Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
No wyjąłes mi to z ust pop prostu. Silnik znacznie głośniejszy w Hondzie przy tych prędkościach, ale tutaj hałas z nadkoli większy. A Honda była moim najgłośniejszym samochodem, który miałem. Potem już wszystko było cichsze. Hondy słabooo wyciszone. te nowe też. Kolega upiera się że XCeed taki cichy i miał premium. Szkoda że nie mam decybelomierza bo ciekawe co byś wtedy powiedział ? Wszyscy mówią o głosnym XCeed. Nie jedna osoba. Ale jak dla Ciebie jest cichy to super. Wszystko co potem kupisz to będzie w tej dziedzinie zapewne lepsze. Ale samochód jest ogólnie OK. Szkoda tylko że w tej kwestii w sumie bardzo istotnej jest tak słabo. Na razie trzeba jeździć. Zmieni się na inny. Przy kolejnym bardzo zwrócę na to uwagę i pojadę w trasę wcześniej.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
W najnowszym poniedziałkowym motorze jest porównanie - Xceeda, Mazdy CX-30, Seat Arona, Renault Captur,
Mini oraz VW T-Roc (po liftingu)- porównanie wygrała KIa Xceed
Co do głośności przy 100 km/h- zmierzono Xcced- 66dB, Mazda 65dB, Mini, 66 dB, captur -68 dB, Seat 67 dB, VW - 66 dB
tak więc nie narzekajmy, że Xceed jest jakimś wybitnie głośnym autem. Poza tym duży plus osiągi od 0-100 km/h- zmierzono 8,5 s - był
najszybszy w stawce, średnie spalanie też duży plus 6,9 l jedynie oszczędniejsze było Renault o 0,2 l ale miało gorsze osiągi.
pozdr.
Mini oraz VW T-Roc (po liftingu)- porównanie wygrała KIa Xceed
Co do głośności przy 100 km/h- zmierzono Xcced- 66dB, Mazda 65dB, Mini, 66 dB, captur -68 dB, Seat 67 dB, VW - 66 dB
tak więc nie narzekajmy, że Xceed jest jakimś wybitnie głośnym autem. Poza tym duży plus osiągi od 0-100 km/h- zmierzono 8,5 s - był
najszybszy w stawce, średnie spalanie też duży plus 6,9 l jedynie oszczędniejsze było Renault o 0,2 l ale miało gorsze osiągi.
pozdr.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Masz oczywiście rację, ale ja neguję głośność od 120 wzwyż. Do 100km/h jest ok. Podobnie jak u innych.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Dostałem jako auto zastępcze na czas naprawy ceeda 1.5 z dct. Auto miało około 3 k km przebiegu. Użytkowałem je przez tydzień, i powiem jedno: moim zdaniem nie warto brać tego silnika. Po pierwsze przyspieszanie jest nieliniowe. Przy wciśnięciu gazu do połowy auto nabiera prędkości jakby miało z 70-80 km. Dopiero wciśnięcie do końca powoduje, że zaczyna jechać, ale też bez jakiejś rewelacji. Bardzo trudno tym się dynamicznie gdzieś włączyć do ruchu lub zmienić pas. W domu mam ceeda gt i porównując oba auta nie zastanawiałbym się, tylko brał 1.6. Różnica w spalaniu to około 1 l na korzyść 1.5. Co do wyciszenia 1.5, to się nie wypowiem, bo użytkowałem go głównie w mieście i drogach krajowych.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
To nie wina silnika tylko oprogramowania skrzyni 7DCT , mam Xceed z tym silnikiem w manualu i jazda jest zupełnie inna , więc nie szerz herezji
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Tak, tak, a świstak siedzi… Co mnie obchodzi czego to jest wina. Samochód nie jedzie. Czy napisałem coś niezgodnego z prawdą? W 1.6 też jest dct i jeździ znacznie lepiej, więc może lepiej, aby potencjalni nabywcy mieli tego świadomość. Moja opinia jest przynajmniej obiektywna, bo nie napaliłam się na to auto i nie staram się udowodnić, że jest najlepsze na świecie. Jak poczytać te peany wygłaszane na cześć tego silnika, to posiadaczom 911, AMG, RS i M nie pozostaje nic innego jak tylko przesiąść się na ceeda 1.5. Prawda jest taka, że to jest auto o bardzo dobrym stosunku cena/jakość, ale trzeba zaznaczyć, że jest dobre do spokojnego przemieszczania się w mieście i pod miastem. Nie jest najwygodniejsze do pokonywania dużej ilości tras, choć to jest akurat cecha wielu kompaktów, nie tylko Kia.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Witam mam 1.5 w manualu i wszystko ok przejechane 7tys przyspieszenie jak praca silnika wszystko ok
-
- Posty: 480
- Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Potwierdzam.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Dlatego warto odbyć jazdę testową a nie kupować w ciemnolukasmasdes pisze: ↑16 mar 2022, 22:11 Tak, tak, a świstak siedzi… Co mnie obchodzi czego to jest wina. Samochód nie jedzie. Czy napisałem coś niezgodnego z prawdą? W 1.6 też jest dct i jeździ znacznie lepiej, więc może lepiej, aby potencjalni nabywcy mieli tego świadomość. Moja opinia jest przynajmniej obiektywna, bo nie napaliłam się na to auto i nie staram się udowodnić, że jest najlepsze na świecie. Jak poczytać te peany wygłaszane na cześć tego silnika, to posiadaczom 911, AMG, RS i M nie pozostaje nic innego jak tylko przesiąść się na ceeda 1.5. Prawda jest taka, że to jest auto o bardzo dobrym stosunku cena/jakość, ale trzeba zaznaczyć, że jest dobre do spokojnego przemieszczania się w mieście i pod miastem. Nie jest najwygodniejsze do pokonywania dużej ilości tras, choć to jest akurat cecha wielu kompaktów, nie tylko Kia.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Akurat XCeed z 1.6 w automacie i L/XL z pakietami spokojnie może robić za "budżetowe" GT. Z przodu totalny komfort, full wyposażenie, świetne osiągi. Z tyłu nie ma nadmiaru miejsca, ale i tak jest lepiej niż w przeciętnym coupe.
1.5 nie jeździłem i nie rozważałem nawet bo interesowała mnie tylko najmocniejsza wersja ale na papierze wygląda bardzo dobrze - a jednak gorzej niż 1.6. Logiczne zresztą. Jeżeli ktoś nie kursuje w wakacje po dalekiej zagranicy tak jak ja, to w zasadzie różnic pomiędzy tymi silnikami nie zauważy. Do długich tras - tylko 1.6.
1.5 nie jeździłem i nie rozważałem nawet bo interesowała mnie tylko najmocniejsza wersja ale na papierze wygląda bardzo dobrze - a jednak gorzej niż 1.6. Logiczne zresztą. Jeżeli ktoś nie kursuje w wakacje po dalekiej zagranicy tak jak ja, to w zasadzie różnic pomiędzy tymi silnikami nie zauważy. Do długich tras - tylko 1.6.