Kia Line Assist- jak u was działa?
Kia Line Assist- jak u was działa?
Hej
Takie pytanie z czystej ciekawości... . Czy działa u was sprawnie Line Assist ? Bo u mnie się zdecydowanie gubi jak nie ma perfekcyjnie wymalowanych pasów.
Na autobanie, nawet mu wychodzi, ale na krajówkach , potrafi "pójść w krzaki" na skrzyżowaniu, na kałuży przysłaniającej linie... , że nie wspomnę o wysepkach , na drodze - nawet tych względnie oznakowanych ?
A jak u was?
Bo nie wiem, czy to cecha mojej sztuki, czy po prostu do "autonomiczności" passerati czy innych germańców, mu po prostu baaardzo daleko ?
Dajcie znać w międzyczasie .
Takie pytanie z czystej ciekawości... . Czy działa u was sprawnie Line Assist ? Bo u mnie się zdecydowanie gubi jak nie ma perfekcyjnie wymalowanych pasów.
Na autobanie, nawet mu wychodzi, ale na krajówkach , potrafi "pójść w krzaki" na skrzyżowaniu, na kałuży przysłaniającej linie... , że nie wspomnę o wysepkach , na drodze - nawet tych względnie oznakowanych ?
A jak u was?
Bo nie wiem, czy to cecha mojej sztuki, czy po prostu do "autonomiczności" passerati czy innych germańców, mu po prostu baaardzo daleko ?
Dajcie znać w międzyczasie .
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 mar 2017, 19:00
- model samochodu: Sorento
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
Elektronikę w kia oceniam na 3+ albo 4-.
Co prawda nie mam tego asystenta ale czujnik wycieraczek i klima automatyczna w porównaniu do mojego 2 auta czyli bmw działa tak średnio czasami .
Zwłaszcza wycieraczki
Co prawda nie mam tego asystenta ale czujnik wycieraczek i klima automatyczna w porównaniu do mojego 2 auta czyli bmw działa tak średnio czasami .
Zwłaszcza wycieraczki
Sorento III
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
U mnie działa idealnie, koryguje tor jazdy, a nawet ostro skręca, oczywiście jak są widoczne linie (nie muszą być świeżo malowane) - trzeba pamiętać, że ten system to nie autonomiczne prowadzenie - a wspomaganie - a nawet prototypy aut z jazdą automatyczną "idą w krzaki, na latarnie" itp.
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
W Stingerze są 3 tryby utrzymywania pasa:
- ostrzeżenie po najechaniu na linie
- standardowy LKA
- aktywny LKA
W moim przypadku po odebraniu samochodu miałem ustawiony ten drugi (nie wiem czy to domyslna opcja) i samochód niezbyt dobrze radził sobie z utrzymaniem pasa - tzn. często trzymał się jednej z linii, czasami próbował prowadzić "w krzaki" i ogólnie nie wzbudzał zbytniego zaufania. Później obejrzałem sobie filmik kickstera o Stingerze i okazało się, że chwali ten system, że działa to jak trzeba (no, może pomijając fakt, że jak się nie trzyma kierownicy przez dłuższy czas to wyłącza układ automatycznie) i zacząłem szukać o co chodzi - czy to tylko u mnie nie jest tak jak być powinno. Po zmianie na aktywny LKA, okazało się, że działa to zdecydowanie lepiej bo samochód stara się trzymać środka pasa i jest dużo bardziej przewidywalny. Teraz jadąc autostradą o wiele częściej aktywuje lane-assist, nawet nie prosi wtedy co chwilę o trzymanie rąk na kierownicy jak ma to standardowo miejsce. Jednak mimo wszystko mocno trzeba śledzić ikonkę na head-up display, informującą o tym czy układ jest aktualnie aktywny bo czasami gdy kończy się linia, albo są roboty drogowe i jest wiele linii to samochód nie informuje, że należy przejąć sterowanie.
- ostrzeżenie po najechaniu na linie
- standardowy LKA
- aktywny LKA
W moim przypadku po odebraniu samochodu miałem ustawiony ten drugi (nie wiem czy to domyslna opcja) i samochód niezbyt dobrze radził sobie z utrzymaniem pasa - tzn. często trzymał się jednej z linii, czasami próbował prowadzić "w krzaki" i ogólnie nie wzbudzał zbytniego zaufania. Później obejrzałem sobie filmik kickstera o Stingerze i okazało się, że chwali ten system, że działa to jak trzeba (no, może pomijając fakt, że jak się nie trzyma kierownicy przez dłuższy czas to wyłącza układ automatycznie) i zacząłem szukać o co chodzi - czy to tylko u mnie nie jest tak jak być powinno. Po zmianie na aktywny LKA, okazało się, że działa to zdecydowanie lepiej bo samochód stara się trzymać środka pasa i jest dużo bardziej przewidywalny. Teraz jadąc autostradą o wiele częściej aktywuje lane-assist, nawet nie prosi wtedy co chwilę o trzymanie rąk na kierownicy jak ma to standardowo miejsce. Jednak mimo wszystko mocno trzeba śledzić ikonkę na head-up display, informującą o tym czy układ jest aktualnie aktywny bo czasami gdy kończy się linia, albo są roboty drogowe i jest wiele linii to samochód nie informuje, że należy przejąć sterowanie.
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
Ja jadę zawsze na aktywnych LKA - auto ładnie ustawia się w zakręt, a ja tylko delikatnie koryguję tor (lub nie muszę
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
LKA działa ok. Jak tylko linie są widoczne i nie ma tymczasowych pasów ruchu. Nie mam też problemu z wycieraczkami.
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
Dziala do momentu kiedy nie ma bocznego, zmiennego wiatru.
Wtedy przy dużych prędkościach jest tragicznie.
Wtedy przy dużych prędkościach jest tragicznie.
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
Hmmm, może rzeczywiście nie mam wlaczonego "aktywnego", sie sprawdzi jutro i dam zanka.. bo na razie to bardziej temu nie ufam niz ufam, wiec jest permanentnie wyłączony
dzieki za info
Re: Kia Line Assist- jak u was działa?
No dobra..LKA jest w trybie aktywne.. i nadal twierdze ze sie gubi ..na tyle poważnie, że sie nie na na tym jeździć na co dzień.. Jedynie autoban z dobrze namalowanymi liniami.. wtedy całkiem sprawnie, ale i tak ma tendencje do "odbijania" miedzy liniami...