Kia Ceed III kombi wygłuszenie wnętrza

forum użytkowników modelu Ceed
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 609
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Kia Ceed III kombi wygłuszenie wnętrza

Post autor: Tolinek »

Dzięki Volver za sprawdzony typ.
Volver
Posty: 136
Rejestracja: 15 lut 2020, 19:23
model samochodu: Kia Ceed III BL 1 4 T-GDi, DCT, JBL, winter pack, killer seats.

Re: Kia Ceed III kombi wygłuszenie wnętrza

Post autor: Volver »

Bardzo proszę!
ryj3k
Posty: 71
Rejestracja: 12 kwie 2021, 11:25
model samochodu: CEED 1.5 TGDI DCT

Re: Kia Ceed III kombi wygłuszenie wnętrza

Post autor: ryj3k »

Volver pisze: 15 maja 2023, 00:18Bardzo proszę!
Podasz jeszcze parametry tych opon które posiadasz? Widze ze jest kilka wersji 225/45. I różnią się cenowo.
Volver
Posty: 136
Rejestracja: 15 lut 2020, 19:23
model samochodu: Kia Ceed III BL 1 4 T-GDi, DCT, JBL, winter pack, killer seats.

Re: Kia Ceed III kombi wygłuszenie wnętrza

Post autor: Volver »

225 R17, FR , chyba są identyczne?
ryj3k
Posty: 71
Rejestracja: 12 kwie 2021, 11:25
model samochodu: CEED 1.5 TGDI DCT

Re: Kia Ceed III kombi wygłuszenie wnętrza

Post autor: ryj3k »

Na oponeo widze dwie wersje: 225/45 R17 91 Y i 225/45 R17 94 Y XL.
Kiedyś spotkałem się z opinią, że opony z XL (wzmacniane) są głośniejsze. Stąd moje pytanie.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 609
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Kia Ceed III kombi wygłuszenie wnętrza

Post autor: Tolinek »

Tyż się obawiam że są głośniejsze bo podobno mają sztywniejsze ranty. Z drugje strony głośniejsze są na etykiecie UE (pass by noise) więc może w kabinie nie będzie różnicy albo będzie nawet ciszej. Ktoś miał przyjemność przetestować XL-ki? No bo kurła, skoro są głośniejsze, na zewnątrz, to wypromieniowują więcej energii na zewnątrz więc powinno tego się mniej nieść po gumie, przez zawieszenie aż do budy.

Fajnego linka znalazłem https://www.youtube.com/watch?v=pEh4RjKEbEc&t=1635s. Nie wiedziałem że rowki w oponie zachowują się jak rezonatory
helmholtza albo że ten filc co jest z tylu w nadkolach jest po to żeby obniżyć hałas toczenia na zwenątrz. Wygląda na to że jak by go czymś oblepił
nawet wiecznie żywym bitumenem od środka to z tylu było by ciszej. Chyba.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”