Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Mam KIA CEED GT 1.6 TGDI MT podczas wymiany oleju przy przebiegu 2 tyś. km w kwietniu na serwisie poinformowano mnie o wgraniu poprawki oprogramowania dotyczącej kwestii gazu i wrzucania biegu pierwszego, że niby będzie lepiej już reagować podczas ruszania z jedynki. Po odbiorze nowego samochodu w styczniu nie zwróciłem na to uwagi ale rzeczywiście samochód ruszał jakoś tak dziwnie ale niwelowałem to dodając trochę więcej gazu. Po wgraniu poprawki jest ok nie ma tej przypadłości. Poprawka na zleceniu wykonania usługi "200S02 - Ecm upgrade: CD gamma 1.6 TGDI ecm upgrade for hesitation while acceler".
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Ciekawe czy to samo będzie dotyczyło 1.4 TGDI w manualu?
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
SLAVKOZ czytaj cały wątek ze zrozumieniem
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
U mnie też nic takiego bie stwierdziłem. Może to kwestia techniki, ale jak żona prowadzi to też nic takiego nie zauważyłem.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Grzenio13, raczej Ty przeczytaj
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
W 2 pozostałych autach nie mam czegoś takiego auris i corolla także technika ;] poważny argument. Koreańce się nie popisali i tyle.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Wg mojej teorii, kangurowanie w nowych samochodach (nie tylko w kii) wynika pośrednio z unijnych norm emisji CO2.
Od 2020 norma emisji to 95g/km co jest spełnione przy spalaniu ok. 4l na 100 km (dla benzyny). Za każdy gram ponad normę producent płaci 45 euro od każdego sprzedanego samochodu (czyli 1l spalania więcej to 10 tys. zł kary od samochodu). Więc producenci robią wszystko żeby na homologacji wyszło jak najmniejsze spalanie, psując przy tym komfort jazdy.
Więc oficjalnie tego naprawić nie mogą, gdyż poprawka oprogramowania nie przeszła by homologacji.
Dlatego ja poszedłem w hybrydę, tam nie ma tego problemu, gdyż negatywne efekty ograniczenia spalania, maskowane są dzięki wsparciu napędu elektrycznego. Zamiast biegu jałowego jest napęd elektryczny, a silnik spalinowy aktywuje się tylko jak jest zapotrzebowanie na większą moc.
Od 2020 norma emisji to 95g/km co jest spełnione przy spalaniu ok. 4l na 100 km (dla benzyny). Za każdy gram ponad normę producent płaci 45 euro od każdego sprzedanego samochodu (czyli 1l spalania więcej to 10 tys. zł kary od samochodu). Więc producenci robią wszystko żeby na homologacji wyszło jak najmniejsze spalanie, psując przy tym komfort jazdy.
Więc oficjalnie tego naprawić nie mogą, gdyż poprawka oprogramowania nie przeszła by homologacji.
Dlatego ja poszedłem w hybrydę, tam nie ma tego problemu, gdyż negatywne efekty ograniczenia spalania, maskowane są dzięki wsparciu napędu elektrycznego. Zamiast biegu jałowego jest napęd elektryczny, a silnik spalinowy aktywuje się tylko jak jest zapotrzebowanie na większą moc.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Calle i tu się zgodzę tak zaprogramowane ECU, ekologia nas kiedyś zabije. Takie to ekologiczne, że wymusza na użytkowniku jazdę 3000rpm+ żeby tego efektu nie było i teraz jest pytanie co daje większą ilość CO2 jazda płynna od 1500 obrotów czy zmiana biegów 3000rpm+. Ale na papierze się zgadza ;]
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Jeszcze do tego czasami zaczął mi cykać fotel kierowcy an hopkach ASO twierdzi że wszystko z fotelem ok, a ja tu czytam że to znany temat.
Re: Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
Trochę minęło od wątku ale się wypowiem, może pomogę. Wczoraj nabyłem Ceeda, a miałem do wyboru jeszcze stonica. A robiąc rozeznanie wyczytałem, ze wlasnie w stonicu i rio w motorach 1.4 100KM występuje efekt „kangurzy”. W Ceed z tego co znalazłem(i z tego co mówili w Aso) problem ten nie występował. I w moim Ceed 1.4 100 tez tego nie ma. Ale do rzeczy. Dopytałem o to w Aso i problem jest im znany, ale od niedawna wgrywaja nowe oprogramowanie i problem znika. Potwierdził to również klient, który akurat był w salonie ze swoim rio twierdząc, że po wgraniu nowego softu probelm zanikł. Zatem jeśli jeszcze ktoś z tym walczy to walić do Aso niech działają. Pozdrawiam