KIA Sorento IV - pierwsze opinie

forum użytkowników modelu Sorento
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: marian »

A propos świateł, to w Sorento nie ma nawet statycznego doświetlania zakrętów, nie mówiąc już o dynamicznym :( A to też moim zdaniem rażąca wpadka w takim samochodzie.
Na pocieszenie zostaje fakt, że świecą same w sobie bardzo dobrze (być może wynika to z tego, że mijania są podwójne?). Za to przednie przeciwmgłowe świecą tak, że trzeba się przypatrzeć, żeby w ogóle zauważyć różnicę :(
S-MAXa ani Galaxy też nie znalazłem wśród używek w komisach, ale specjalnie wcześniej pisałem, że poszukiwania zawęziłem do bieżącej generacji, aby uniknac zmian konstrukcyjnych, które by mogły wprowadzać roznice w wielkości wnętrza. Po prostu nie było i nic nie poradzę. A miałem fajne oferty na S-MAXa 190 4x4 Titanium 7os z dodatkowymi pakietami, ale z Warszawy. Wszystkie odpuściłem właśnie dlatego, że nie mogłem auta sprawdzić pod względem wielkości, o jeździe testowej nawet nie mówiąc.
Póki co - odpukać - nie narzekam i jestem zadowolony z Sorento. Tylko to audio muszę poprawić...
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: galloper »

Dealer KIA powiedział mi, że w Sorento jest doświetlanie zakrętów ale 15 stopniowe czyli żadne. Ale może tylko ściemniał. Fordowskie LED to naprawdę poezja - no ale nie można mieć niestety wszystkiego.
Odnośnie miejsca w trzecim rzędzie. Na szerokość to samo. Siedzenia w Sorento są o jakieś 3 cm wyższej umiejscowione i przy maks. przesuniętej kanapie do tyłu jakieś 2-3cm więcej na nogi. Za to o te 2-3 cm jest mniejszy bagażnik przy rozłożonych 7. fotelach. I w ogółe wydaje się być ciut mniejszy choćby dlatego, że w SMax jest prostokatny a w Sorento jeden z rogów (ten przy klapie) jest zaokrąglony. Choć według specyfikacji producenta SMax ma jeśli dobrze pamiętam 140l a Sorento 179l. Gdzie oni te dodatkowe 39l znaleźli to ja nie wiem.
Generalnie bardzo zbliżone wielkości - różnice nie robiące różnicy, że tak się wyrażę.
Acha wysokości nie sprawdzałem, ale na tylnych fotelikach nie sadza się dwu metrowców....dla dzieci miejsca aż nadto.
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: marian »

Dzięki. Widzisz, tutaj jest cała magia, bo litry litrom nierówne ;) Zależy wg jakiej normy są podawane te pojemności. Od tego zależy jak to liczą (jakie są najmniejsze klocki, których używają), ale też czy mierzą do górnej granicy oparcia, czy do dachu. Dla mnie ten bagażnik przy 7 osobach i tak jest jako "schowek", a bagaże do boxa na dach, bo nie ma innego wyjścia. Więc żadna różnica.
Ale dzięki za info, wynika z niego, że w S-MAXie by było podobnie po prostu. Chyba, że z kolei w drugim rzędzie w Sorento jest więcej miejsca, wtedy można by było drugi rząd tak przesunąć, żeby jednocześnie i w drugim, i w trzecim mieć więcej miejsca na nogi. Ale tu też musiałbyś się wypowiedzieć jak jest z miejscem w drugim rzędzie w obu.
Ja to opiszę na swoim przypadku. Mam 176cm wzrostu, ustawiam fotel kierowcy bezkompromisowo pod siebie (ale też go podnoszę max do góry, bo lubię siedzieć wysoko). Wsiadam do trzeciego rzędu i tak ustawiam kanapę, żebym miał w trzecim jakieś 3 - 4 palce miejsca między kolanami i oparciem. Wtedy sprawdzam ile jest miejsca w drugim rzędzie i do fotela kierowcy mam 4 - 5 palców jeszcze, więc to oznacza, że 6 (7) osób mojej postury może jechać wygodnie w Sorento i nikt nikogo nie będzie kopał. To też oznacza, że wszystkie osoby dadzą radę się trochę kręcić zmieniając pozycję, więc nawet na dłuższym odcinku taka jazda by była możliwa. Na głowę w trzecim rzędzie mam wystarczająco dużo miejsca, nie dotykam dachu.
I to jest naprawdę niezły wynik. Nie licząc busów, to więcej miejsca widziałem tylko w Seacie Alhambra, ale też nie powiem, że jakoś spektakularnie więcej miejsca. Tylko, że Alhambra, to całkiem inny segment i ten to dopiero się nie zmienił przez X lat - w porównaniu z nim S-MAX jest młodzieńcem :)
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: galloper »

Miejsca w drugim rzędzie jest tez podobnie - czyli jak jest kanapa/siedzisko maksymalnie odsunięte do tyłu to siedzisz jak basza. Ale jak przesuniesz do przodu tak, by ci z tyłu nie jęczeli, to wciąż jest bardzo wygodnie. Czyli tutaj też remisowo. Dorosłych osób z tyłu bym nie sadzał - no chyba, że na jakieś do 30 min. to się przemęczą. Jednak z powodu tego, że siedzisko jest prawie na ziemi to kolana są wysoko uniesione i jest to po prostu niewygodne. Dla dzieci tak do 12 roku życia jest bardzo OK.
Zgadzam się tym, że boczne siedziska w drugim rzędzie w Sorento są wygodniejsze niż w SMAx ale za to środkowe miejsc jest wyraźniej bardziej twarde i węższe - więc dla dwóch osób z tyłu wygrywa Sorento, dla 5-ciu SMax. I jeszcze w Sorento jak jadą 3 osoby z tyłu to oparcia muszą być tak samo odchylone - w innym razie osoba siedząca w środku będzie odczuwała duży dyskomfort nie mając części pleców podpartych.
Alhambra, Sharan to dinozaury - zaraz wyginą bez uderzenia komety :-)
pawelck
Posty: 11
Rejestracja: 16 mar 2021, 12:24

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: pawelck »

Witam, jestem na etapie wyboru samochodu. Waham się pomiędzy nowym Sorento w wersji L, a 4-5 letnimi Q7 lub XC 90.
Sorento w stosunku do Audi wyjdzie około 30 tysi taniej, natomiast volvo wyjdzie podobne pieniądze do Sorento.
Chyba żeby zyskać spokój z potencjalnym kosztownymi naprawami zdecyduję się jednak na Sorento.
Mam pytanie z zakresu szaroko pojętego smarta, mianowicie czy system UVO dobrze współpracuje z apple car play i czy można łatwo obejść kwestie np. odblokowania Netflixa? Dla przykładu wrzucam filmik gdzie fajnie pokazane jest jak można obejść zabezpieczenia. Czy orientujecie się czy ktoś w
Waszej okolicy zajmuje się takimi tematami?
https://www.youtube.com/watch?v=6bljLgXtIi8
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: marian »

Z filmu wynika, że wystarczy podpiąć kabel do USB i tyle, więc nie wiem kto by się miał tym zajmować ;)
Ps. Chyba nie o UVO pytasz, tylko o system w samochodzie?
Ps2. na 0:47 widać, że jest całkiem inny wybierak skrzyni biegów - standardowy w miejsce naszego pokrętła ;)
Ghotti
Posty: 76
Rejestracja: 14 mar 2021, 10:20
model samochodu: Grand Scenic

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Ghotti »

pawelck pisze: 16 mar 2021, 13:43 Witam, jestem na etapie wyboru samochodu. Waham się pomiędzy nowym Sorento w wersji L, a 4-5 letnimi Q7 lub XC 90.
Sorento w stosunku do Audi wyjdzie około 30 tysi taniej, natomiast volvo wyjdzie podobne pieniądze do Sorento.
Chyba żeby zyskać spokój z potencjalnym kosztownymi naprawami zdecyduję się jednak na Sorento.
Mam pytanie z zakresu szaroko pojętego smarta, mianowicie czy system UVO dobrze współpracuje z apple car play i czy można łatwo obejść kwestie np. odblokowania Netflixa? Dla przykładu wrzucam filmik gdzie fajnie pokazane jest jak można obejść zabezpieczenia. Czy orientujecie się czy ktoś w
Waszej okolicy zajmuje się takimi tematami?
https://www.youtube.com/watch?v=6bljLgXtIi8
mam taki sam dylemat, aczkolwiek rozważam więcej samochodów ;)
co do xc90 dla mnie to jest najpiękniejszy SUV jaki zrobili, ale ... poczytaj forum volvo jak drżą kierownice powyżej 130km/h i volvo kładzie na to ... no ;) farbuje skóra, skrzypi deska, problemy z niektórymi silnikami. Volvo kupili Chińczycy i na przykładzie xc90 podobno to bardzo widać. Szkoda, bo samochód dla mnie jest piękny :)
q7 szukam benzyny, a tam same potwory które pala po 13-15l w mieście, a sporo jeżdżę po mieście zaraz problem z DPF itp. więc tutaj do mnie bardziej przemawia hybryda
x5 j.w. problem z benzynami + słabe wykończenie, przycinające się rolety, elektronika itp itd, sporo ludzi narzeka na ostatni gen 2018+ aczkolwiek i tak piszą iż to najlepsza generacja X5 @.@
Ghotti
Posty: 76
Rejestracja: 14 mar 2021, 10:20
model samochodu: Grand Scenic

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Ghotti »

marian pisze: 04 mar 2021, 16:20 Ja przekroczyłem granicę 1000km Sorento IV. Mam wersję HEV AWD XL+CP1+SRF+MET+HAK.

można wiedzieć katalogowo ile kosztowała twoja w konfiguratorze oraz jaki rabat otrzymałeś?
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: galloper »

Jestem na etapie kolekcjonowania ofert. Mam 3 z 4 i na razie jest od 3.5 do 5%. PHEV.
Ghotti
Posty: 76
Rejestracja: 14 mar 2021, 10:20
model samochodu: Grand Scenic

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Ghotti »

galloper pisze: 17 mar 2021, 14:07 Jestem na etapie kolekcjonowania ofert. Mam 3 z 4 i na razie jest od 3.5 do 5%. PHEV.
czyli tak jak myślałem szału nie ma :) okazało się, że znajomego wujek pracuje w KIA i jest tam jakiś dyrektorem w jednym z salonów z ciekawości go poprosiłem o ofertę na XL hybryde awd. Zobaczymy jutro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”