Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 11 sty 2020, 13:16
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 T-GDI GT Line+TECH+SRF '18 Gravity Blue
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Mam i ja Po pierwszym teście wydaje się, że zawiechy przy przyspieszaniu już nie ma. U mnie robione w W-wie w Carserwisie. Przy okazji wgrane nowe mapy i niby testowane parametry wtryskiwaczy.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
A czy ktoś gdzieś obiecuje darmowy samochód zastępczy na czas naprawy?
Ja nic takiego w warunkach gwarancji nie widziałem.
Ja nic takiego w warunkach gwarancji nie widziałem.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Dzięki za info. Dobrze wiedzieć że i w Wawie ktoś ogarnia temat bo jak dzwoniłem z dwa tygodnie temu do Euforii to nic niby nie wiedzieli. Trzeba się będzie zatem umówić.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Ja też nie widziałem zapisu że Kia nie oferuje refundowania kosztów auta zastępczego w razie naprawy gwarancyjnej. Jest napisane tylko tyle:
b) Nabywca zobowiązany jest współdziałać z Gwarantem w celu realizacji zobowiązań gwarancyjnych, w szczególności poprzez bezzwłoczne, tzn. w terminie nieprzekraczającym 14 dni, dostarczenie samochodu do Autoryzowanego Warsztatu Kia na własny koszt, w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia wystąpienia wady.
Jest napisane o dostarczeniu auta na własny koszt. W przypadku tak durnej usterki gdzie ASO nie może sobie poradzić i klient ponosi dodatkowy koszt związany z naprawą gwarancyjną dobrą wolą marki powinno być refundowanie kosztów dodatkowych poza tym co jest wspomniane w warunkach gwarancji.
Ale pewnie, co ja tam się znam, mogłem jeździć z katapultą do zezłomowania auta, koledzy mogli jeździć z wadliwymi wtryskami itp itd.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Yyyy...
No chyba normalne, że to użytkownik przywozi (przyjeżdża) autem do serwisu.
Nie słyszałem też, żeby jakaś marka gwarantowała auto zastępcze na czas naprawy.
Jesli oczekujesz usługi serwisowej door2door z zapewnieniem auta zastępczego, to przy wyborze następnego samochodu skieruj kroki np do Rolls-Royce'a. Możliwe że tam mają takie usługi.
Ewentualnie może jakieś dodatkowe assistance zapewni "gwarancję mobilności".
Serwisy mają samochody zastępcze, i czasem odpłatnie, a czasem w ramach dobrej woli można z nich korzystać. Niestety nikt nie gwarantuje że starczy dla wszystkich.
No chyba normalne, że to użytkownik przywozi (przyjeżdża) autem do serwisu.
Nie słyszałem też, żeby jakaś marka gwarantowała auto zastępcze na czas naprawy.
Jesli oczekujesz usługi serwisowej door2door z zapewnieniem auta zastępczego, to przy wyborze następnego samochodu skieruj kroki np do Rolls-Royce'a. Możliwe że tam mają takie usługi.
Ewentualnie może jakieś dodatkowe assistance zapewni "gwarancję mobilności".
Serwisy mają samochody zastępcze, i czasem odpłatnie, a czasem w ramach dobrej woli można z nich korzystać. Niestety nikt nie gwarantuje że starczy dla wszystkich.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 11 sty 2020, 13:16
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 T-GDI GT Line+TECH+SRF '18 Gravity Blue
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
W Carserwisie też niby nic nie wiedzieli o jakimś nowym sofcie, więc po prostu zgłosiłem im, że auto na zimno się dławi i szarpie przy przyśpieszaniu (kilka razy miałem nieprzyjemne sytuacje z tą "katapultą" przy wyprzedzaniu, wcale nie specjalnie dynamicznym). Trzymali go na hali ze dwie godziny, ale aktualizowali też nawigację i sprawdzali radar martwego pola. No i faktycznie dziś rano znów testowałem i o ile auto jest zamulone przez pierwsze 2-3 km jazdy to skrzynia prawidłowo redukuje i pozwala się wkręcić ponad 2,5 tyś obr. Teraz samochód jest bardzo przewidywalny, tak jak być powinno.
Dodatkowo wydaje mi się, że w ogóle skrzynia lepiej zmienia biegi - może to kwestia resetu ustawień itp.
No i chyba poprawiło się działanie Auto Hold - już tak bardzo nie rusza na półsprzęgle.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 11 sty 2020, 13:16
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 T-GDI GT Line+TECH+SRF '18 Gravity Blue
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
W Citroenie auto zastępcze przy naprawach gwarancyjnych zawsze przysługiwało. Nawet na kontrakcie serwisowym (po 2 latach "normalnej" gwarancji) takie auto przysługiwało, pod warunkiem, że naprawa nie może być wykonana tego samego dnia, kiedy auto trafia do ASO.
Oczywiście wszystko pod warunkiem, że wizyta była wcześniej umówiona i potrzeba auta zastępczego została zgłoszona wcześniej.
Nie widzę w tym nic dziwnego - zresztą w KIA też usłyszałem, że auto zastępcze dostanę, jak się okaże, że konieczne jest dłuższe pozostawienie auta.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Citroen, tak samo jak Kia dla swoich nowych samochodów daje usługę Assistance (na trochę innych zasadach).
Nie zapewnia w ramach gwarancji auta zastępczego.
Assistance ma swoje wymogi i ograniczenia - np dotyczy usterek unieruchamiajacych pojazd, ma ograniczenia czasu korzystania z pojazdu itp.
Ja też w przypadku pozostawiania Optimy w serwisie na dłużej niż kilka godzin prawie zawsze miałem auto zastępcze za darmo. Ale wiem, że nie mam tego nigdzie zagwarantowanego.
Nie zapewnia w ramach gwarancji auta zastępczego.
Assistance ma swoje wymogi i ograniczenia - np dotyczy usterek unieruchamiajacych pojazd, ma ograniczenia czasu korzystania z pojazdu itp.
Ja też w przypadku pozostawiania Optimy w serwisie na dłużej niż kilka godzin prawie zawsze miałem auto zastępcze za darmo. Ale wiem, że nie mam tego nigdzie zagwarantowanego.
Re: Szarpanie/nierówne przyspieszanie na zimnym 1.6T GDI 180KM 7DCT
Nie rozumiesz, nadinterpretujesz. Nigdzie nie napisalem ze oczekuję obsługi door to door ale przy tak kuriozalnej sytuacji gdzie muszę jechać nie wiadomo gdzie zeby skutecznie naprawić auto na gwarancji, auto zastępcze się moim zdaniem należy. I to nie kwestia dobrej woli a zwykłej przyzwoitości i dbania o wizerunek marki.kon pisze: ↑07 mar 2020, 13:25 Yyyy...
No chyba normalne, że to użytkownik przywozi (przyjeżdża) autem do serwisu.
Nie słyszałem też, żeby jakaś marka gwarantowała auto zastępcze na czas naprawy.
Jesli oczekujesz usługi serwisowej door2door z zapewnieniem auta zastępczego, to przy wyborze następnego samochodu skieruj kroki np do Rolls-Royce'a. Możliwe że tam mają takie usługi.
Ewentualnie może jakieś dodatkowe assistance zapewni "gwarancję mobilności".
Serwisy mają samochody zastępcze, i czasem odpłatnie, a czasem w ramach dobrej woli można z nich korzystać. Niestety nikt nie gwarantuje że starczy dla wszystkich.