Strona 82 z 157

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 04 gru 2021, 23:07
autor: sfetrzak
No to tak jak pisałem w wątku z terminami wreszcie odebrałem Sorento.

Po pierwsze ktoś tu pisał, że nie ma automatycznych wycieraczek i fotochromowego lusterka wstecznego - to nie prawda, wszystko jest.

Od dealera miałem 400 km - 300km "eską" i jechałem cały czas 120km/h na tempomacie i 100km drogami krajowymi i wioskami.
Przy 120 km/h pali te 10l I na razie nie umiem przy tej prędkości żeglować na prądzie jak ktoś tu pisał, że się da.
Za to wioski i miasteczka przejeżdżałem praktycznie w całości na prądzie z prędkością 55-70 km/h.
Poza miastem jak były jakieś serpentyny i trzeba było jechać 60-70 też dawało radę jechać na prądzie.

Średnia z całości to 8.6.

Nie jest E klasa w dieslu z 9 biegami, która przy 140 pali 5l ale jak dla mnie całkiem spoko szczególnie, że w takie dalekie trasy często nie jeżdżę.

Systemem się nie bawiłem bo dealer przed wydaniem nie zrobił mi updateu więc stwierdziłem, że poczekam aż sobie jutro zaktualizuje. Na razie tylko odpaliłem google mapy i słuchałem spotify.

Nie miałem wcześniej samochodu z aktywnym tempomatem i utrzymaniem pasa ruchu więc nie mam z czym porównać ale jechało się bardzo przyjemnie. Na początku trochę się zawiodłem bo myślałem, że ten asystent to to samo co ostrzeżenie o zmianie pasa ale jak już go poprawnie włączyłem to mnie pozytywnie zaskoczył. Nie odwalił nic dziwnego nawet na krajówkach z ledwo widocznymi pasami - z tego co widziałem w opisie utrzymanie pasa i tempomat są wspomagane nawigacją.
Tempomat w trybie ECO mógłby wolniej przyspieszać.

Siedzenia są spoko, tyłek się nie odgniata a jak w końcu dobrze ustawiłem plecy to już nie bolały ;) ktoś tu pisał, że są twarde ale jak dla mnie w porównaniu mercedesem AMG i Oplem Fronterą są całkiem miękkie.

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 12:13
autor: inquis
Dzięki za relację. Po dotarciu powinien palić mniej; podobnie jazda na tempomacie to wyższe spalanie, choćby z powodu dynamiczniejszego przyspieszania. Z moich doświadczeń wynika, że jadąc bez tempomatu, tylko muskając gaz mogę zejść o litr niżej na 100 km.

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 13:30
autor: krzysztof.szwed
Wypowiem się po przejechaniu 1000km.

Zgadzam się z poprzednimi opiniami - jak ktoś nie dokupił panoramicznego dachu - jest w nim trochę ciemno. Planuje to rozwiązać wstawiając może inna podsufitkę (inne obicie) albo lekko modyfikując kolor tapicerki (ale narazie tak strasznie mi to nie przeszkadza - bardziej przeszkadza to mojej 18 miesięcznej córce która jak zostaje tam wstawiona w nocy to się chyba zwyczajnie boi ciemności)

Spalanie : przy dosyć lamerskiej jeździe po mieście można osiągnąć 7-7.5 l/100km trasy jeżdzę spokojnie do 110 km spalanie też jak człowiek dużo "żegluje" puszcza nogę z gazu przy dojazdach do świateł ect. to można mieć ok 6-6.5L. Niżej uważam że to nierealne chyba że jeździ się tak jak Ci których się najbardziej nienawidzi na drodze - zawali drogi.

Audio : wbrew panującym na tym forum opiniom standardowe audio jest ok. Wiadomo że dla audiofila to kaszanka ale umówmy się - kto tutaj jest audiofilem :) Bose to przereklamowana kupa. Miałem ją w Maździe i szału nie ma tyłka nie urywa.

Systemy bezpieczeństwa : wkurza że od razu każe ze pasy zapiąć innaczej nie ruszy xD Ale tempomat + aktywny , asystent pasa ruchu to jest coś na co leniwi kierowcy czekali od dawna

Bagażnik : rzeczywiście jakiś super szałowy nie jest ale ostatnio doszedłem do wniosku że ze względu na moją pracę (obróbka stali i innych materiąłów) to chyba powinienem uderzać w pick-upy a nie suvy haha. Czyli Ford Raptor albo Hilux to samochody dla mnie :) Ale na wózek + duuużo toreb starcza. Wiadomo cygańskiej wioski się tam nie zapakuje ale wydaje mi się że względem innych suvów które widziałem (mercedesy i audi) to jest znacznie lepiej

fotele i inne duperele : wszystko wygodne troche "kanapowe" są te fotele ale mi to pasuje. Troche denerwuje mnie przełączanie między spoti a google maps nie wiem może ktoś mi wytłumaczy jak zrobić podzielny ekran.

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 13:57
autor: sfetrzak
Kia jeszcze nie wprowadziła podzielonego ekranu Android Auto. Możesz co najwyżej po aktualizacji z listopada zamiast loga Android auto na 1/3 ekranu ustawić sobie radio/spalanie/wbudowaną nawigację itp. Na wątku o nawigacji wklejałem linka do instrukcji jak to włączyć.

Co do szklanego dachu się zgadzam. Gdybym nie przejął po kimś zamówienia to był go nie brał bo bałem się nieszczelności ale teraz uważam że przy ciemnej tapicerce i podsufitce jest on bardzo fajny i rozjaśnia wnętrze i nie słychać żadnego świszczenia.

Podoba mi się też ekran z pokazanym rozłożeniem napędu na każde koło jak się rusza ostro na lodzie i śniegu :)

Gałka zmiany biegów jest metalowa a nie plastikowa tak samo jak wszystkie aluminiowe części poza nawiewami i wstawkami na konsoli centralnej

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 14:29
autor: Bugaloo
Ciekaw jestem czy w przyszłości (bez systemu Android Automotive) da się przesyłać obraz i wskazówki z Map Google na HeadUp i wyświetlacz centralny. Raczej wątpię. To jedna z niewielu fajnych obecnie rzeczy jakie są w nowym Volvo.
Gratuluje aut, świeżych spostrzeżeń i opinii nigdy za wiele 8-)

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 19:18
autor: Sidos
krzysztof.szwed pisze: 05 gru 2021, 13:30 Wypowiem się po przejechaniu 1000km.

Zgadzam się z poprzednimi opiniami - jak ktoś nie dokupił panoramicznego dachu - jest w nim trochę ciemno. Planuje to rozwiązać wstawiając może inna podsufitkę (inne obicie) albo lekko modyfikując kolor tapicerki (ale narazie tak strasznie mi to nie przeszkadza - bardziej przeszkadza to mojej 18 miesięcznej córce która jak zostaje tam wstawiona w nocy to się chyba zwyczajnie boi ciemności)

Spalanie : przy dosyć lamerskiej jeździe po mieście można osiągnąć 7-7.5 l/100km trasy jeżdzę spokojnie do 110 km spalanie też jak człowiek dużo "żegluje" puszcza nogę z gazu przy dojazdach do świateł ect. to można mieć ok 6-6.5L. Niżej uważam że to nierealne chyba że jeździ się tak jak Ci których się najbardziej nienawidzi na drodze - zawali drogi.

Audio : wbrew panującym na tym forum opiniom standardowe audio jest ok. Wiadomo że dla audiofila to kaszanka ale umówmy się - kto tutaj jest audiofilem :) Bose to przereklamowana kupa. Miałem ją w Maździe i szału nie ma tyłka nie urywa.

Systemy bezpieczeństwa : wkurza że od razu każe ze pasy zapiąć innaczej nie ruszy xD Ale tempomat + aktywny , asystent pasa ruchu to jest coś na co leniwi kierowcy czekali od dawna

Bagażnik : rzeczywiście jakiś super szałowy nie jest ale ostatnio doszedłem do wniosku że ze względu na moją pracę (obróbka stali i innych materiąłów) to chyba powinienem uderzać w pick-upy a nie suvy haha. Czyli Ford Raptor albo Hilux to samochody dla mnie :) Ale na wózek + duuużo toreb starcza. Wiadomo cygańskiej wioski się tam nie zapakuje ale wydaje mi się że względem innych suvów które widziałem (mercedesy i audi) to jest znacznie lepiej

fotele i inne duperele : wszystko wygodne troche "kanapowe" są te fotele ale mi to pasuje. Troche denerwuje mnie przełączanie między spoti a google maps nie wiem może ktoś mi wytłumaczy jak zrobić podzielny ekran.
Krzysiek pisz dalej, co i jak sorka chodzi pozdro zazdro !
PS: co kupiłeś ?

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 19:24
autor: Sidos
galloper pisze: 04 gru 2021, 19:33Progi.
kozak ! też myślę o progach..

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 19:51
autor: sorento
Jak w koncu jest z tym zdalnym parkowaniem w HEV/PHEV my21 - czy tam zdalnym "odpalaniem" wzorem aut usa?

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 21:34
autor: galloper
W pierwszych testach zwracano uwagę w kontekście negatywnym, że pokrętło zmiany biegów nie ma ogranicznika, tzn. mozna kręcić w prawo i lewo bez końca. W MY22 już tak nie ma. Dwie pozycje w lewo i dwie w prawo.

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

: 05 gru 2021, 21:58
autor: PiterW
galloper pisze: 05 gru 2021, 21:34 W pierwszych testach zwracano uwagę w kontekście negatywnym, że pokrętło zmiany biegów nie ma ogranicznika, tzn. mozna kręcić w prawo i lewo bez końca. W MY22 już tak nie ma. Dwie pozycje w lewo i dwie w prawo.
Też coś takiego z któregoś testu kojarzę, ale czy tam czasem nie chodziło o pokrętło od trybów jazdy?