KIA Sorento IV - pierwsze opinie

forum użytkowników modelu Sorento
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: inquis »

BrzydkiWacek pisze: 23 sty 2023, 10:30
inquis pisze: 23 sty 2023, 09:02 Dobry sąsiad :o Dziwna sprawa z tym czujnikami, a już to, że w PHEVie PL działąją, a w HEVie nie, to zakrawa na kpinę (ciekawe jak w dieslu?). Sprawa niestety nie jest nowa i koledzy kilkukrotnie poruszali ją na forum. Dla mnie te czujnik były jakąś przesłanką (wraz z obrotomierzem, białą podsufitką, brakiem nivomatu etc.), by zgodzić się na XLkę. Ale jakaś tragedia to chyba nie jest, musisz przywyknąć, by w sytuacjach newralgicznych klikać stosowny przycisk i tyle...
Z całym szacunkiem ale gdybym miał w sytuacjach newralgicznych klikać przycisk to nie potrzebowałbym tego systemu bo bym wiedział/przewidział/wywróżył że coś mi pod auto może wyskoczyć... W żadnym poprzednim moim, służbowym czy żony aucie nie było takiego "gówna" za przeproszeniem, zrobionego zamiast działającego systemu... W cytrynie dla przykładu system mi pokazywał pręt zbrojeniowy wbity przy trawniku ze sznurkiem rozciągniętym na nim, bo sobie właściciel działki trawę nową posiał pomiędzy ogrodzeniem a poboczem drogi i chciał zabezpieczyć aby mu nic nie wjechało... W Sorce? Zapomnij. Wpakujesz się na toto a system co najwyżej poduszkę Ci odpali...
A cholera powoli zaczynam żałować, że nie wziąłem V90CC(po kontraktowy półtoraroczny) jak mi proponowali ale koszt był wyższy o 300plnów i pojawiło się jadące do PL Sorento...
Niech plusy ujemne nie przesłonią Ci tych dodatnich 8-) Przecież kiedy Ci coś wyskoczy czujniki nie zareagują, bo działają jakoś do 15 km/h, a skutecznie pewnie do 5-10 km/h. Z taką prędkością raczej tylko manewruje się po garażach i parkingach i tu klikasz P. Według mnie jest to 90% sytuacji, kiedy to ustrojstwo się przydaje. Pozostałe 10% jak ten pręt zbrojeniowy to może być problem.
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: radzique »

O "specyficznych" czujnikach z przodu w HEV'ie PL pisałem już wcześniej:

viewtopic.php?p=54935#p54935

Niestety chyba nic się w międzyczasie nie zmieniło i brakuje tej funkcji (auto PDW) w sofcie.
Jest to absolutnie nieintuicyjne i moja żona najechała już na słupek, którego nie było widać :twisted: :lol:
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: BrzydkiWacek »

radzique pisze: 23 sty 2023, 12:29 O "specyficznych" czujnikach z przodu w HEV'ie PL pisałem już wcześniej:

viewtopic.php?p=54935#p54935

Niestety chyba nic się w międzyczasie nie zmieniło i brakuje tej funkcji (auto PDW) w sofcie.
Jest to absolutnie nieintuicyjne i moja żona najechała już na słupek, którego nie było widać :twisted: :lol:
O tym właśnie mówię… PDW powinno byc aktywne cały czas do określonej prędkości ~10-15km/h a przycisk powinien toto wyłączać na żądanie a w tutaj jest na odwrót…

Dzisiaj rozmawiałem z serwisem na ten temat i twierdzą ze to tak ma byc… za tydzień mam przyjechać do elektryka i ma coś pogrzebać… zobaczymy.
Aha ten moduł o którym pisałem za 200pln zmienia logikę AutoHold i … tu niespodzianka: SartStop!!! Jakby to w hybrydzie przeszkadzało…
Peron
Posty: 70
Rejestracja: 15 kwie 2022, 07:50
model samochodu: Ex Sportage

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Peron »

Dawniej działanie Start Stop można było „odwrócić” w KIA właśnie przez dodatkowy moduł. Może i na inne tematy istnieją patenty?
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: inquis »

Wyłączyć S&S w hybrydzie? Przecież cała idea Heva polega na tym, że nie ma czegoś takiego jak start-stop, tylko plynne przechodzenie z napedu spalinowego w elektryczny i odwrotnie.
Peron
Posty: 70
Rejestracja: 15 kwie 2022, 07:50
model samochodu: Ex Sportage

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Peron »

Mówię o dieslu. Jakoś ostatnio same diesle mi się trafiają:)
MHZ
Posty: 79
Rejestracja: 16 sie 2022, 22:48
model samochodu: Sorento HEV

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: MHZ »

Tylko dlaczego u mnie w HEVie PL raz te czujniki przednie dzialaja raz nie? 🤷 To jest ta ich specyfika? Bo ja myslalem ze u Was w ogole nie dzialaja i trzeba je specjalnie wlaczac.
Generalnie ostrzeganie o zblizaniu sie do przeszkody dziala zawsze dobrze ale to chyba z innych czujnikow idzie? Radaru?
My mamy ten system unikania kolizji z pieszym? Jesli tak to czy to tez z radaru i to radar nas ewentualnie zatrzyma?
Generalnie podczas cofania juz ze 3 razy Sorka mi sie sama zatrzymala bo wg systemu bym przydzwonil w cos. Chociaz jak wyszedlem zobaczyc w jakiej odleglosci mnie przyhamowana to sporo miejsca jeszcze bylo (30-50 cm). Kamera w Sorce i w Toyocie zony jest zupelnie inaczej wyskalowana w Toyocie jest taka fajna czerwona krecha ktora pokazuje ze dalej no pasaran w Sorce jakos trudniej ocenic realna odleglosc patrzac w kamere.
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: BrzydkiWacek »

MHZ pisze: 23 sty 2023, 22:01 Tylko dlaczego u mnie w HEVie PL raz te czujniki przednie dzialaja raz nie? 🤷 To jest ta ich specyfika? Bo ja myslalem ze u Was w ogole nie dzialaja i trzeba je specjalnie wlaczac.
Generalnie ostrzeganie o zblizaniu sie do przeszkody dziala zawsze dobrze ale to chyba z innych czujnikow idzie? Radaru?
My mamy ten system unikania kolizji z pieszym? Jesli tak to czy to tez z radaru i to radar nas ewentualnie zatrzyma?
Generalnie podczas cofania juz ze 3 razy Sorka mi sie sama zatrzymala bo wg systemu bym przydzwonil w cos. Chociaz jak wyszedlem zobaczyc w jakiej odleglosci mnie przyhamowana to sporo miejsca jeszcze bylo (30-50 cm). Kamera w Sorce i w Toyocie zony jest zupelnie inaczej wyskalowana w Toyocie jest taka fajna czerwona krecha ktora pokazuje ze dalej no pasaran w Sorce jakos trudniej ocenic realna odleglosc patrzac w kamere.
U mnie w HEV PL w kamerze mam czerwoną linię i wyraźnie wszystko widać. Owszem pozostaje jakieś 20-30cm jeszcze miejsca(czerwona linia i buczące ostrzeżenia). Mnie zatrzymuje wtedy kiedy coś z boku nadjeżdża - nawet przechodzień lub stojąca obok panienka ;) Co do przednich czujników to jak wspomniałem porażka i tyle.
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: radzique »

radzique pisze: 11 sty 2023, 09:47 U mnie równo po roku i 38 kkm pierwsze przygody.
Po wrzuceniu wstecznego najpierw błąd "PCA (unkianie kolizji parking.) niedostępne" który zamienia się w "ograniczona moc systemu".
Nie działają tylne czujniki parkowania. Według serwisu prawdopodobnie uszkodzona/przegnita wiązka. Wizyta i prawdopodobna wymiana wiązki (mają na miejscu) za dwa tygodnie.
Temat załatwiony w serwisie, czas 3h. Wymienione bodajże dwa czujniki z tyłu przy których skorodowały złączki i kabelki... Po 12 miesiącach, nie wróży to nic dobrego :lol: .
Chyba, że coś przy montażu haka rozgrzebali i nie poskładali jak trzeba.

Dodatkowo wymieniony płyn falownika w ramach akcji serwisowej.
tommw
Posty: 7
Rejestracja: 03 lis 2022, 11:16
model samochodu: Kia Sorento

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: tommw »

kilka drobiazgów jakie zauważyłem po 2 miesiącach użytkowania, a które nawiązują do tego, co piszecie:
- odnośnie przednich czujników - też mnie wkurzały, ale coś przestawiłem w ustawieniach (mam HEV, nie PHEV) i zaczęły działać tak jak powinny - aktywują się zawsze przy prędkościach garażowych ... polecam poszukać na ten temat w instrukcji - tam są warunki aktywowania czujników i z nich wyszło mi co mam przestawić (niestety nie pamiętam już)
- radar z przodu już kilka razy miałem zaśnieżony i wyłączał się w trakcie jazdy; nie wiem czy jest podgrzewany, ale na szczęście gdy tylko przestaje padać to szybko się oczyszcza i funkcja wraca automatycznie
- jeśli pojawia się wam że nie trzymacie rąk na kierownicy to wystarczy minimalnie poruszyć kierownicą na boki - nie trzeba zmieniać pozycji / dokładać drugą rękę
- może jest to kwestia przyzwyczajenia ale jednak czułem plecy po kilkugodzinnych jazdach (duży zawód) - ale na razie takich jazd miałem 2-3, zobaczymy jak będzie w trasie 600km+
- silnik elektryczny działa nie tylko jak jest EV, ale również przy wyższych prędkościach, szczególnie przy przyspieszaniu powyżej 170km/h - wtedy bardzo szybko się wyładowuje ale dzięki temu auto daje radę
- w drugim rzędzie swobodnie wchodzą trzy foteliki w dowolnej konfiguracji! (zapinane na pasy) do tego stopnia swobodnie że 3 rząd na razie użyłem raz i to tylko dlatego że córka się uparła że chce siedzieć w bagażniku :)
- tempomat adaptacyjny działa bardzo fajnie poza 2 rzeczami: 1) trochę wolno rusza po zatrzymaniu, 2) przy wyższych prędkościach zbyt późno i gwałtownie hamuje - tak jakby nie umiał wykryć samochodów w większej odległości; trzymanie dużych odległości w trakcie jazdy może niektórym nie pasować, ale dla mnie to jest ok
- kilka razy zadziałało mi ostrzeżenie przed kolizją, z czego raz czy 2 rzeczywiście miało duży sens; aktywowałem w opcjach automatyczne hamowanie ale nie hamowało (może dlatego że sam reagowałem); kilka razy pojawiło się niepotrzebnie beż żadnej przyczyny
- bardzo dobrze działa funkcja kontroli otoczenia przy cofaniu do tyłu - dla jej samej warto dopłacić między pakietem M a L
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”