Zwiększenie mocy
- KaReS
- Posty: 156
- Rejestracja: 07 lip 2020, 09:51
- model samochodu: Proceed GT '20
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwiększenie mocy
Skrzynię biegów masz MT czy DCT?
Re: Zwiększenie mocy
7DCTSkrzynię biegów masz MT czy DCT?
Re: Zwiększenie mocy
Pamiętajcie ze jak będą chcieli to udowodnią ze silnik pracował na innych parametrach niż te fabryczne. Tak tylko w razie w
Re: Zwiększenie mocy
Miałem coś do załatwienia na mieście, więc udało mi się trochę potestować w lepszych warunkach.
Potwierdzam, że PedalBox najlepiej pracuje w trybie City (a przynajmniej jest najbardziej uniwersalny). Według mnie tak właśnie powinien samochód reagować na gaz. Chociaż osobiście mnie najlepiej przypadł do gustu tryb Sport czyli środkowy, ale ja lubię lekko operować gazem.
Ogólnie w mieście na początku trzeba uważać, można się bardzo łatwo pozbyć prawka. W szczególności jeśli chce się trochę przyśpieszyć z prędkości 50km/h to można łatwo wylecieć pod 100 km/h.
Jeśli chodzi o spalanie to tutaj ciężko ocenić, ponieważ producent deklaruje nawet zmiejszenie spalania. I to jest w 50% prawda. Jeśli jeździ się zgodnie z zasada Eco, czyli osągnij jak najszybciej zadaną prędkość żeby później się toczyć, to fakt można zauważyć spadek spalania, albo przynajmniej wyjść na zero. Jeśli ktoś lubi jeździć z nogą w podłodze, to spalanie zapewne wzrośnie.
Potwierdzam, że PedalBox najlepiej pracuje w trybie City (a przynajmniej jest najbardziej uniwersalny). Według mnie tak właśnie powinien samochód reagować na gaz. Chociaż osobiście mnie najlepiej przypadł do gustu tryb Sport czyli środkowy, ale ja lubię lekko operować gazem.
Ogólnie w mieście na początku trzeba uważać, można się bardzo łatwo pozbyć prawka. W szczególności jeśli chce się trochę przyśpieszyć z prędkości 50km/h to można łatwo wylecieć pod 100 km/h.
Jeśli chodzi o spalanie to tutaj ciężko ocenić, ponieważ producent deklaruje nawet zmiejszenie spalania. I to jest w 50% prawda. Jeśli jeździ się zgodnie z zasada Eco, czyli osągnij jak najszybciej zadaną prędkość żeby później się toczyć, to fakt można zauważyć spadek spalania, albo przynajmniej wyjść na zero. Jeśli ktoś lubi jeździć z nogą w podłodze, to spalanie zapewne wzrośnie.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 17:12
- model samochodu: Proceed 1.6 TGDI MY20
- Lokalizacja: Uć
Re: Zwiększenie mocy
Mi bardziej by zależało na boksie który wyrównałby wykres mocy. Ekoterroryści niestety ale bombardują koncerny motoryzacyjne i u każdego producenta wykres mocy wygląda tak samo - początek słaby, 15k RPM zaczyna się zabawa, 3k RPM koniec zabawy i stopniowy spadek mocy. Ekologia niestety wygrywa z osiągami, ale jest za to efekt "wbicia w fotel" mocno wyczuwalny dzięki temu. w Citroenie C5 mam fajnie chipa zrobionego - wykres idzie w górę i się ładnie utrzymuje na stałym poziomie aż do końca. W prosiaku poczekam ze 3 lata pewnie i dopiero dam do tunera na dedykowaną mapę.
Z innej beczki - słyszeliście może czy jest takie cudo jak box który można na hamowni indywidualnie zaprogramować? (w sensie, że tuner w samym boxie zmienia ustawienia) - nie liczę na efekt jak po indywidualnym chipowaniu, ale może chociaż efekt będzie bardziej indywidualny i wykres mocy faktycznie zostanie wyrównany lepiej niż przy standardowych boxach
Z innej beczki - słyszeliście może czy jest takie cudo jak box który można na hamowni indywidualnie zaprogramować? (w sensie, że tuner w samym boxie zmienia ustawienia) - nie liczę na efekt jak po indywidualnym chipowaniu, ale może chociaż efekt będzie bardziej indywidualny i wykres mocy faktycznie zostanie wyrównany lepiej niż przy standardowych boxach
Re: Zwiększenie mocy
W przyszłym tygodniu, zamierzam podjechać na hamowanie to dam Ci znać jak wygląda wykres.Mi bardziej by zależało na boksie który wyrównałby wykres mocy.
Power Control podłącza się również pod czujnik wału korbowego, tak więc sam Box wie jakie obroty ma silnik. Do wyboru masz 3 mapy:
- ECO który łagodnie oddaje moc (jeszcze nie testowałem czy taki ECO )
- Dynamic który oddaje więcej mocy w górnym zakresie obrotów (tym jeździłem najwięcej i faktycznie po redukcji czuć że samochód wyrywa mocno do przodu)
- Sport który oddaje moc w całym zakresie obrotów (i tutaj również nie miałem okazji zbyt dużo pojeździć)
DTE obiecuje przyrost około 35HP. Chwalą się że silniki 1.6 T-GDI z ProCeed bardzo często u nich goszczą, dzięki czemu przez dużą ilość iteracji mogli dopracować program i stąd taki przyrost . Okaże się po hamowni .Ekologia niestety wygrywa z osiągami, ale jest za to efekt "wbicia w fotel" mocno wyczuwalny dzięki temu. w Citroenie C5 mam fajnie chipa zrobionego - wykres idzie w górę i się ładnie utrzymuje na stałym poziomie aż do końca. W prosiaku poczekam ze 3 lata pewnie i dopiero dam do tunera na dedykowaną mapę.
W PowerControl oprócz 3 programów możesz jeszcze modyfikować sam dany program w ustawieniach zaawansowanych. Dodatkowo jeśli Ci się chce możesz podjechać do HP Factory na montaż, przy okazji hamują samochód i "dostrajają program".Z innej beczki - słyszeliście może czy jest takie cudo jak box który można na hamowni indywidualnie zaprogramować? (w sensie, że tuner w samym boxie zmienia ustawienia) - nie liczę na efekt jak po indywidualnym chipowaniu, ale może chociaż efekt będzie bardziej indywidualny i wykres mocy faktycznie zostanie wyrównany lepiej niż przy standardowych boxach
Sam jeszcze nie wiem czy po teście zostawie oba produkty, ale jedno jest pewne, ciężko będzie się odzwyczaić od nowej elastyczności silnika.
Dodatkowo zrobiłem dzisiaj test, i tą samą trasę w mieście, którą często jeżdżę, przejechałem z wyłączonym Power Control i Pedal Boxem, spalanie wyszło 12L tyle co zawsze. Później przejechałem z PowerControl ustawionym na Dynamic i PedalBoxem na City i spalanie wyszło 11L.
Re: Zwiększenie mocy
A cóż ty masz za przedziwny silnik, któremu moc spada po przekroczeniu 3tys obrotów?vladi pisze: ↑11 lut 2021, 17:42 Mi bardziej by zależało na boksie który wyrównałby wykres mocy. Ekoterroryści niestety ale bombardują koncerny motoryzacyjne i u każdego producenta wykres mocy wygląda tak samo - początek słaby, 15k RPM zaczyna się zabawa, 3k RPM koniec zabawy i stopniowy spadek mocy....
Toż to nawet w dieslach moc maksymalna jest wyżej...
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 17:12
- model samochodu: Proceed 1.6 TGDI MY20
- Lokalizacja: Uć
Re: Zwiększenie mocy
@kon - źle się wyraziłem - nie moc, a moment obrotowy. Poniżej wykres z hamowni. Silnik to 2.0 HDI, fabrycznie powinno być 163HP, ale te silniki mocno nie trzymają specyfikacji. Po chipie niebo a ziemia. Jak się troszkę ociepli wrzucam prosiaka na pomiar. Spodziewam się podobnego wykresu, to się po prostu czuje.
Re: Zwiększenie mocy
Nie miej pretensji do "ekologii". Tak projektuje się i stroi zwykle silniki do normalnych samochodów. Turbosprężarka ma wstawać błyskawicznie i pracować wydajnie w najczęściej wykorzystywanym zakresie obrotów. Czyli tam na dole. Tam użytkownik ma mieć dobrze reagujący na gaz samochód oraz dobrą sprawność silnika. Z takich założeń wychodzi mała turbosprężarka która na górze już po prostu puchnie i nie daje rady. Nie da się skutecznie obsłużyć jedną turbosprężarką całego zakresu obrotów żeby było "bogato".
W przypadku diesli, opad momentu wynika jeszcze np z prędkości spalania paliwa. Dieslem pewnych obrotów po prostu nie przekroczysz (zwłaszcza jeśli chcesz żeby wykonywał jakąś pracę).
W przypadku diesli, opad momentu wynika jeszcze np z prędkości spalania paliwa. Dieslem pewnych obrotów po prostu nie przekroczysz (zwłaszcza jeśli chcesz żeby wykonywał jakąś pracę).
- KaReS
- Posty: 156
- Rejestracja: 07 lip 2020, 09:51
- model samochodu: Proceed GT '20
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwiększenie mocy
Zerknij na Power Box V-Tech.vladi pisze: ↑11 lut 2021, 17:42
Z innej beczki - słyszeliście może czy jest takie cudo jak box który można na hamowni indywidualnie zaprogramować? (w sensie, że tuner w samym boxie zmienia ustawienia) - nie liczę na efekt jak po indywidualnym chipowaniu, ale może chociaż efekt będzie bardziej indywidualny i wykres mocy faktycznie zostanie wyrównany lepiej niż przy standardowych boxach
https://powerchip.vtechtuning.eu/index. ... oduct_id=3