Nie stracisz. Tak jak napisał dam9an klasa jakość jest istotna, bo w tym przypadku ma wpływ na LSPI oraz GPF. Co do lepkości, to najważniejsze aby nie zalewać oleju o niższej niż zalecana. 5W30 i 0W30 są jaknajbardziej zalecane do naszych warunków klimatycznych. Do tych samych silników na bliskim wschodzie leją 10W40 choć najprawdopodobniej tam nie mają GPFmariuszagnatuk pisze: ↑06 paź 2023, 22:59 Nie mogę niestety namierzyć nigdzie odpowiedzi na moje pytanie, więc zadam je tutaj - czy wymiana oleju po 1,5k km na 5W30 spowoduje utratę gwarancji na silnik przez niezastosowanie się do zaleceń?
Mi w ASO powiedzieli, że w przypadku awarii silnika KIA może zbadać próbkę oleju w celu zweryfikowania jakości.
Szukaj olejów które spełniają normy (wystarczy jedna z nich)
ILSAC GF6A
API SP (minimum SN PLUS ale SP jest znacznie lepsza)
Dexos-1 GEN-3