Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

forum użytkowników modelu Kia XCeed
jaszczur
Posty: 23
Rejestracja: 07 lis 2021, 06:39
model samochodu: Czekam na ProCeed 1.5 DCT

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: jaszczur »

Jeżdżę wersja 1.5 (ale proceed) i zgodzę się, że czasem trzeba depnąć, żeby auto pojechało, ale w trybie sport jest ok (poza faktem wyjącego silnika). Będę wyciszał nadkola i może to coś poprawi kwestie głośności przy wyższych prędkościach, bo mam wrażenie że dochodzą głównie z kół i bagażnika.

Zastanawia mnie opinia xuser, że w trasę tylko 1.6 - bo szybszy? ;) czy jeszcze jakieś inne względy?

Zakładam, że wyciszone są dokładnie tak samo, a moje testy proceed 1.6 i 1.5 wykazały (potem znalazłem potwierdzenie na jakiejś niemieckiej stronie), że skrzynia w 1.6 jest krótsza niż w 1.5.
Silnik 1.5 - 140km/h - ok. 2750obrotow,
Silnik 1.6 - 140km/h - ok. 3100obrotow

Jeśli w Xceed jest tak samo, to sklaniałbym się ku stwierdzeniu, że wygodniej (ciszej) w trasie pojedzie się 1.5, chyba że ktoś "lubi zapie@#$" :)
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

jaszczur pisze: 17 mar 2022, 10:32 ...
Zastanawia mnie opinia xuser, że w trasę tylko 1.6 - bo szybszy? ;) czy jeszcze jakieś inne względy?
...
Od punktu A do punktu B można dojechać czymkolwiek. GT ma dodatkowo dawać przyjemność z takiego przemieszczania się (głównie kierowcy ;) ). Więc tak - trochę szybciej, trochej mocy więcej, trochę momentu obrotowego więcej - dlatego ja na dłuższe trasy polecam najmocniejszy silnik (przynajmniej w omawianym zakresie mocy do ok 200 KM). Szczególnie, że tak jak wspomniałem, dłuższe trasy robię za granicą np. w DE ale też na odcinkach górskich - a w takich warunkach każdy KM i Nm się liczy.
adam12116
Posty: 135
Rejestracja: 28 paź 2021, 08:05
model samochodu: Xceed 1.6

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: adam12116 »

ja nie wiem, czy część ludzi za karę kupuje te samochody aby się potem męczyć, niezależnie jakie bym miał auto, co wejdę na forum tematyczne modelu to pełno narzekań :lol: (mówię tu o różnych autach)
Blues Brothers
Posty: 480
Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Blues Brothers »

Bo zadowoleni jeżdżą, nie piszą :D
Liquid
Posty: 92
Rejestracja: 29 paź 2021, 13:49
model samochodu: Xceed 1.5 T-GDI 7 DCT Prestige Line + PNS Cassa White

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Liquid »

Blues Brothers pisze: 17 mar 2022, 14:10 Bo zadowoleni jeżdżą, nie piszą :D
Ot, to. :D Jeżdzić, obserwować :!:
maverick78
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2023, 13:27

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: maverick78 »

Witam,

nie znalazłem nigdzie osobnego tematu, więc podpinam się tutaj.

Pytanie do użytkowników XCeed-ów z silnikami 1.5 T-GDI 160KM:

Czy w tej wersji auta napotkaliście na jakieś problemy z wypalaniem filtra GPF ?
(na forum najnowszego Sportege i Hyundaia Tuscon-a z tym silnikiem 1.5 T-GDI 150KM strasznie narzekają na ciągle powracające komunikaty o potrzebie wypalenia GPF-a nawet po niewielkich przebiegach robionych po mieście).

Czy w XCeed-ach też ten problem występuje ?
Czy to ten sam silnik co w Sportage i Hyundai Tuscon ?
_snufkin_
Posty: 69
Rejestracja: 14 paź 2021, 20:53
model samochodu: Kia XCeed 1.5 T-GDI 160KM 7DCT BL+AEB

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: _snufkin_ »

Z tego co widzę w cenniku Sportage V to nie ma tam silnika 1.5 T-GDI 160 KM, tylko 1.6 T-GDI 150 KM.

W moim XCeedzie póki co wszystko ok, 10 tys. pękło, w ostatnich miesiącach całkiem sporo jeździł w krótkie, miejskie trasy.
maverick78
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2023, 13:27

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: maverick78 »

Dzięki za odpowiedź, fakt to nieco inna pojemność 1.5 vs 1.6.

Niemniej jednak podtrzymuję pytanie odnośnie GPF w XCeed-ach 1.5 T-GDI 160kM, czy nie doświadczyliście żadnych problemów z wypalaniem GPF-ów w Waszych autach i pojawiających się komunikatów o potrzebie przeprowadzenia takiego wypalenia po krótkich, codziennych przebiegach na mieście tak jak ma to miejsce w nowych Sportage-ach ?

Noszę się z zakupem XCeeda i chciałbym zweryfikować tą kwestię przed zakupem.
KOGUT
Posty: 56
Rejestracja: 18 lut 2021, 16:17
model samochodu: KIA XCEED

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: KOGUT »

Witam, co prawda robię mieszane trasy ale ani razu nie pojawiła mi się informacja o potrzebie wypalenia GPF-a, przebieg 56 tyś :)
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

Najprawdopodobniej problemy z GPF-em wynikają z oleju jakim ASO (a może nawet i fabryka) zalewa silniki. Do dobrze znanego 1.6 najczęściej używno oleju klasy A5/B5 (co jest świetnym rozwiązaniem, jeżeli nie ma GPF-a i/lub silnik nie spala znaczących ilości oleju). Silniki T-GDI 1.6 i 1.5 to są zupełnie różne konstrukcje, i prawdopodobnie 1.5 spala więcej oleju niż 1.6. Oleje klasy A5/B5 to oleje fullSAPS, z wysoką zawartością popiołów które polepszają ochronę silnika ale po spaleniu oleju razem z paliwem zapychają GPF/DPF. Dlatego Kia dopuszcza stosowanie olejów klasy ACEA C2/C3 - a to już zazwyczaj oleje midSAPS, czyli z obniżoną zawartością popiołów - specjalnie pomyślane do samochodów z filtrem cząstek stałych.
I w ten oto sposób ASO/fabryka stawiają na ochronę silnika kosztem komfortu użytkowania i kosztów eksploatacji.
Rozwiązanie jest dość proste - zawsze na przeglądzie należy się domagać oleju C2/C3 (lub zabierać własny - tak ja robię, bo wiarygodność ASO co do oleju u mnie przebija tylko wiarygodność obecnego premiera).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”