Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Witam
Mam taki objaw przy ruszaniu w korkach auto potrafi zrobić kangura, delikatnie jest to też odczuwalne przy zmianie biegu na 2 i jeszcze mniej na 3ci.
Auto było w ASO nic niepokojącego nie stwierdzili, żadnych wycieków, wad, błędów. Mechanik stwierdził, że tak te napędy mają. Problem nie występuje przy dynamicznej jeździe oraz przy przerzucaniu biegu 3-4-5-6.
Zastanawiam się czy ktoś ma podobny objaw Ceed SW 2019 M 1.4 tgdi przebieg 15kkm.
Czytałem na forum niro i stonic o takich problemach, oraz tutaj ale przy automatach.
Mam taki objaw przy ruszaniu w korkach auto potrafi zrobić kangura, delikatnie jest to też odczuwalne przy zmianie biegu na 2 i jeszcze mniej na 3ci.
Auto było w ASO nic niepokojącego nie stwierdzili, żadnych wycieków, wad, błędów. Mechanik stwierdził, że tak te napędy mają. Problem nie występuje przy dynamicznej jeździe oraz przy przerzucaniu biegu 3-4-5-6.
Zastanawiam się czy ktoś ma podobny objaw Ceed SW 2019 M 1.4 tgdi przebieg 15kkm.
Czytałem na forum niro i stonic o takich problemach, oraz tutaj ale przy automatach.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Potwierdzam, ten typ tak już ma, ale ponoć nie zwiększa się to w miarę upływu czasu, na forum już o tym była kiedyś informacja i z tego powodu zdecydowałem się na manuala..
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Ale ja mam to na manualu
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
U mnie to nie wystepuje, jak masz czas to umow sie na jazde testowa manualem i sprawdz czy w testowce tez bedzie to mialo miejsce w takim stopiu
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Występuje w manualu. Przy jedynce to kiepskie oprogramowanie przepustnicy - za szybko odcina gaz przy puszczaniu sprzęgła, warto pomóc sobie pedałem gazu nawet w korku i przy puszczaniu utrzymywać obroty powyżej 1200 zanim sprzęgło złapie. I tak będzie kangurzył przy dodawaniu i odejmowaniu gazu - koreańczycy się nie popisali.
Przy zmianie na 2 i 3 problem jest podobny - silnik nie podbija obrotów i często zanim wrzucisz następny bieg te spadają poniżej optimum i masz kangura bo podduszasz jednostkę. Pewnie DCT ma ten sam problem. Recepta podobna jak przy jedynce - pomagać sobie delikatnie gazem - zmieniasz bieg to wciśnij gaz na milimetr, dwa żeby silnik nie stracił za szybko obrotów. Albo po prostu zmieniaj nie przy 2100 jak pokazuje ekonomizer, ale przy 2500-3000. Wtedy nie szarpie.
Przy zmianie na 2 i 3 problem jest podobny - silnik nie podbija obrotów i często zanim wrzucisz następny bieg te spadają poniżej optimum i masz kangura bo podduszasz jednostkę. Pewnie DCT ma ten sam problem. Recepta podobna jak przy jedynce - pomagać sobie delikatnie gazem - zmieniasz bieg to wciśnij gaz na milimetr, dwa żeby silnik nie stracił za szybko obrotów. Albo po prostu zmieniaj nie przy 2100 jak pokazuje ekonomizer, ale przy 2500-3000. Wtedy nie szarpie.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Przy DCT nie ma takiego problemu
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
zarathos - taką odpowiedź dostałem w ASO czyli zostaje czekać na aktualizację.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;]
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;]
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
1.4 TGDI manual, nic nie szarpie. Przebieg około 12kkm.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Bo to ciężko określić i nie ma tematu jak jedziesz dynamicznie ale jak trafisz w korek to tak to wygląda jakby auto zmniejszało obroty przy zmianie biegu.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Jeśli mowa o korku, to czy nie lepiej pociągnąć dłużej na jedynce?
Zazwyczaj poszczególne biegi maja określoną min i max prędkość (km/h)
Dając np. dwójkę tuż po ruszeniu całkiem możliwe że go zdławisz, ewentualnie uratujesz się półsprzęgłem i dodawaniem gazu.
Nie neguję tego co piszesz, jednak osobiście nie zauważyłem tego typu problemów u siebie - też często poruszam się w korkach.
Zazwyczaj poszczególne biegi maja określoną min i max prędkość (km/h)
Dając np. dwójkę tuż po ruszeniu całkiem możliwe że go zdławisz, ewentualnie uratujesz się półsprzęgłem i dodawaniem gazu.
Nie neguję tego co piszesz, jednak osobiście nie zauważyłem tego typu problemów u siebie - też często poruszam się w korkach.