Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

forum użytkowników modelu Ceed
kovson
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2020, 08:51
model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 T GDI M

Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: kovson »

Witam

Mam taki objaw przy ruszaniu w korkach auto potrafi zrobić kangura, delikatnie jest to też odczuwalne przy zmianie biegu na 2 i jeszcze mniej na 3ci.
Auto było w ASO nic niepokojącego nie stwierdzili, żadnych wycieków, wad, błędów. Mechanik stwierdził, że tak te napędy mają. Problem nie występuje przy dynamicznej jeździe oraz przy przerzucaniu biegu 3-4-5-6.

Zastanawiam się czy ktoś ma podobny objaw Ceed SW 2019 M 1.4 tgdi przebieg 15kkm.

Czytałem na forum niro i stonic o takich problemach, oraz tutaj ale przy automatach.
slavkoz
Posty: 38
Rejestracja: 25 paź 2019, 08:01
model samochodu: Ceed

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: slavkoz »

Potwierdzam, ten typ tak już ma, ale ponoć nie zwiększa się to w miarę upływu czasu, na forum już o tym była kiedyś informacja i z tego powodu zdecydowałem się na manuala..
kovson
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2020, 08:51
model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 T GDI M

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: kovson »

Ale ja mam to na manualu
slavkoz
Posty: 38
Rejestracja: 25 paź 2019, 08:01
model samochodu: Ceed

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: slavkoz »

U mnie to nie wystepuje, jak masz czas to umow sie na jazde testowa manualem i sprawdz czy w testowce tez bedzie to mialo miejsce w takim stopiu
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: zarathos »

Występuje w manualu. Przy jedynce to kiepskie oprogramowanie przepustnicy - za szybko odcina gaz przy puszczaniu sprzęgła, warto pomóc sobie pedałem gazu nawet w korku i przy puszczaniu utrzymywać obroty powyżej 1200 zanim sprzęgło złapie. I tak będzie kangurzył przy dodawaniu i odejmowaniu gazu - koreańczycy się nie popisali.

Przy zmianie na 2 i 3 problem jest podobny - silnik nie podbija obrotów i często zanim wrzucisz następny bieg te spadają poniżej optimum i masz kangura bo podduszasz jednostkę. Pewnie DCT ma ten sam problem. Recepta podobna jak przy jedynce - pomagać sobie delikatnie gazem - zmieniasz bieg to wciśnij gaz na milimetr, dwa żeby silnik nie stracił za szybko obrotów. Albo po prostu zmieniaj nie przy 2100 jak pokazuje ekonomizer, ale przy 2500-3000. Wtedy nie szarpie.
grzenio13
Posty: 37
Rejestracja: 14 maja 2019, 07:47
model samochodu: Ceed 1.4 T-GDI SW III DCT

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: grzenio13 »

Przy DCT nie ma takiego problemu
kovson
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2020, 08:51
model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 T GDI M

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: kovson »

zarathos - taką odpowiedź dostałem w ASO czyli zostaje czekać na aktualizację.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;]
mzak
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:29
model samochodu: Ceed 1.4 T-GDI

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: mzak »

1.4 TGDI manual, nic nie szarpie. Przebieg około 12kkm.
kovson
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2020, 08:51
model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 T GDI M

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: kovson »

Bo to ciężko określić i nie ma tematu jak jedziesz dynamicznie ale jak trafisz w korek to tak to wygląda jakby auto zmniejszało obroty przy zmianie biegu.
mzak
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:29
model samochodu: Ceed 1.4 T-GDI

Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3

Post autor: mzak »

Jeśli mowa o korku, to czy nie lepiej pociągnąć dłużej na jedynce?
Zazwyczaj poszczególne biegi maja określoną min i max prędkość (km/h)
Dając np. dwójkę tuż po ruszeniu całkiem możliwe że go zdławisz, ewentualnie uratujesz się półsprzęgłem i dodawaniem gazu.
Nie neguję tego co piszesz, jednak osobiście nie zauważyłem tego typu problemów u siebie - też często poruszam się w korkach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”