KIA Sorento IV - pierwsze opinie

forum użytkowników modelu Sorento
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: PiterW »

adasko pisze: 13 mar 2023, 07:55 Dziękuje za odpowiedz. Ciekawe jest z tą ikona gdyż dostaje informacje na wyświetlaczu samochodu ze jest gotowy do jazdy, informuje mnie tez zapięcie biegu oraz ikonka eV. Bardziej przypuszczałem ze ikonka z zielonym samochodem i strzałkami , to informacja z uruchomionej funkcji radaru o oddalającym się samochodzie przede mną. Tak czy siak dziękuje
Instrukcja o tej kontrolce mówi:
Screenshot 2023-03-13 105537.png
Screenshot 2023-03-13 105537.png (45.32 KiB) Przejrzano 885 razy
A tu w kontekście uruchamiania samochodu:
Screenshot 2023-03-13 105650.png
Screenshot 2023-03-13 105650.png (93.93 KiB) Przejrzano 885 razy
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: BrzydkiWacek »

PiterW pisze: 13 mar 2023, 10:54
radzique pisze: 13 mar 2023, 09:42
BrzydkiWacek pisze: 10 mar 2023, 10:07 . a przyspieszenie przy np. wyprzedzaniu lub podczas zmiany pasa ruchu znów flegmatycznie - trzeba sobie pomagać nożnie :P
To zależy w jakim trybie jedziesz, w ECO przyspiesza bardzo wolno, w Smart lepiej.
A w trybie SPORT jeszcze lepiej:
Screenshot 2023-03-13 105304.png
Zazwyczaj jeżdżę w trybie smart bo eco zamula podczas energicznej chęci przyspieszenia -np przy włączaniu się w luki na rondach. Sport znów za bardzo nerwowy jak dla mnie - trzyma wysokie obroty bez żadnej potrzeby i sensu. Pomimo tego dalej uważam, ze ten tryb nie jest dla mnie - chyba ze jazda tylko za kimś - wtedy ok pod warunkiem ze ten przede mną jedzie płynnie :)
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: PiterW »

BrzydkiWacek pisze: 19 mar 2023, 17:56 Zazwyczaj jeżdżę w trybie smart bo eco zamula podczas energicznej chęci przyspieszenia -np przy włączaniu się w luki na rondach. Sport znów za bardzo nerwowy jak dla mnie - trzyma wysokie obroty bez żadnej potrzeby i sensu. Pomimo tego dalej uważam, ze ten tryb nie jest dla mnie - chyba ze jazda tylko za kimś - wtedy ok pod warunkiem ze ten przede mną jedzie płynnie :)
Racja, tryb Sport jest trochę dziki, ale taki chyba ma być :)
Ostatnio myślę że ciekawej obserwacji dokonałem w związku z tym trybem w moim PHEVie. Jechałem odcinek 220km drogą S - całą trasę na tempomacie, ustawione 125km/h (fajnie w Sorce jest że licznik nie oszukuje ani trochę). Ruch był stosunkowo niewielki.

Wystartowałem z baterią rozładowaną (tj. około 14% pokazywało) - czyli od początku tryb HEV. Dwie trzecie trasy przejechałem w trybie ECO, naładowanie baterii wahało się pomiędzy 12-15%, zgodnie z przewidywaniem, spalanie średnie 9.3l/100km.

Na ostatnie 1/3 trasy - około 70 km włączyłem tryb Sport i dalej na tempomacie 125km/h. Jako że ruch był mały to tempomat nie powodował hamowań i mocnych przyspieszeń, ja sam też nie hamowałem, spalanie pozostało na prawie niezmienionym poziomie (na koniec z całej trasy było 9.4l/100km), ale bateria zaczęła się doładowywać aby w momencie gdy zjeżdżałem z S-ki do miasta dojść do wartości naładowania 30% co komputer oszacował że wystarczy na przejechanie 9km w trybie EV, z czego skorzystałem - dojeżdżając do domu średnie spalanie wynosiło 9.2l/100km z całej trasy i jeszcze na 3km było prądu w baterii.

Jak dla mnie to spostrzeżenie jest o tyle ciekawe, że przy niewielkim bliskim żadnemu zwiększeniu zużycia paliwa (a granicach błędu pomiarowego) całkiem sporo podładowała się bateria i to jadąc bardzo równo i dość szybko po "płaskiej" drodze. To że na sporcie można podładować baterię to wiedziałem, kiedyś na odcinku około 100km w Alpach jadąc po serpentynach w trybie Sport naładowałem od rozładowanego stanu (~15%) do pełnych 100%, ale tam było naprawdę sporo hamowań i przyspieszeń, więc było skąd tą energię "nazbierać", ale tu się tego nie spodziewałem.

Polecam zwłaszcza PHEVowcom tak eksperyment z tempomatem, trybem Sport przy równej jeździe na trasie typu A albo S. Ciekaw jestem Waszych wniosków.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Lunar GT »

PiterW pisze: 20 mar 2023, 20:28 (fajnie w Sorce jest że licznik nie oszukuje ani trochę)
W stosunku do GPS licznik każdego normalnego samochodu oszukuje, Twoja Sorka też.
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: PiterW »

Lunar GT pisze: 20 mar 2023, 20:40 W stosunku do GPS licznik każdego normalnego samochodu oszukuje, Twoja Sorka też.
No właśnie mam wrażenie że nie - kiedyś jechaliśmy z córką i porównywaliśmy prędkość którą pokazuje licznik z tym co jej na telefonie pokazują Google Maps i było to samo.

W poprzednim samochodzie - Optimie był błąd około 8km/h przy 120km/h i przy większych prędkościach jeszcze rósł, a tu nie.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Lunar GT »

PiterW pisze: 20 mar 2023, 21:24 No właśnie mam wrażenie
Masz rację że masz wrażenie, choć może masz też wyjątkowy samochód.
sorento
Posty: 144
Rejestracja: 26 lip 2021, 21:51
model samochodu: Sorento

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: sorento »

U mnie przy 130km/h wzgledem gps jest przesuniecie o 2km/h
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: radzique »

akurat w Sorce licznik bardzo mało przekłamuje, powiedziałbym, że wcale. Przynajmniej w stosunku do radarów policyjnych :D
Soplus
Posty: 324
Rejestracja: 06 sie 2021, 13:45

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Soplus »

radzique pisze: 21 mar 2023, 10:40 akurat w Sorce licznik bardzo mało przekłamuje, powiedziałbym, że wcale. Przynajmniej w stosunku do radarów policyjnych :D
Coś w tym jest. U policmajstrów pokazało tyle co na kamerce w Sorce :) W stosunku do Yanosika zawyża o ok 2-3 km.
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: BrzydkiWacek »

@PiterW
Nieźle... U mnie tak wychodzi - powrót z Krakowa przez Olkusz, normalnie bez szaleństw ale płynnie i bez korków - jak to w niedziele(więcej wrzucę w wątku na temat spalania :) )
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”