KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Czyli w mieście bez szans . Dziś testowałem asystenta jazdy w korku i brakowało do szczęścia aby rozwijał prędkości do ograniczeń na znakach drogowych
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ten system działa także poza autostradą, ale ciut inaczej.
Gdy jedziemy na tempomacie i pojawia się znak z ograniczeniem prędkości to wyświetli się ten znak na wyświetlaczu i krótki sygnał dźwiękowy (o ile dobrze pamiętam). Wtedy mamy dosłownie kilka sekund na reakcję, tj. użycie przycisku od tempomatu, aby dostosować prędkość do aktualnego znaku ograniczenia.
To wymaga chyba też ustawienia tej opcji gdzieś w systemie samochodu. Być może domyślnie jest wyłączona. Nie pamiętam.
Natomiast faktycznie nie działa to z automatu (jak na autostradzie), a jedynie mamy możliwość szybkiego kliknięcia i wtedy zmiany prędkości.
Niestety, jeżeli przeoczymy te kilka sekund, to już nie ma chyba opcji dostosowania się do aktualnego ograniczenia prędkości.
Przynajmniej nie znalazłem :/
Gdy jedziemy na tempomacie i pojawia się znak z ograniczeniem prędkości to wyświetli się ten znak na wyświetlaczu i krótki sygnał dźwiękowy (o ile dobrze pamiętam). Wtedy mamy dosłownie kilka sekund na reakcję, tj. użycie przycisku od tempomatu, aby dostosować prędkość do aktualnego znaku ograniczenia.
To wymaga chyba też ustawienia tej opcji gdzieś w systemie samochodu. Być może domyślnie jest wyłączona. Nie pamiętam.
Natomiast faktycznie nie działa to z automatu (jak na autostradzie), a jedynie mamy możliwość szybkiego kliknięcia i wtedy zmiany prędkości.
Niestety, jeżeli przeoczymy te kilka sekund, to już nie ma chyba opcji dostosowania się do aktualnego ograniczenia prędkości.
Przynajmniej nie znalazłem :/
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
I działa to czasami do dupy. Na autostradzie , przy braku znaków ograniczeń prędkości, system dostosowuje prędkość do ograniczenia z wbudowanej nawigacji a tam są błędy i parę razy zdarzyło mi się, że na A2 nagle auto zaczęło hamować do 90 km/h bo tam mu mapa podpowiadała...nagdob pisze: ↑09 mar 2023, 21:14To działa tylko na autostradzie. Należy najpierw ustawić prędkość autostradową, która wyświetli się na zielono, a potem za każdym razem po minięciu znaku z ograniczeniem prędkości auto samo będzie się do niej dostosowywało. Jak miniemy znak, który ją odwoła auto znów samo przyspieszy.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Panowie ten system u mnie działa również poza autostradami i ekspresówkami ale jest i tak beznadziejny - tempomat do jazdy za kimś OK. Nie wiem jak w mieście bo zazwyczaj jadę i tak za kimś i nie udało mi się przetestować ale poza miastem jakoś tam działa ale ogólnie do dupy i tyle. Baardzo nerwowo reaguje zwłaszcza kiedy trzeba zwolnić... a przyspieszenie przy np. wyprzedzaniu lub podczas zmiany pasa ruchu znów flegmatycznie - trzeba sobie pomagać nożnie
W cytrynie to lepiej działało. A zużycie paliwa też dość mocno wzrasta - o ok. 1 litr w moim wykonaniu.
Zdarza mu się prawie codziennie, że wyświetla ograniczenia prędkości z dróg poprzecznych i np. jedziesz sobie 90-tką i zaczyna się hamowanie do 50 bo na pasie zjazdowym s-ki takie ograniczenie postawili...
W cytrynie to lepiej działało. A zużycie paliwa też dość mocno wzrasta - o ok. 1 litr w moim wykonaniu.
Zdarza mu się prawie codziennie, że wyświetla ograniczenia prędkości z dróg poprzecznych i np. jedziesz sobie 90-tką i zaczyna się hamowanie do 50 bo na pasie zjazdowym s-ki takie ograniczenie postawili...
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Co oznacza ta ikonka zielony samochodzik że strzałkami ?
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Dziękuje za odpowiedz. Ciekawe jest z tą ikona gdyż dostaje informacje na wyświetlaczu samochodu ze jest gotowy do jazdy, informuje mnie tez zapięcie biegu oraz ikonka eV. Bardziej przypuszczałem ze ikonka z zielonym samochodem i strzałkami , to informacja z uruchomionej funkcji radaru o oddalającym się samochodzie przede mną. Tak czy siak dziękuje
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
- model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
To zależy w jakim trybie jedziesz, w ECO przyspiesza bardzo wolno, w Smart lepiej.BrzydkiWacek pisze: ↑10 mar 2023, 10:07 . a przyspieszenie przy np. wyprzedzaniu lub podczas zmiany pasa ruchu znów flegmatycznie - trzeba sobie pomagać nożnie
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
A w trybie SPORT jeszcze lepiej:radzique pisze: ↑13 mar 2023, 09:42To zależy w jakim trybie jedziesz, w ECO przyspiesza bardzo wolno, w Smart lepiej.BrzydkiWacek pisze: ↑10 mar 2023, 10:07 . a przyspieszenie przy np. wyprzedzaniu lub podczas zmiany pasa ruchu znów flegmatycznie - trzeba sobie pomagać nożnie
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018