.... co mnie także strasznie irytuje.Łukasz555 pisze: ↑06 mar 2020, 18:16 Szkoda tylko że w Krakowie mamy 3 serwisy a ja żeby naprawić swój samochód musiałem do Katowic jechać.
Przy okazji przyciemniłem szyby w https://www.ciemne-szyby.pl/, polecam Panów, pełen profesjonalizm.
Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Niestety źródłem problemów nie jest ten samochód zastępczy lub jego brak, a po prostu jakość usług w serwisach.......
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 11 sty 2020, 13:16
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 T-GDI GT Line+TECH+SRF '18 Gravity Blue
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Nie no, jasne. Ja tylko 4 lata nowym Citroenem jeździłem, w tym czasie miałem łącznie kilkanaście napraw gwarancyjnych i akcji serwisowych w trzech różnych ASO. Od kilkunastu lat jestem z tą marką związany. Więc co ja tam wiem
Zawsze było auto zastępcze i potwierdzałem to również w Citroen Polska, że ASO ma obowiązek takie zapewnić. Oczywiście w warunkach gwarancji wprost tego napisanego nie było.
Assistance to co innego - tam auto zapewnia ubezpieczyciel (bo de facto jest to rodzaj ubezpieczenia).
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Panowie schodzimy z tematu. Tak jak napisał kolega dkusnierz to w ramach dbania o wizerunek klient który bierze od nich auto segmentu D powinien mieć auto zastępcze za darmo na czas napraw i innych diagnoz.
A wracając do tematu - widzę że nie tylko ja odnoszę wrażenie ze nowy Soft usprawnia pracę skrzyni. Ja po kilku tygodniach jestem bardzo zadowolony.
A wracając do tematu - widzę że nie tylko ja odnoszę wrażenie ze nowy Soft usprawnia pracę skrzyni. Ja po kilku tygodniach jestem bardzo zadowolony.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
No czyli jak widać na załączonym obrazku - Citroen Polska stara się dbać o klienta kupującego nowe samochody i tak powinno być, mało tego kolega pisze że to ich standardowa procedura więc się da bez zapisywania tego wprost.
@kon, widziałeś aferę ze Skodą w Saturday Car Fever? Gościowi lawetą wozili auto zastępcze i na lawecie naprawione auto przywieźli z powrotem z Torunia do Warszawy bo nagłośnił to w internecie - to jest akurat przykład z drugiego końca skali ale przykład na to że da się dobrze potraktować jednostkę ze specyficznym problemem. Ale widocznie Kia ma większą sprzedaż niż się spodziewali i mają gdzieś zadowolenie klienta. Na katapultę powinna być ogłoszona już dawno akcja serwisowa a jest wielka kupa. Ogólnie jestem bardzo zawiedziony postawą KMP i generalnie wyleczyłem się z kupowania auta nowego prosto z fabryki, niby gwarancja obowiązuje a robią te firmy z klientami co chcą a klienci mogą im skoczyć, każdy zachęca do feedbacku a jak ktoś da negatywny to leci z góry do kosza. Następne na pewno będzie nie nowe i nie koreańskie.
@Eryk93 wszystko się zgadza, auto jedzie płynniej zwłaszcza widać to na zimnym silniku, skrzynia szybciej reaguje stąd wrażenie lepszego kopa. Jednak do tej beczki miodu wrzucę łyżkę dziegciu - niestety zauważyłem że przy okazji auto delikatnie więcej spala...
@kon, widziałeś aferę ze Skodą w Saturday Car Fever? Gościowi lawetą wozili auto zastępcze i na lawecie naprawione auto przywieźli z powrotem z Torunia do Warszawy bo nagłośnił to w internecie - to jest akurat przykład z drugiego końca skali ale przykład na to że da się dobrze potraktować jednostkę ze specyficznym problemem. Ale widocznie Kia ma większą sprzedaż niż się spodziewali i mają gdzieś zadowolenie klienta. Na katapultę powinna być ogłoszona już dawno akcja serwisowa a jest wielka kupa. Ogólnie jestem bardzo zawiedziony postawą KMP i generalnie wyleczyłem się z kupowania auta nowego prosto z fabryki, niby gwarancja obowiązuje a robią te firmy z klientami co chcą a klienci mogą im skoczyć, każdy zachęca do feedbacku a jak ktoś da negatywny to leci z góry do kosza. Następne na pewno będzie nie nowe i nie koreańskie.
@Eryk93 wszystko się zgadza, auto jedzie płynniej zwłaszcza widać to na zimnym silniku, skrzynia szybciej reaguje stąd wrażenie lepszego kopa. Jednak do tej beczki miodu wrzucę łyżkę dziegciu - niestety zauważyłem że przy okazji auto delikatnie więcej spala...
Ostatnio zmieniony 07 mar 2020, 20:29 przez dkusnierz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Od 4 dni sprawdzam codziennie nowy soft skrzyni biegów.
Przedtem delikatnie szarpało na zimnym silniku, teraz jest ok. Od razu jedzie jak na skrzyni rozgrzanej.
Przedtem delikatnie szarpało na zimnym silniku, teraz jest ok. Od razu jedzie jak na skrzyni rozgrzanej.
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 19:02
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Też to u siebie dostrzegłem, tak z 0,2 / 0,3 litra więcej niż przed wgraniem nowego softu. Nie mniej płynność pracy silnika/skrzyni, szczególnie przy niskich prędkościach jest teraz taka że i 0,5 litra więcej jestem w stanie wybaczyć. Co ciekawe, moim skromnym zdaniem poprawiła się płynność jazdy nie tylko na zimnym ale również na ciepłym silniku.
Kia Optima 1.6 t-gdi 7DCT Czarne Kombi w M-ce
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Nie znam sprawy, ale z opisu wnioskuję, że było to już "gaszenie pożaru". Fajnie gdyby take pożary nie musiały w ogóle wybuchać.
Myślę, że te problemy z pracą silnika wynikały z maksymalnego żyłowania spalania i emisji CO2 do testów homologacyjnych.
A teraz jak już auto jest sprzedane, to można sobie pozwolić na krok w kierunku normalności...
I to może być też powodem tego, że nie będzie z tego akcji. Tylko będą nowy soft wgrywać tym którzy zgłoszą problem. Może z nowym softem wyniki WLTP byłyby trochę inne. Ale to już moja teoria z pogranicza tych spiskowych.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
No niestety wszelka logika wskazuje na to że możesz mieć rację z tym WLTP, niestety bo widać z jakim rakiem żyjemy jeśli chodzi o nasze cudowne pro-eko-czasy. W sumie ciekawym eksperymentem by było wjechać na rolki przed i po wgraniu softu i porównać wykresy