Olej do 1.5 T-GDI
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lut 2023, 18:48
- model samochodu: Kia Ceed 1.5 T-GDI Business Line 7DCT
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Dziś umówiłem pierwszą wymianę oleju na 1.04 , będę miał około 2 tys km. przejechane , serwisant poinformował że zalany będzie olej 0w20, taki na jakim wyjechał z salonu czyli TOTAL QUARTZ INEO XTRA EC5 0W20 API SN PLUS , koszt 350-400 zł. z ich olejem i filtrem, w drugim samochodzie VAG też jeżdżę Na 0w20 i jestem po 3 wymianach , wszystko w najlepszym porządku.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Czyli zalali olejem nie mającym aprobaty KIA-Hyundai (na gwarancji KIA może podważyć, że niewłaściwy), w dodatku z jednym z najniższych współczynnikiem KV100 lepkości kinetycznej przy 100*C z całej grupy Total 0W-20, nawet nie podają współczynnik HTHS (zerwanie filmu), który jest istotny przy przyspieszaniu, pewnie jest im wstyd że taki niski.password pisze: ↑09 mar 2023, 21:05 Dziś umówiłem pierwszą wymianę oleju na 1.04 , będę miał około 2 tys km. przejechane , serwisant poinformował że zalany będzie olej 0w20, taki na jakim wyjechał z salonu czyli TOTAL QUARTZ INEO XTRA EC5 0W20 API SN PLUS , koszt 350-400 zł. z ich olejem i filtrem, w drugim samochodzie VAG też jeżdżę Na 0w20 i jestem po 3 wymianach , wszystko w najlepszym porządku.
A to wszystko dla teoretycznej, 3% globalnej oszczędności w zużyciu paliwa.
https://lubricants.catalog.totalenergie ... -ec5-0w-20
Dlaczego nie zalewają zgodnie ze specyfikacją konstruktorów KIA-Hyundai : Total Energies Quartz 9000 Future GF6 0W-20 ?
Po trzech wymianach nic jeszcze nie zauważysz, przebieg 90-120 tyś będzie dawał pierwsze objawy.
Ponadto 0W-20 to nie tylko symbol, ale cała lista porównywalnych danych właściwości fizyko-chemicznych, więc jeden olej drugiemu nie jest równy choć ma to samo oznaczenie.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Przecież w instrukcji napisali 0W-20 SN PLUS/SP lub lub lub lub ILSAC GF-6 Czyli olej zgodny z instrukcją
- shider
- Posty: 523
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Tak, Kia w fabryce zalewa okej bez swoich aprobat.
Brawo.
Wystarczy już. Ty zalewaj co chcesz i rób to według swoich instrukcji i aprobat. Przestań jednak rozsiewać dezinformację.
Tak ale DARIUS ma własną, która interpretuje tak jak mu pasuje.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Na dzień dzisiejszy (marzec 2023) niemiecka wyszukiwarka Totala podaje takie opcje:
1. TotalEnergies Quartz Ineo Xtra EC6 0W-20
2. TotalEnergies Quartz Ineo Xtra Long Life 0W-20
3. TotalEnergies Quartz 9000 Future GF6 0W-20
https://totalenergies.de/services/schmi ... tofffinder
1. TotalEnergies Quartz Ineo Xtra EC6 0W-20
2. TotalEnergies Quartz Ineo Xtra Long Life 0W-20
3. TotalEnergies Quartz 9000 Future GF6 0W-20
https://totalenergies.de/services/schmi ... tofffinder
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Natomiast na polskiej stronie „TOTAL – dobierz olej” dla roku modelowego 2021, 2022, 2023 dla silnika 1.5 (petrol; petrol/electric) dla KIA CEED
Rekomendowany olej to:
TotalEnergies QUARTZ INEO XTRA EC5 0W-20
Alternatywny:
TotalEnergies Quartz 9000 Future GF6 0W-20
TotalEnergies Quartz Ineo Xtra Long Life 0W-20
TotalEnergies Quartz Ineo Xtra EC6 0W-20 to następca EC5 0W-20
Taki cytat z Internetu: „Już wkrótce ofertę TotalEnergies uzupełni zupełnie nowy olej silnikowy QUARTZ INEO XTRA EC6 0W20, który jest rozwinięciem znanego dobrze QUARTZ INEO XTRA EC5 0W-20. Jego debiut wiąże się z wprowadzeniem najnowszej normy ACEA C6.”
W Polsce znalazłem EC6 na znanym portalu na "A" tylko u dwóch sprzedawców. Ale jest
Rekomendowany olej to:
TotalEnergies QUARTZ INEO XTRA EC5 0W-20
Alternatywny:
TotalEnergies Quartz 9000 Future GF6 0W-20
TotalEnergies Quartz Ineo Xtra Long Life 0W-20
TotalEnergies Quartz Ineo Xtra EC6 0W-20 to następca EC5 0W-20
Taki cytat z Internetu: „Już wkrótce ofertę TotalEnergies uzupełni zupełnie nowy olej silnikowy QUARTZ INEO XTRA EC6 0W20, który jest rozwinięciem znanego dobrze QUARTZ INEO XTRA EC5 0W-20. Jego debiut wiąże się z wprowadzeniem najnowszej normy ACEA C6.”
W Polsce znalazłem EC6 na znanym portalu na "A" tylko u dwóch sprzedawców. Ale jest
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Jako osoba z technicznym wykształceniem lubię wiedzieć co mi zalali w fabryce do mojego silnika lub co mają zamiar zalać na przeglądzie i jak to wpłynie na koszty użytkowania. Stąd moja dociekliwość jaki olej zalewa KIA bo "kto smaruje ten jedzie", a tu słabo smarują.
Wystarczy spojrzeć w karty techniczne produktów które stosują w naszych autach i mieć trochę wiedzy technicznej, by stwierdzić że to jest bardzo słabe co leją. Użytkownicy Toyoty już mają problemy stosując te super produkty, wystarczy dać próbkę do zbadania (kilka zł) by mieć wynik co są warte oleje 0W-16 czy 20 klasy A5 czy A6 mające za zadanie obniżyć zużycie paliwa kosztem obniżenia lepkości (HTHS) co mają wpisane w normę którą muszą spełnić. Weź poczytaj sobie o o oznaczeniach i normach z tym związanych.
Nie neguję klasy zimowej 0W bo to ułatwia rozruch w zimnym, szybciej się rozprowadzi po układzie i turbo w niskich temperaturach ma lepsze smarowanie na krótkich dystansach.
Lecz przy zwiększonej temperaturze otoczenia, taki olej to przysłowiowa "woda" z bardzo niską lepkością mogącą powodować zrywanie filmu i nie jest to potoczna nazwa tylko właściwości techniczne tych olejów.
Dodatkowo tak rzadkie oleje powinny być wykonane na odpowiedniej bazie by były wysokiej jakości i trwałe w czasie eksploatacji a Total wykonuje te oleje na III bazie mineralnej zamiast na PAO+mieralna lub GTL jak robi Mobil czy inny producenci.
Chyba dobrze mieć świadomość co ci podają, bo jak (przykład) dodadzą ci do żywności kilkanaście produktów o symbolu E, to po pewnym czasie ty będziesz chorował i ponosił tego konsekwencję a nie producent. Nie życzę tego nikomu.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
PAO i tylko PAO? Ta dyskusja staje się powoli bezprzedmiotowa. Wałkowana setki razy na oil-club.pl. Nie te silniki nie te oleje, to już dawno odkryto na tamtym forum (teorie w stylu "0W-16 - woda po parówkach", "0W-20 - woda po frankfurterkach" itp, itd idą powoli w zapomnienie przynajmniej w przypadku nowych konstrukcji silników). Rozwój silników napędzanych paliwami jeszcze idzie do przodu (ale chyba już niedługo to potrwa ) olejów także, np.: nowe produkty Eneosa. A owo PAO czy też estry to tylko w najlepszym razie ileś tam procent bazy olejowej. I tak w większości hula na HC - hydrokraking (czyli technologi syntetycznej, a to subtelna różnica nie zawsze rozróżniana, co nie znaczy że gorsza). Przy silniku 1.5 w olejach do KIA CEED jest jeszcze w miarę jakaś jasność. Przy 1.6 T-GDI to jest jazda, jaki olej stosować do silnika z filtrem cząstek stałych lub bez - ale to jest opowieść na inną historię
Re: Olej do 1.5 T-GDI
A jakie aprobaty powinien miec olej przewidziany przez konstruktorów Hyundai/Kia?DARIUS pisze: ↑09 mar 2023, 22:04Czyli zalali olejem nie mającym aprobaty KIA-Hyundai (na gwarancji KIA może podważyć, że niewłaściwy), w dodatku z jednym z najniższych współczynnikiem KV100 lepkości kinetycznej przy 100*C z całej grupy Total 0W-20, nawet nie podają współczynnik HTHS (zerwanie filmu), który jest istotny przy przyspieszaniu, pewnie jest im wstyd że taki niski.password pisze: ↑09 mar 2023, 21:05 Dziś umówiłem pierwszą wymianę oleju na 1.04 , będę miał około 2 tys km. przejechane , serwisant poinformował że zalany będzie olej 0w20, taki na jakim wyjechał z salonu czyli TOTAL QUARTZ INEO XTRA EC5 0W20 API SN PLUS , koszt 350-400 zł. z ich olejem i filtrem, w drugim samochodzie VAG też jeżdżę Na 0w20 i jestem po 3 wymianach , wszystko w najlepszym porządku.
A to wszystko dla teoretycznej, 3% globalnej oszczędności w zużyciu paliwa.
https://lubricants.catalog.totalenergie ... -ec5-0w-20
Dlaczego nie zalewają zgodnie ze specyfikacją konstruktorów KIA-Hyundai : Total Energies Quartz 9000 Future GF6 0W-20 ?
Po trzech wymianach nic jeszcze nie zauważysz, przebieg 90-120 tyś będzie dawał pierwsze objawy.
Ponadto 0W-20 to nie tylko symbol, ale cała lista porównywalnych danych właściwości fizyko-chemicznych, więc jeden olej drugiemu nie jest równy choć ma to samo oznaczenie.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Dobre pytanie. Tak w sumie nie ma aprobat Hyundai/Kia. Aprobaty to ma np.: VW, Renault, Mercedes czy Ford.