Optima Filtr GPF
Optima Filtr GPF
A jak w silnikach benzynowych sprawuje się GPF. Jak często się wypala? Ja w swoim samochodzie nawet nie zauważyłem, żeby wypalanie miało miejsce.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
Re: Optima Filtr GPF
35k km na liczniku i niczego nie zaobserwowałem, a pewnie jakąś kontrolka się Zapala.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Re: Optima Filtr GPF
A czy wam też w zimowe dni auto dymi na biało (może para)?
U mnie praktycznie cały czas, czy zimny czy nagrzany od nowości. Na początku myślałem że się tam w katalizatorze musi wszystko wypalić, ale po roku to samo. Nie jest to para jak z parowozu, ale nie widzę żeby inne auta tak poddymialy, no może nieliczne. Nie wiem czy to może coś z tym GPF czy katalizatorem. Słabo wygląda jak nowe auto tak dymi...
U mnie praktycznie cały czas, czy zimny czy nagrzany od nowości. Na początku myślałem że się tam w katalizatorze musi wszystko wypalić, ale po roku to samo. Nie jest to para jak z parowozu, ale nie widzę żeby inne auta tak poddymialy, no może nieliczne. Nie wiem czy to może coś z tym GPF czy katalizatorem. Słabo wygląda jak nowe auto tak dymi...
Ankieta: viewtopic.php?f=21&t=3492
Optima Sedan MY19, 1.6 T-GDI, L+NAV, biała perła
Optima Sedan MY19, 1.6 T-GDI, L+NAV, biała perła
Re: Optima Filtr GPF
Spoko, mój też dymi, chociaż silnik inny i GPF brak W końcowym tłumiku kondensuje się woda i potrzeba naprawdę ładnych "parę" kilometrów przejechać, żeby się jej pozbyć. Jak jeździsz na krótkich odcinkach, nie wyparuje nigdy do końca. Stąd para za samochodem. Niekiedy jest jej naprawdę sporo.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Optima Filtr GPF
Auto nie dymi dlatego, że w tłumiku zbiera się woda.
Auto dymi, ponieważ normalnym produktem spalania węglowodorów jest woda (w postaci pary wodnej). W momencie gdy wydech jest zimny i na zewnątrz też jest wystarczająca niska temperatura (także wysoka wilgotność) to spaliny ochładzają się na tyle, że para ma szansę skroplić się po opuszczeniu wydechu i utworzyć obłoczki. Z czasem jak się wydech rozgrzeje to efekt zanika (Para zawarta w spalinach pozostaje w fazie lotnej).
Długi wydech, turbosprężarka, katalizatory, GPFy zwiększają bezwładność cieplną wydechu oraz bardziej ochładzają spaliny. Stąd większy efekt niż w starym aucie. W dieslu dodatkowy wtrysk adblue to także więcej wody w spalinach.
Auto dymi, ponieważ normalnym produktem spalania węglowodorów jest woda (w postaci pary wodnej). W momencie gdy wydech jest zimny i na zewnątrz też jest wystarczająca niska temperatura (także wysoka wilgotność) to spaliny ochładzają się na tyle, że para ma szansę skroplić się po opuszczeniu wydechu i utworzyć obłoczki. Z czasem jak się wydech rozgrzeje to efekt zanika (Para zawarta w spalinach pozostaje w fazie lotnej).
Długi wydech, turbosprężarka, katalizatory, GPFy zwiększają bezwładność cieplną wydechu oraz bardziej ochładzają spaliny. Stąd większy efekt niż w starym aucie. W dieslu dodatkowy wtrysk adblue to także więcej wody w spalinach.