Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 paź 2021, 13:49
- model samochodu: Xceed 1.5 T-GDI 7 DCT Prestige Line + PNS Cassa White
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Samochód z automatem użytkowany w mieście, jedynie na wakacje dalsza trasa, żadnych kombinacji z własnym olejem, dwa miesiące temu wymiana na fabryczny olej podczas pierwszego przeglądu, brak wymiany oleju po "dotarciu". Ani razu nie pojawił się komunikat o konieczności wypalania GPF.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
U mnie co prawda Ceed SW MY22, ale silnik ten sam. Obecny przebieg 15.500 km i póki co żadnych problemów z GPF. 70% przebiegu w trasie , ale też jazda spokojna , zasadniczo bez przekraczania 4000 obrotów. W większości w granicach 2500-3500.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Ja poprzednio użytkowałem Ceeda z 1.4 T-GDI, po 4 000 zrobiłem pierwszą wymianę oleju i wówczas dali olej Platinum PRO V 5W30. Po roku - Total Quarts C3 5W30. Po 2-roku taki sam jak po pierwszym. Po trzecim - Total 0W30 C2. Ogólnie po trzech latach zrobiłem 30 000 i żadnych problemów nie miałem, zarówno z GPF, ani ze skrzynią DCT. Auto użytkowane głównie po mieście + raz w roku jakaś dłuższa trasa.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
X-Ceed 2021 dwadzieścia parę tysięcy, jeżdżony wyłącznie w mieście w korkach, nigdy komunikatu o GPFie nie było.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 mar 2022, 17:04
- model samochodu: Kia xceed 1.5 tgdi 160km
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Zrobipem od nowości przez ponad rok 17000 i nigdy mi gpf nie dał znać.Nawet nie wiem jak komunikat wyglqda.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lis 2018, 10:27
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Ja o samym silniku, jego oprogramowaniu i porównaniu do innego 1.5 T-GDI.
Mam 1.5 T-GDI rocznik 2023 przebieg 1000 km. Jeżeli chodzi o moment obrotowy i ogólne wrażenia z przyśpieszania to jestem w pełni zadowolony.
Z czego do końca zadowolony nie jestem to pewna zwłoka między wciśnięciem gazu a reakcją silnika i przeniesieniem mocy na koła. Objawia się to zwłaszcza przy ruszaniu. Wtedy pedał gazu działa dość mocno zero-jedynkowo. Lekkie wciśnięcie gazu i mamy wspomnianą zwłokę, trochę mocniejsze i samochód wyrywa się brutalnie do przodu zrywając czasem przyczepność.
Ostatnio dostałem samochód zastępczy i jak twierdzi serwis jest to 1.5 T-GDI - w tym egzemplarzu brak zwłoki jeżeli chodzi o reakcję na gaz. Natomiast samochód zastępczy wolniej przyśpiesza gdy mówimy o zakresie 80-120km/h. Różnica jest taka iż myślałem, że zastępczy to 1.4 T-GDI. Oba samochody mają podobny przebieg.
Muszę się dowiedzieć czy samochód zastępczy ma inną wersję oprogramowania jeżeli chodzi o silnik / skrzynię biegów.
Dodam jeszcze, że w trybie sport problem zero-jedynkowy znika i oraz brak jest wspomnianej zwłoki. Obroty natomiast utrzymują się na poziomie 2,5k. Wydaje mi się więc, że cały "problem" tkwi w oprogramowaniu.
Czy ktoś ma podobne wrażenia i czy próbujecie się "przyzwyczaić" czy może ktoś temat zgłębiał tak żeby w trybie normal nie było zwłoki podczas przyśpieszania?
Mam 1.5 T-GDI rocznik 2023 przebieg 1000 km. Jeżeli chodzi o moment obrotowy i ogólne wrażenia z przyśpieszania to jestem w pełni zadowolony.
Z czego do końca zadowolony nie jestem to pewna zwłoka między wciśnięciem gazu a reakcją silnika i przeniesieniem mocy na koła. Objawia się to zwłaszcza przy ruszaniu. Wtedy pedał gazu działa dość mocno zero-jedynkowo. Lekkie wciśnięcie gazu i mamy wspomnianą zwłokę, trochę mocniejsze i samochód wyrywa się brutalnie do przodu zrywając czasem przyczepność.
Ostatnio dostałem samochód zastępczy i jak twierdzi serwis jest to 1.5 T-GDI - w tym egzemplarzu brak zwłoki jeżeli chodzi o reakcję na gaz. Natomiast samochód zastępczy wolniej przyśpiesza gdy mówimy o zakresie 80-120km/h. Różnica jest taka iż myślałem, że zastępczy to 1.4 T-GDI. Oba samochody mają podobny przebieg.
Muszę się dowiedzieć czy samochód zastępczy ma inną wersję oprogramowania jeżeli chodzi o silnik / skrzynię biegów.
Dodam jeszcze, że w trybie sport problem zero-jedynkowy znika i oraz brak jest wspomnianej zwłoki. Obroty natomiast utrzymują się na poziomie 2,5k. Wydaje mi się więc, że cały "problem" tkwi w oprogramowaniu.
Czy ktoś ma podobne wrażenia i czy próbujecie się "przyzwyczaić" czy może ktoś temat zgłębiał tak żeby w trybie normal nie było zwłoki podczas przyśpieszania?
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Trzeba z tym żyć póki nie będzie możliwości zrobienia softa, bądź jakiejs sprytnej adaptacji. Ja to wyrobiłem sobie nawyk klikania „sport” zaraz po wyłączeniu start/stop (który tez działa totalnie debilnie w porównaniu do konstrukcji konkurencji). Przy jeździe na sporcie mniej się używa przyspieszacza, a jedzie płynniej. Jedyne co mnie irytuje to te „między gazy”. Na sporcie ciekawie jest z tempomatem, bo jak tylko go aktywujemy biegi idą w górę jak byśmy jechali w trybie normalnym, każde delikatne dotknięcie w gaz powoduje redukcje i gotowość so wyjścia z progu - tak jak powinno to być.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lis 2018, 10:27
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Czytałem trochę zagraniczne forum i tam ktoś uparcie twierdzi, że lag przy ruszaniu jest spowodowany wadą cewek zapłonowych. Podobno była wadliwa seria cewek. Jest też podany sposób na reset zachowania pedału gazu który ma poprawić responsywność przy ruszaniu. Jak odbiorę samochód z serwisu to może spróbuje wspomnianej procedury. Dziwi natomiast, że samochód zastępczy nie wykazuje niedogodności w postaci zwłoki na naciśnięcie pedału gazu.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lis 2018, 10:27
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Z jednej strony chciałem podsumować co znalazłem, z drugiej natomiast w podanym przez Ciebie wątku jest błąd.
W pierwszym punkcie jest napisane:
1. w całkowicie wyłączonym aucie wciskamy pedał gazu do oporu
co jest błędem i powodowało u sporej ilości osób, że cała procedura nie przyniosła spodziewanych efektów.
Gaz trzeba wcisnąć tak aby zatrzymał się na "kick-down", a nie do oporu.
Więc chyba jednak odkrycie?