CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

forum użytkowników modelu Ceed
saron22
Posty: 620
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: saron22 »

PowerMario1978 pisze: 22 lut 2023, 16:56 Ja założyłem Michelin CrossClimate 2 i też jestem zadowolony tyle że to wielosezonowe.
Jestem jeszcze przed wygłuszeniem a po zmianie samych opon już halas w uszy nie kuje.
No chyba że to nie opony tylko się przyzwycziłem :lol:
Kuć to można no żelazo, ale tylko pod warunkiem, że jeszcze gorące jest…
A hałas może co najwyżej kłuć w uszy.
NewHolland
Posty: 15
Rejestracja: 10 wrz 2023, 09:17
model samochodu: Proceed 1.5 T-GDi MY24 7DCT+TEC+18" Experience Green

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: NewHolland »

Jeśli kogoś interesuje to sposób na hałas z kół jest taki:
1. Zdejmujemy boczki przód i tył z drzwi (jeśli chcecie poprawić komfort akustyczny, absolutne minimum to wyciszenie drzwi).
2. Odkręcamy głośniki.
3. Przez otwór wklejamy na wewnętrzną stronę poszycia drzwi 3-4 kawałki/drzwi maty butylowej, możliwie jak największe (takie 15x20cm będą ok, ale jak dacie radę możecie próbować większe). Tam oryginalnie jest goła blacha, dla redukcji wagi zwyczajnie już nie dają mat w drzwi.
4. Z boczków zrywamy "watę" jaka jest tam zamontowana fabrycznie.
5. Mata z waty jest szablonem do wycięcia takiej samej maty ale z pianki kauczukowej 6mm samoprzylepnej.
6. Wklejamy matę w boczek drzwi, tam gdzie mata nie sięgnęła doklejamy mniejsze kawałki.
7. Oryginalną watę dajemy na wklejoną piankę - a czemu nie? Gunwo daje, ale wyrzucić mi było szkoda :)
8. Montujemy głośniki, montujemy boczki. Drzwi mamy gotowe 8-)

9. Podnosimy auto, zdejmujemy koła i nadkola przód tył.
10. Dokładnie myjemy blachę w nadkolach i odtłuszczamy. (robota raczej na wiosna/lato, ze względu na sól zimą)
11. Bierzemy Gravit 650 od Novola lub tożsamy produkt (tylko nie preparat bitumiczny!, one chłoną wodę), klasy HS i spryskujemy niskim ciśnieniem pistoletem wnętrze nadkoli przód i tył - 2 warstwy dadzą około 2-2,5mm bariery dźwiękochłonnej - to był kiedyś standard w samochodach gruby baranek w nadkolach, nic nowego nie odkrywam :lol:
12. Można to wyciszenie pokryć lakierem, ja pokryłem woskiem do konserwacji.
13. Montujemy nadkola tylne.
14. Nadkola przednie są z tworzywa - można nakleić na nie 2mm matę butylową lub spryskać wewnętrzną część Gravitem niskim ciśnieniem. Wewnętrzną czyli tę niewidoczną :)

Testowałem to rozwiazanie na i30 z 2017r. wagon, którym wcześniej jeździłem - pomogło i to bardzo. W KIA jestem na etapie wyciszenia drzwi ww metodą, czekam na ciepło i biorę się za nadkola. Ostatni etap to dach, jeśli nie wozicie bagażnika z boxem lub rowerów temat można pominąć, u mnie pomogło bardzo - butyl 2mm + pianka 9mm.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 18:45 przez NewHolland, łącznie zmieniany 1 raz.
ryj3k
Posty: 71
Rejestracja: 12 kwie 2021, 11:25
model samochodu: CEED 1.5 TGDI DCT

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: ryj3k »

NewHolland pisze: 20 lut 2024, 14:13 Jeśli kogoś interesuje to sposób na hałas z kół jest taki:
...
Zrobiłem wszystko co napisałeś. A nawet wiecej, bo wygłuszyłem całą podłoge + bagażnik. Efekt jest. Ale raczej mizerny w stosunku do włożonej pracy i pieniedzy. :) Opony nadal słychać prawie tak samo.
Największą różnice zauważyłem po wyciszeniu drzwi. Wyciszenie drzwi nie zredukowało hałasu z opon ale raczej innych z zewnatrz. W aucie zrobiło sie jakby przyjemniej. :)
NewHolland
Posty: 15
Rejestracja: 10 wrz 2023, 09:17
model samochodu: Proceed 1.5 T-GDi MY24 7DCT+TEC+18" Experience Green

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: NewHolland »

ryj3k pisze: 20 lut 2024, 14:37
Zrobiłem wszystko co napisałeś. A nawet wiecej, bo wygłuszyłem całą podłoge + bagażnik. Efekt jest. Ale raczej mizerny w stosunku do włożonej pracy i pieniedzy. :) Opony nadal słychać prawie tak samo.
Dlatego napisałem, że drzwi to absolutne minimum - na tym można ugrać najwięcej relatywnie niskim kosztem - 4 drzwi w proceedzie ogarnąłem materiałami za 200zł, czas pracy około 7h. Co do wyklejania podłogi - sama mata butylowa nie wycisza szumów, wycisza niskie częstotliwości, dlatego niewiele zyskałeś na podłodze, nie wspomnę o koszcie i czasie :) W i30 miałem wyciszone drzwi, dach i nadkola na zewnątrz - było tak jak napisałeś - przyjemniej, byłem zadowolony z efektu. W Proceedzie też będzie ok, niech tylko się zrobi cieplej to ogarnę gravit z pistoletu ;)
Marek3003
Posty: 602
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Marek3003 »

Jeden z Kolegów w temacie xceeda i demontażu boczków zamieścił takiego gościa z Rosji
https://youtu.be/-FvmFaF-Uzw?si=2REfaeoKMGE-cWX9
Warto obejrzeć na jego kanale jak wygłusza Ceeda,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”