Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Jeżdżę wersja 1.5 (ale proceed) i zgodzę się, że czasem trzeba depnąć, żeby auto pojechało, ale w trybie sport jest ok (poza faktem wyjącego silnika). Będę wyciszał nadkola i może to coś poprawi kwestie głośności przy wyższych prędkościach, bo mam wrażenie że dochodzą głównie z kół i bagażnika.
Zastanawia mnie opinia xuser, że w trasę tylko 1.6 - bo szybszy? czy jeszcze jakieś inne względy?
Zakładam, że wyciszone są dokładnie tak samo, a moje testy proceed 1.6 i 1.5 wykazały (potem znalazłem potwierdzenie na jakiejś niemieckiej stronie), że skrzynia w 1.6 jest krótsza niż w 1.5.
Silnik 1.5 - 140km/h - ok. 2750obrotow,
Silnik 1.6 - 140km/h - ok. 3100obrotow
Jeśli w Xceed jest tak samo, to sklaniałbym się ku stwierdzeniu, że wygodniej (ciszej) w trasie pojedzie się 1.5, chyba że ktoś "lubi zapie@#$"
Zastanawia mnie opinia xuser, że w trasę tylko 1.6 - bo szybszy? czy jeszcze jakieś inne względy?
Zakładam, że wyciszone są dokładnie tak samo, a moje testy proceed 1.6 i 1.5 wykazały (potem znalazłem potwierdzenie na jakiejś niemieckiej stronie), że skrzynia w 1.6 jest krótsza niż w 1.5.
Silnik 1.5 - 140km/h - ok. 2750obrotow,
Silnik 1.6 - 140km/h - ok. 3100obrotow
Jeśli w Xceed jest tak samo, to sklaniałbym się ku stwierdzeniu, że wygodniej (ciszej) w trasie pojedzie się 1.5, chyba że ktoś "lubi zapie@#$"
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Od punktu A do punktu B można dojechać czymkolwiek. GT ma dodatkowo dawać przyjemność z takiego przemieszczania się (głównie kierowcy ). Więc tak - trochę szybciej, trochej mocy więcej, trochę momentu obrotowego więcej - dlatego ja na dłuższe trasy polecam najmocniejszy silnik (przynajmniej w omawianym zakresie mocy do ok 200 KM). Szczególnie, że tak jak wspomniałem, dłuższe trasy robię za granicą np. w DE ale też na odcinkach górskich - a w takich warunkach każdy KM i Nm się liczy.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
ja nie wiem, czy część ludzi za karę kupuje te samochody aby się potem męczyć, niezależnie jakie bym miał auto, co wejdę na forum tematyczne modelu to pełno narzekań (mówię tu o różnych autach)
-
- Posty: 480
- Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Bo zadowoleni jeżdżą, nie piszą
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 paź 2021, 13:49
- model samochodu: Xceed 1.5 T-GDI 7 DCT Prestige Line + PNS Cassa White
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Ot, to. Jeżdzić, obserwować
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 mar 2023, 13:27
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Witam,
nie znalazłem nigdzie osobnego tematu, więc podpinam się tutaj.
Pytanie do użytkowników XCeed-ów z silnikami 1.5 T-GDI 160KM:
Czy w tej wersji auta napotkaliście na jakieś problemy z wypalaniem filtra GPF ?
(na forum najnowszego Sportege i Hyundaia Tuscon-a z tym silnikiem 1.5 T-GDI 150KM strasznie narzekają na ciągle powracające komunikaty o potrzebie wypalenia GPF-a nawet po niewielkich przebiegach robionych po mieście).
Czy w XCeed-ach też ten problem występuje ?
Czy to ten sam silnik co w Sportage i Hyundai Tuscon ?
nie znalazłem nigdzie osobnego tematu, więc podpinam się tutaj.
Pytanie do użytkowników XCeed-ów z silnikami 1.5 T-GDI 160KM:
Czy w tej wersji auta napotkaliście na jakieś problemy z wypalaniem filtra GPF ?
(na forum najnowszego Sportege i Hyundaia Tuscon-a z tym silnikiem 1.5 T-GDI 150KM strasznie narzekają na ciągle powracające komunikaty o potrzebie wypalenia GPF-a nawet po niewielkich przebiegach robionych po mieście).
Czy w XCeed-ach też ten problem występuje ?
Czy to ten sam silnik co w Sportage i Hyundai Tuscon ?
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 14 paź 2021, 20:53
- model samochodu: Kia XCeed 1.5 T-GDI 160KM 7DCT BL+AEB
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Z tego co widzę w cenniku Sportage V to nie ma tam silnika 1.5 T-GDI 160 KM, tylko 1.6 T-GDI 150 KM.
W moim XCeedzie póki co wszystko ok, 10 tys. pękło, w ostatnich miesiącach całkiem sporo jeździł w krótkie, miejskie trasy.
W moim XCeedzie póki co wszystko ok, 10 tys. pękło, w ostatnich miesiącach całkiem sporo jeździł w krótkie, miejskie trasy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 mar 2023, 13:27
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Dzięki za odpowiedź, fakt to nieco inna pojemność 1.5 vs 1.6.
Niemniej jednak podtrzymuję pytanie odnośnie GPF w XCeed-ach 1.5 T-GDI 160kM, czy nie doświadczyliście żadnych problemów z wypalaniem GPF-ów w Waszych autach i pojawiających się komunikatów o potrzebie przeprowadzenia takiego wypalenia po krótkich, codziennych przebiegach na mieście tak jak ma to miejsce w nowych Sportage-ach ?
Noszę się z zakupem XCeeda i chciałbym zweryfikować tą kwestię przed zakupem.
Niemniej jednak podtrzymuję pytanie odnośnie GPF w XCeed-ach 1.5 T-GDI 160kM, czy nie doświadczyliście żadnych problemów z wypalaniem GPF-ów w Waszych autach i pojawiających się komunikatów o potrzebie przeprowadzenia takiego wypalenia po krótkich, codziennych przebiegach na mieście tak jak ma to miejsce w nowych Sportage-ach ?
Noszę się z zakupem XCeeda i chciałbym zweryfikować tą kwestię przed zakupem.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Witam, co prawda robię mieszane trasy ale ani razu nie pojawiła mi się informacja o potrzebie wypalenia GPF-a, przebieg 56 tyś
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Najprawdopodobniej problemy z GPF-em wynikają z oleju jakim ASO (a może nawet i fabryka) zalewa silniki. Do dobrze znanego 1.6 najczęściej używno oleju klasy A5/B5 (co jest świetnym rozwiązaniem, jeżeli nie ma GPF-a i/lub silnik nie spala znaczących ilości oleju). Silniki T-GDI 1.6 i 1.5 to są zupełnie różne konstrukcje, i prawdopodobnie 1.5 spala więcej oleju niż 1.6. Oleje klasy A5/B5 to oleje fullSAPS, z wysoką zawartością popiołów które polepszają ochronę silnika ale po spaleniu oleju razem z paliwem zapychają GPF/DPF. Dlatego Kia dopuszcza stosowanie olejów klasy ACEA C2/C3 - a to już zazwyczaj oleje midSAPS, czyli z obniżoną zawartością popiołów - specjalnie pomyślane do samochodów z filtrem cząstek stałych.
I w ten oto sposób ASO/fabryka stawiają na ochronę silnika kosztem komfortu użytkowania i kosztów eksploatacji.
Rozwiązanie jest dość proste - zawsze na przeglądzie należy się domagać oleju C2/C3 (lub zabierać własny - tak ja robię, bo wiarygodność ASO co do oleju u mnie przebija tylko wiarygodność obecnego premiera).
I w ten oto sposób ASO/fabryka stawiają na ochronę silnika kosztem komfortu użytkowania i kosztów eksploatacji.
Rozwiązanie jest dość proste - zawsze na przeglądzie należy się domagać oleju C2/C3 (lub zabierać własny - tak ja robię, bo wiarygodność ASO co do oleju u mnie przebija tylko wiarygodność obecnego premiera).