Instrukcja o tej kontrolce mówi: A tu w kontekście uruchamiania samochodu:adasko pisze: ↑13 mar 2023, 07:55 Dziękuje za odpowiedz. Ciekawe jest z tą ikona gdyż dostaje informacje na wyświetlaczu samochodu ze jest gotowy do jazdy, informuje mnie tez zapięcie biegu oraz ikonka eV. Bardziej przypuszczałem ze ikonka z zielonym samochodem i strzałkami , to informacja z uruchomionej funkcji radaru o oddalającym się samochodzie przede mną. Tak czy siak dziękuje
KIA Sorento IV - pierwsze opinie
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Zazwyczaj jeżdżę w trybie smart bo eco zamula podczas energicznej chęci przyspieszenia -np przy włączaniu się w luki na rondach. Sport znów za bardzo nerwowy jak dla mnie - trzyma wysokie obroty bez żadnej potrzeby i sensu. Pomimo tego dalej uważam, ze ten tryb nie jest dla mnie - chyba ze jazda tylko za kimś - wtedy ok pod warunkiem ze ten przede mną jedzie płynniePiterW pisze: ↑13 mar 2023, 10:54A w trybie SPORT jeszcze lepiej:radzique pisze: ↑13 mar 2023, 09:42To zależy w jakim trybie jedziesz, w ECO przyspiesza bardzo wolno, w Smart lepiej.BrzydkiWacek pisze: ↑10 mar 2023, 10:07 . a przyspieszenie przy np. wyprzedzaniu lub podczas zmiany pasa ruchu znów flegmatycznie - trzeba sobie pomagać nożnie
Screenshot 2023-03-13 105304.png
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Racja, tryb Sport jest trochę dziki, ale taki chyba ma byćBrzydkiWacek pisze: ↑19 mar 2023, 17:56 Zazwyczaj jeżdżę w trybie smart bo eco zamula podczas energicznej chęci przyspieszenia -np przy włączaniu się w luki na rondach. Sport znów za bardzo nerwowy jak dla mnie - trzyma wysokie obroty bez żadnej potrzeby i sensu. Pomimo tego dalej uważam, ze ten tryb nie jest dla mnie - chyba ze jazda tylko za kimś - wtedy ok pod warunkiem ze ten przede mną jedzie płynnie
Ostatnio myślę że ciekawej obserwacji dokonałem w związku z tym trybem w moim PHEVie. Jechałem odcinek 220km drogą S - całą trasę na tempomacie, ustawione 125km/h (fajnie w Sorce jest że licznik nie oszukuje ani trochę). Ruch był stosunkowo niewielki.
Wystartowałem z baterią rozładowaną (tj. około 14% pokazywało) - czyli od początku tryb HEV. Dwie trzecie trasy przejechałem w trybie ECO, naładowanie baterii wahało się pomiędzy 12-15%, zgodnie z przewidywaniem, spalanie średnie 9.3l/100km.
Na ostatnie 1/3 trasy - około 70 km włączyłem tryb Sport i dalej na tempomacie 125km/h. Jako że ruch był mały to tempomat nie powodował hamowań i mocnych przyspieszeń, ja sam też nie hamowałem, spalanie pozostało na prawie niezmienionym poziomie (na koniec z całej trasy było 9.4l/100km), ale bateria zaczęła się doładowywać aby w momencie gdy zjeżdżałem z S-ki do miasta dojść do wartości naładowania 30% co komputer oszacował że wystarczy na przejechanie 9km w trybie EV, z czego skorzystałem - dojeżdżając do domu średnie spalanie wynosiło 9.2l/100km z całej trasy i jeszcze na 3km było prądu w baterii.
Jak dla mnie to spostrzeżenie jest o tyle ciekawe, że przy niewielkim bliskim żadnemu zwiększeniu zużycia paliwa (a granicach błędu pomiarowego) całkiem sporo podładowała się bateria i to jadąc bardzo równo i dość szybko po "płaskiej" drodze. To że na sporcie można podładować baterię to wiedziałem, kiedyś na odcinku około 100km w Alpach jadąc po serpentynach w trybie Sport naładowałem od rozładowanego stanu (~15%) do pełnych 100%, ale tam było naprawdę sporo hamowań i przyspieszeń, więc było skąd tą energię "nazbierać", ale tu się tego nie spodziewałem.
Polecam zwłaszcza PHEVowcom tak eksperyment z tempomatem, trybem Sport przy równej jeździe na trasie typu A albo S. Ciekaw jestem Waszych wniosków.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
No właśnie mam wrażenie że nie - kiedyś jechaliśmy z córką i porównywaliśmy prędkość którą pokazuje licznik z tym co jej na telefonie pokazują Google Maps i było to samo.
W poprzednim samochodzie - Optimie był błąd około 8km/h przy 120km/h i przy większych prędkościach jeszcze rósł, a tu nie.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
U mnie przy 130km/h wzgledem gps jest przesuniecie o 2km/h
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
- model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
akurat w Sorce licznik bardzo mało przekłamuje, powiedziałbym, że wcale. Przynajmniej w stosunku do radarów policyjnych
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
@PiterW
Nieźle... U mnie tak wychodzi - powrót z Krakowa przez Olkusz, normalnie bez szaleństw ale płynnie i bez korków - jak to w niedziele(więcej wrzucę w wątku na temat spalania )
Nieźle... U mnie tak wychodzi - powrót z Krakowa przez Olkusz, normalnie bez szaleństw ale płynnie i bez korków - jak to w niedziele(więcej wrzucę w wątku na temat spalania )