Ja jeżdziłem Sorento 2.2 Crdi na jezdzie testowej mając wtedy 5008 2.0 HDI. A teraz mam Sotento HEV
Miałem tego diesla na 2h chyba wtedy. Diesel był wtedy pierwszym wyborem dla mnie bo robię po 40-50 kkm rocznie i zawsze wcześniej był diesel.
Wrażenie całkiem ok, ale jednak ten klekot jest i nie daje o sobie zapomnieć. Wiadomo że najbardziej przeszkadza w mieście a najmniej w trasie, szczególnie na autostradzie. Skrzynia w dieslu jest 8 biegowa dwusprzęgłowa i fajnie chodziła, w HEVie jednak ten automat zamula trochę.
Na Twoje wymagania i jeśli finansowo Ci się spina to może ten diesel będzie faktycznie lepszy. Ja jeżdżę teraz więcej wokół komina i w mieście niż w trasy więc hybryda daje dużo większy komfort akustyczny. No i podstawowa sprawa, nie interesuje mnie spalania i koszt paliwa bo płaci firma, a przez niższą cenę zakupu wziąłem auto na 3 lata, a diesla bym miał na 4.
Co mi się nie podobało to znacznie mniejszy komfort na felgach 20", zdecydowanie polecam nie brać i zostać na 19".
Jeśli chodzi o dynamike, to było tutaj porównanie wrzucane ze Słowacji gdzie równolegle mieli diesla, HEV i PHEV i zawsze minimalnie wygrywał HEV.
Co do 5008, to jednak mniejsze auto, mniej miejsca nad głową ale 3 oddzielne fotele w drugim rzędzie robią robotę przy dzieciakach i fotelikach.
2.0 Hdi świetnie się spisuje z tym autem, skrzynia chodzi świetnie (8 biegowy automat). Z pośród SUVow chyba najlepsze auto na trasę (nie licząć premium typu GLC itp.). Robiliśmy Chorwacje z trójką dzieci bez trumny na dachu bardzo wygodnie. Zawieszenie mogłoby być bardziej komfortowe, jest dość twardo.
Sorento na pewno jest lepsze pod kątem systemu obsługi i generalnie technologii. To zwyczajnie dużo nowocześniejsze auto. W 5008 HDI jest dramatyczny start/stop, który można wyłączyć tylko przez menu i ekran dotykowy - koszmar Jeśli różnica w cenie nie jest duża to zdecydowanie brałbym Sorento, jest co najmniej pół klasy wyżej według mnie.