Nie wydaje mi się, wszystkie trzycylindrowe silniki mają podobną niską kulturę pracy i trwałość, wystarczy poczytać kolejny wątek o hałaśliwych dźwiękach na zimnym silniku 1,0 T-GDI, dlatego nie - nie - nie, nigdy bym nie kupił samochodu z trzycylindrowym wysilonym silniczkiem "od kosiarki"
Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
-
- Posty: 732
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
1,4 100 to archaizm i anachronizm. Nie wszystkie silniki 1.0 maja podobna kulturę pracy. Boosterjet Suzuki niewiele słychać.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Z trzech cylindrów miałem wiele lat temu Corsę i od 40 tyś jak ją kupowałem do 100 tyś jak ją sprzedawałem żadnych uwag. Silniki trzy cylindrowe są produkowane w innych przedziałach dokładności własnie z uwagi na trudność w ich wyważeniu. Hałasy o których piszesz dotyczą mechanizmu doładowania co nie ma nic wspólnego z liczbą cylindrów. Planując zakup bardzo ostrożnie podchodziłem do tego silnika, a że tylko on występuje z DCT więc i do samego Stonica. Po wielu latach użytkowania silników doładowanych jestem zdecydowanie ich zwolennikiem z uwagi ich elastyczność i nie wróciłbym już do klasycznego wolnossącego bo przy tych samych parametrach jest bardziej paliwożerny. Ten silniczek "od kosiarki" rozpędza Stonica od 80 do 120 km/h w 7,8 sekundy a 1,4 w 17 sekund.Iżu pisze: ↑28 lip 2020, 14:53Nie wydaje mi się, wszystkie trzycylindrowe silniki mają podobną niską kulturę pracy i trwałość, wystarczy poczytać kolejny wątek o hałaśliwych dźwiękach na zimnym silniku 1,0 T-GDI, dlatego nie - nie - nie, nigdy bym nie kupił samochodu z trzycylindrowym wysilonym silniczkiem "od kosiarki"
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
1,0 t-gdi też wcale nie jest głośny. Oczywiście na wolnych obrotach słychać że to 3 cylindry, ale że ten dźwięk podobny do cichego diesla to wcale to nie przeszkadza.StonicScross pisze: ↑28 lip 2020, 15:33 1,4 100 to archaizm i anachronizm. Nie wszystkie silniki 1.0 maja podobna kulturę pracy. Boosterjet Suzuki niewiele słychać.
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 24 sie 2019, 07:09
- model samochodu: stonic
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
"niska kultura pracy" to żadna nowomowa, tylko warczący, wyjący silnik na wyższych obrotach.. taka kosiarka do trawy pod oknem... brrrrrrrrr
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
To przeczytaj ten wątek cały, a potem wyciągaj takie genialne wnioski.Iżu pisze: ↑28 lip 2020, 14:53Nie wydaje mi się, wszystkie trzycylindrowe silniki mają podobną niską kulturę pracy i trwałość, wystarczy poczytać kolejny wątek o hałaśliwych dźwiękach na zimnym silniku 1,0 T-GDI, dlatego nie - nie - nie, nigdy bym nie kupił samochodu z trzycylindrowym wysilonym silniczkiem "od kosiarki"
Aha i wytłumaczy mi ktoś, co to znaczy wysilony silnik?
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Kolego jotes1911 jeżeli cytujesz czyjeś wypowiedzi to ich nie zmieniaj. W żadnym moim poście nie padło stwierdzenie: "Nie wydaje mi się, wszystkie trzycylindrowe silniki mają podobną niską kulturę pracy"
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Może i nie nowomowa, ale na pewno mowa bez sensu.andrzej0214 pisze: ↑28 lip 2020, 16:21 "niska kultura pracy" to żadna nowomowa, tylko warczący, wyjący silnik na wyższych obrotach.. taka kosiarka do trawy pod oknem... brrrrrrrrr
-
- Posty: 732
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Wolnossący to jest męczy-poopa, bo jest 30 kmh i "nalezy się włączyć trójkę bo będę ci wył jakbym się miał rozlecieć".andrzej0214 pisze: ↑28 lip 2020, 16:21 "niska kultura pracy" to żadna nowomowa, tylko warczący, wyjący silnik na wyższych obrotach.. taka kosiarka do trawy pod oknem... brrrrrrrrr
1,4 jest słaby i paliwożerny.