3.3 GT - "DZIURA"
3.3 GT - "DZIURA"
Witam Wszystkich !
Z racji tego iż to mój pierwszy post na forum - Pozdrawiam Wszystkich ! od 2 miesięcy jestem właścicielem Stinger 3.3 GT Benzyna .
Zabawa świetna - jak na razie jestem mega zadowolony .
Ale ... mam pytanie do znawców . Czy wy też w swoim modelach macie takie wrażenie kiedy podczas mocnego przyspieszenia , wyprzedania wciskacie pedał gazu do podłogi ,Stinger potrzebuje pół sekundy żeby pomyśleć i się zebrać ?
Pozdrawiam Serdecznie
Z racji tego iż to mój pierwszy post na forum - Pozdrawiam Wszystkich ! od 2 miesięcy jestem właścicielem Stinger 3.3 GT Benzyna .
Zabawa świetna - jak na razie jestem mega zadowolony .
Ale ... mam pytanie do znawców . Czy wy też w swoim modelach macie takie wrażenie kiedy podczas mocnego przyspieszenia , wyprzedania wciskacie pedał gazu do podłogi ,Stinger potrzebuje pół sekundy żeby pomyśleć i się zebrać ?
Pozdrawiam Serdecznie
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Sprawdź w jakich trybach masz te lagi - w trybie sport u mnie jest naprawę dobrze. Trzeba też wziąć pod uwagę, że po wciśnięciu gazu max - skrzynia robi kickdown, turbo pompują więc jakaś tam zwłoka zawsze będzie - pytanie tylko czy to aby na pewno sekunda.
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Jak wciskasz do podłogi to skrzynia musi zmienić nawet kilka biegów. To jest właśnie ten czas.
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Czyli czas na zabawę manetkami zmiany biegów przy wyprzedzaniu
Słyszałem że dobry specjalista poradzi sobie z taką skrzynią i jest w stanie coś w niej pozmieniać .
Słyszałem że dobry specjalista poradzi sobie z taką skrzynią i jest w stanie coś w niej pozmieniać .
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Tylko po co
Zyskasz na elastyczności może sekundę na stracisz gwarancję - na tym co dała fabryka i tak objeżdżasz spokojnie 80 -90 % wozów w RP
Zyskasz na elastyczności może sekundę na stracisz gwarancję - na tym co dała fabryka i tak objeżdżasz spokojnie 80 -90 % wozów w RP
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Kwestia chyba przyzwyczajenia . Oczywiście nie mam zamiaru gmerać jak jest gwarancja .Kia i jej 7 lat to kapitalna sprawa .
Ale rozmawiałem ze serwisem istnieje możliwość restartu softu skrzyni biegów .Tak aby zaczęła się na nowo mnie "uczyć " .
Ale rozmawiałem ze serwisem istnieje możliwość restartu softu skrzyni biegów .Tak aby zaczęła się na nowo mnie "uczyć " .
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Cześć,
Moim zdaniem to kwestia przestarzałej (ale najlepszej bo makmocniejszej i najtrwalszej) konstrukcji skrzyni biegów. Tzn jest to hudrokinetyk czyli torque converter czyli coś co zastępuje sprzęgło to dwa witraki zanirzone w oleju. Nie ma fizycznie możliwości żeby nie miały laga.
Dla pocieszenia powiem, że od 15 lat jeździlem Subaru z taką skrzynią (nie do za..bania) i ma ona laga 10 razy większego. Do tego stopnia że jak po miesiącu jazdy Stongerem przesiadłem się do h6 to myślałem, że skrzynia w nim wysiadła.
Więc moim zdaniem wyciągnęli z tej skrzyni (lambdy hyundaiowej) maks. Ale i tak nie da rady ona wnporównaniu z DSG czy BMW albo Mercedesa wynalazkami. Ale za to możecie busa wyciągać z błota i nie padnie w przeciwieństwie do DSG czy CVT czy innych wynalazków
... coś za coś
Moim zdaniem to kwestia przestarzałej (ale najlepszej bo makmocniejszej i najtrwalszej) konstrukcji skrzyni biegów. Tzn jest to hudrokinetyk czyli torque converter czyli coś co zastępuje sprzęgło to dwa witraki zanirzone w oleju. Nie ma fizycznie możliwości żeby nie miały laga.
Dla pocieszenia powiem, że od 15 lat jeździlem Subaru z taką skrzynią (nie do za..bania) i ma ona laga 10 razy większego. Do tego stopnia że jak po miesiącu jazdy Stongerem przesiadłem się do h6 to myślałem, że skrzynia w nim wysiadła.
Więc moim zdaniem wyciągnęli z tej skrzyni (lambdy hyundaiowej) maks. Ale i tak nie da rady ona wnporównaniu z DSG czy BMW albo Mercedesa wynalazkami. Ale za to możecie busa wyciągać z błota i nie padnie w przeciwieństwie do DSG czy CVT czy innych wynalazków
... coś za coś
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Najnowsze dsg ma laga koło 1 sec, w czasie jazdy jest szybka le reakcja na kick down dsg ma najgorsza jaka jezdzilem.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Żaden automat i żadne auto z turbo nie ma startu do reakcji na gaz zwykłej manualnej mazdy 3 2.0.
Słowo daję, w mieście jadąc 50 równo byłem w stanie "wbić się" przed absolutnie dowolne auto jak była potrzeba dlatego że mazda przyspieszała zanim jeszcze docisnąłem gaz do podłogi, a czy to stinger, czy to audi s3, czy to mercedes c250 - gaz, obroty w górę, kickdown, i zaczyna jechać... tylko szkoda że już po fakcie i mazda przed nimi.
No i jest jeszcze superb. Niby 280 koni, ale tam wciskasz gaz i niemal widzisz jak pod maską zbiera się Komisja ds. Przyspieszenia i rozpoczyna obrady
Słowo daję, w mieście jadąc 50 równo byłem w stanie "wbić się" przed absolutnie dowolne auto jak była potrzeba dlatego że mazda przyspieszała zanim jeszcze docisnąłem gaz do podłogi, a czy to stinger, czy to audi s3, czy to mercedes c250 - gaz, obroty w górę, kickdown, i zaczyna jechać... tylko szkoda że już po fakcie i mazda przed nimi.
No i jest jeszcze superb. Niby 280 koni, ale tam wciskasz gaz i niemal widzisz jak pod maską zbiera się Komisja ds. Przyspieszenia i rozpoczyna obrady
Re: 3.3 GT - "DZIURA"
Ten "torque converter" to nic innego jak sprzęgło.Rob pisze: ↑27 lut 2021, 21:34 Cześć,
Moim zdaniem to kwestia przestarzałej (ale najlepszej bo makmocniejszej i najtrwalszej) konstrukcji skrzyni biegów. Tzn jest to hudrokinetyk czyli torque converter czyli coś co zastępuje sprzęgło to dwa witraki zanirzone w oleju. Nie ma fizycznie możliwości żeby nie miały laga.
Sprzęgło hydrokinetyczne. Te "wiatraki" to pompa i turbina, a energia przekazywana jest poprzez ciecz (olej).
A co do laga- współczesne skrzynie są bardzo szybkie, natomiast sterowniki programuje się tak, że niestety chwilkę trzeba na reakcję auta zaczekać.
Oczywiście jak karzesz DSG/DCT zmienić 2 biegi w dół to zawsze to potrwa długo, bo to zmiana na tym samym sprzęgle.