Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Z karty charakterystyki wynika, że te oleje totala sa zbliżone lepkosciowo. W niskiej temp lepszy jest ec5 a 100 stopniach maja prawie taka sama lekkość. EC 5 jest olejem low saps, przy 9000 Future nie ma takiej adnotacji... Ja dla mnie albonjezdzic na ec5 albo isc w 5w/0w30 oczywiscie zgodny z normami
Re: Olej do 1.5 T-GDI
O to jak zachowują się oleje 0W-20 lub 0W-16 (dla Toyoty i pochodnych), poniższe linki do badań przeprowadzonych w laboratorium na profesjonalnym sprzęcie do tego przeznaczonym:
1. https://www.youtube.com/watch?v=7DnI7gc ... C&index=26
2. https://www.youtube.com/watch?v=am53RSJ ... C&index=31
3. https://www.youtube.com/watch?v=LhLoDh5 ... C&index=36
W tym trzecim filmie w 2:40 minucie jest przekaz dlaczego fabryczne instrukcje nakazują oleje 0W-20 czy tez niższe - z powodu globalnego współczynnika CO2 dla producenta a co za tym idzie opłat klimatycznych, trwałość zespołu napędowego w tym wypadku nie interesuje producenta.
Jako że Europa ma wysokie (wydumane) wymagania pseudo klimatyczne stąd takie zapisy w instrukcjach.
1. https://www.youtube.com/watch?v=7DnI7gc ... C&index=26
2. https://www.youtube.com/watch?v=am53RSJ ... C&index=31
3. https://www.youtube.com/watch?v=LhLoDh5 ... C&index=36
W tym trzecim filmie w 2:40 minucie jest przekaz dlaczego fabryczne instrukcje nakazują oleje 0W-20 czy tez niższe - z powodu globalnego współczynnika CO2 dla producenta a co za tym idzie opłat klimatycznych, trwałość zespołu napędowego w tym wypadku nie interesuje producenta.
Jako że Europa ma wysokie (wydumane) wymagania pseudo klimatyczne stąd takie zapisy w instrukcjach.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Kolego tu sie zgodze ale dlaczego twierdzisz ze total 9000 jest przewidziany orzez konstruktorów Hyundai?DARIUS pisze: ↑11 mar 2023, 15:11 O to jak zachowują się oleje 0W-20 lub 0W-16 (dla Toyoty i pochodnych), poniższe linki do badań przeprowadzonych w laboratorium na profesjonalnym sprzęcie do tego przeznaczonym:
1. https://www.youtube.com/watch?v=7DnI7gc ... C&index=26
2. https://www.youtube.com/watch?v=am53RSJ ... C&index=31
3. https://www.youtube.com/watch?v=LhLoDh5 ... C&index=36
W tym trzecim filmie w 2:40 minucie jest przekaz dlaczego fabryczne instrukcje nakazują oleje 0W-20 czy tez niższe - z powodu globalnego współczynnika CO2 dla producenta a co za tym idzie opłat klimatycznych, trwałość zespołu napędowego w tym wypadku nie interesuje producenta.
Jako że Europa ma wysokie (wydumane) wymagania pseudo klimatyczne stąd takie zapisy w instrukcjach.
I czy znalazles olej 0w30 spelniajacy normy. I low saps?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
dam9an pisze: ↑11 mar 2023, 16:49Kolego tu sie zgodze ale dlaczego twierdzisz ze total 9000 jest przewidziany orzez konstruktorów Hyundai?DARIUS pisze: ↑11 mar 2023, 15:11 O to jak zachowują się oleje 0W-20 lub 0W-16 (dla Toyoty i pochodnych), poniższe linki do badań przeprowadzonych w laboratorium na profesjonalnym sprzęcie do tego przeznaczonym:
1. https://www.youtube.com/watch?v=7DnI7gc ... C&index=26
2. https://www.youtube.com/watch?v=am53RSJ ... C&index=31
3. https://www.youtube.com/watch?v=LhLoDh5 ... C&index=36
W tym trzecim filmie w 2:40 minucie jest przekaz dlaczego fabryczne instrukcje nakazują oleje 0W-20 czy tez niższe - z powodu globalnego współczynnika CO2 dla producenta a co za tym idzie opłat klimatycznych, trwałość zespołu napędowego w tym wypadku nie interesuje producenta.
Jako że Europa ma wysokie (wydumane) wymagania pseudo klimatyczne stąd takie zapisy w instrukcjach.
I czy znalazles olej 0w30 spelniajacy normy. I low saps?
Jak otworzysz kartę techniczną Total Energies Quartz 9000 Future GF6 0W-20 masz w niej zapisane: Specyfikacje konstruktorów, odpowiedni do: Toyota, Honda, Nisan, Mitsubishi, KIA-Hyundai.
Korzystając z olejów Total zamiast 0W-30 zalał bym w pierwszej kolejności 5W-30 itd:
1. QUARTZ 9000 Future FGC 5W-30, z temp. płynięcia -45*C (łatwy rozruch w zimie, szybko się rozprowadza) w klasie API-SE i ILSAC GF-6A;
2. QUARTZ INEO FDE 0W-30 z temp. płynięcia - 42*C
3. QUARTZ INEO FIRST 0W-30 z temp. płynięcia -45*C
4. QUARTZ INEO MC3 5W-30 z temp. płynięcia -36*C (z aprobatą Hyundai Kia Motors) API SN PLUS /CF
5. QUARTZ 9000 0W-30 z temp. płynięcia -30*C
Większa podaż lepszych olejów w klasie lepkości 0W-30 i 5W-30 jest w olejach Motul 8100, wystarczy sprawdzić dane w kartach technicznych.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Nie wiem czy sprawdzales specyfikacje tych olejów ale:DARIUS pisze: ↑11 mar 2023, 19:49dam9an pisze: ↑11 mar 2023, 16:49Kolego tu sie zgodze ale dlaczego twierdzisz ze total 9000 jest przewidziany orzez konstruktorów Hyundai?DARIUS pisze: ↑11 mar 2023, 15:11 O to jak zachowują się oleje 0W-20 lub 0W-16 (dla Toyoty i pochodnych), poniższe linki do badań przeprowadzonych w laboratorium na profesjonalnym sprzęcie do tego przeznaczonym:
1. https://www.youtube.com/watch?v=7DnI7gc ... C&index=26
2. https://www.youtube.com/watch?v=am53RSJ ... C&index=31
3. https://www.youtube.com/watch?v=LhLoDh5 ... C&index=36
W tym trzecim filmie w 2:40 minucie jest przekaz dlaczego fabryczne instrukcje nakazują oleje 0W-20 czy tez niższe - z powodu globalnego współczynnika CO2 dla producenta a co za tym idzie opłat klimatycznych, trwałość zespołu napędowego w tym wypadku nie interesuje producenta.
Jako że Europa ma wysokie (wydumane) wymagania pseudo klimatyczne stąd takie zapisy w instrukcjach.
I czy znalazles olej 0w30 spelniajacy normy. I low saps?
Jak otworzysz kartę techniczną Total Energies Quartz 9000 Future GF6 0W-20 masz w niej zapisane: Specyfikacje konstruktorów, odpowiedni do: Toyota, Honda, Nisan, Mitsubishi, KIA-Hyundai.
Korzystając z olejów Total zamiast 0W-30 zalał bym w pierwszej kolejności 5W-30 itd:
1. QUARTZ 9000 Future FGC 5W-30, z temp. płynięcia -45*C (łatwy rozruch w zimie, szybko się rozprowadza) w klasie API-SE i ILSAC GF-6A;
2. QUARTZ INEO FDE 0W-30 z temp. płynięcia - 42*C
3. QUARTZ INEO FIRST 0W-30 z temp. płynięcia -45*C
4. QUARTZ INEO MC3 5W-30 z temp. płynięcia -36*C (z aprobatą Hyundai Kia Motors) API SN PLUS /CF
5. QUARTZ 9000 0W-30 z temp. płynięcia -30*C
Większa podaż lepszych olejów w klasie lepkości 0W-30 i 5W-30 jest w olejach Motul 8100, wystarczy sprawdzić dane w kartach technicznych.
1. Nie ma low saps
2. Nie ma ILSAC GF6A
3. J.W
4. J.W olej (c3)
5. J.W olej A3/B4
Nie chce sie czepiac ale zarzucasz cos Kii, że stosuje nie taki olej jak kazali konstruktorzy a sam podajesz oleje totalnie nienadajace sie do silnika z bezposrednim wtryskiem poza 1 olejem (ktory nie jest low saps).
Generalnie bardzo malo jest olejow w30 low saps. Wiec znalezienie odpowiedniego o wiekszej lepkosci wcale nie jest takie proste
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Powyższe oleje są z grupy Total którą preferuje KIA. Dostawca ten w bardzo ograniczonym zakresie podaje właściwości produkowanych olejów, a jest kilka istotnych parametrów odpowiedzialny za jakość i możliwości stosowania.
Na przykład oleje w klasie Ax/Bx (w instrukcji A5/B5) są olejami do silników bez GPF czy DPF, z dużą zawartością popiołów które mają wpływ m.in. na łańcuch rozrządu (wyciera sworznie, powoduje rozciągnięcie go). Normatywna lepkość HTHS w A5/B5 wynosi 2,9-3,5 mPa.s2
Oleje w klasie Cx (np. C3; C4) są przeznaczone do do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyna i diesel, z filtrem GPF; DPF o niskiej zawartości popiołów (<0,8; <0,6), czyli porównując do klasy Ax/Bx są właściwsze do silnika T-GDI z racji rodzaju wtrysku i rozrządu. W tej klasie są właśnie oleje oznaczane low saps. Charakteryzują się tez większą min. lepkością HTHS >3,5 mPa.s dla C3 i C4 w stosunku do Ax/Bx, co zwiększa opory (zużycie paliwa), ale lepiej zabezpiecza ocierające się powierzchnie. Klasa C5 i nowa C6 mają normowe HTHS 2,5 do 2,9 mPa.s,
Dla tego to co w instrukcji mija się trochę z tym co potrzeba wlać do tego silnika.
Dla chcących coś się dowiedzieć o olejach i ich klasach, informacje od osoby zawodowo się tym zajmującej wraz z międzynarodowymi naukowymi opracowaniami w tym zakresie:
https://www.youtube.com/watch?v=hIa9Q_zjI9U
Wnioski sami wyciągniecie i porównacie do zapisów w instrukcji.
Miłego oglądania i lektury.
Na przykład oleje w klasie Ax/Bx (w instrukcji A5/B5) są olejami do silników bez GPF czy DPF, z dużą zawartością popiołów które mają wpływ m.in. na łańcuch rozrządu (wyciera sworznie, powoduje rozciągnięcie go). Normatywna lepkość HTHS w A5/B5 wynosi 2,9-3,5 mPa.s2
Oleje w klasie Cx (np. C3; C4) są przeznaczone do do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyna i diesel, z filtrem GPF; DPF o niskiej zawartości popiołów (<0,8; <0,6), czyli porównując do klasy Ax/Bx są właściwsze do silnika T-GDI z racji rodzaju wtrysku i rozrządu. W tej klasie są właśnie oleje oznaczane low saps. Charakteryzują się tez większą min. lepkością HTHS >3,5 mPa.s dla C3 i C4 w stosunku do Ax/Bx, co zwiększa opory (zużycie paliwa), ale lepiej zabezpiecza ocierające się powierzchnie. Klasa C5 i nowa C6 mają normowe HTHS 2,5 do 2,9 mPa.s,
Dla tego to co w instrukcji mija się trochę z tym co potrzeba wlać do tego silnika.
Dla chcących coś się dowiedzieć o olejach i ich klasach, informacje od osoby zawodowo się tym zajmującej wraz z międzynarodowymi naukowymi opracowaniami w tym zakresie:
https://www.youtube.com/watch?v=hIa9Q_zjI9U
Wnioski sami wyciągniecie i porównacie do zapisów w instrukcji.
Miłego oglądania i lektury.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
No fajnie ale producent w instrukcji podaje normy jakosciowe jakie musi spelnic olej i takie oleje trzeba lac . A czesc z podanych wyżej olejów tych norm nie spelnia wiec nie wróżę przyszlosci siknikowi i gpfowi na oleju A3/B4.DARIUS pisze: ↑12 mar 2023, 12:24 Powyższe oleje są z grupy Total którą preferuje KIA. Dostawca ten w bardzo ograniczonym zakresie podaje właściwości produkowanych olejów, a jest kilka istotnych parametrów odpowiedzialny za jakość i możliwości stosowania.
Na przykład oleje w klasie Ax/Bx (w instrukcji A5/B5) są olejami do silników bez GPF czy DPF, z dużą zawartością popiołów które mają wpływ m.in. na łańcuch rozrządu (wyciera sworznie, powoduje rozciągnięcie go). Normatywna lepkość HTHS w A5/B5 wynosi 2,9-3,5 mPa.s2
Oleje w klasie Cx (np. C3; C4) są przeznaczone do do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyna i diesel, z filtrem GPF; DPF o niskiej zawartości popiołów (<0,8; <0,6), czyli porównując do klasy Ax/Bx są właściwsze do silnika T-GDI z racji rodzaju wtrysku i rozrządu. W tej klasie są właśnie oleje oznaczane low saps. Charakteryzują się tez większą min. lepkością HTHS >3,5 mPa.s dla C3 i C4 w stosunku do Ax/Bx, co zwiększa opory (zużycie paliwa), ale lepiej zabezpiecza ocierające się powierzchnie. Klasa C5 i nowa C6 mają normowe HTHS 2,5 do 2,9 mPa.s,
Dla tego to co w instrukcji mija się trochę z tym co potrzeba wlać do tego silnika.
Dla chcących coś się dowiedzieć o olejach i ich klasach, informacje od osoby zawodowo się tym zajmującej wraz z międzynarodowymi naukowymi opracowaniami w tym zakresie:
https://www.youtube.com/watch?v=hIa9Q_zjI9U
Wnioski sami wyciągniecie i porównacie do zapisów w instrukcji.
Miłego oglądania i lektury.
Nie kwestionuje tego co piszesz o olejach ale polecasz nieodpowiednie
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Uwaga na nazwy lub opis etykiety, proponowany w moim poście powyżej jest:dam9an pisze: ↑12 mar 2023, 15:29 No fajnie ale producent w instrukcji podaje normy jakosciowe jakie musi spelnic olej i takie oleje trzeba lac . A czesc z podanych wyżej olejów tych norm nie spelnia wiec nie wróżę przyszlosci siknikowi i gpfowi na oleju A3/B4.
Nie kwestionuje tego co piszesz o olejach ale polecasz nieodpowiednie
5. QUARTZ 9000 0W-30 z temp. płynięcia -30*C - jest w klasie ACEA A5/B5
Ty przywołujesz się na QUARTZ 9000 Energy 0W-30, on jest w klasie ACEA A3/B3.
Taka mała różnica a ile znaczy
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Jest taka możliwość ze sie pomyliłem bo operuje na telDARIUS pisze: ↑12 mar 2023, 16:37Uwaga na nazwy lub opis etykiety, proponowany w moim poście powyżej jest:dam9an pisze: ↑12 mar 2023, 15:29 No fajnie ale producent w instrukcji podaje normy jakosciowe jakie musi spelnic olej i takie oleje trzeba lac . A czesc z podanych wyżej olejów tych norm nie spelnia wiec nie wróżę przyszlosci siknikowi i gpfowi na oleju A3/B4.
Nie kwestionuje tego co piszesz o olejach ale polecasz nieodpowiednie
5. QUARTZ 9000 0W-30 z temp. płynięcia -30*C - jest w klasie ACEA A5/B5
Ty przywołujesz się na QUARTZ 9000 Energy 0W-30, on jest w klasie ACEA A3/B3.
Taka mała różnica a ile znaczy
A w sumie nie napisales na jakim oleju sam jezdzisz?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
QUARTZ 9000 0W-30 z temp. płynięcia -30*C - jest w klasie ACEA A5/B5. To i tak full saps.
(Full SAPS — brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki)
Związki wytwarzające popiół siarczanowy nie są szkodliwe dla samego silnika, ale dla filtra cząstek stałych, który w wyniku ich działania szybciej się zapycha, co też skutkuje częstszym procesem wypalania sadzy. Może już mieć wpływ na kondycję silnika, jeśli proces ten się powtarza często, ale nie kończy się pomyślnie.
Zresztą Total (jak i kazda inna firma olejowa) ostrzega, że przed zastosowaniem danego produktu należy zweryfikować w instrukcji pojazdu czy można zastosować dany typ oleju.
(Full SAPS — brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki)
Związki wytwarzające popiół siarczanowy nie są szkodliwe dla samego silnika, ale dla filtra cząstek stałych, który w wyniku ich działania szybciej się zapycha, co też skutkuje częstszym procesem wypalania sadzy. Może już mieć wpływ na kondycję silnika, jeśli proces ten się powtarza często, ale nie kończy się pomyślnie.
Zresztą Total (jak i kazda inna firma olejowa) ostrzega, że przed zastosowaniem danego produktu należy zweryfikować w instrukcji pojazdu czy można zastosować dany typ oleju.