Czas oczekiwania na Xceeda.
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
To akurat bzdury, bo wszystkie testy pokazują, że te auta dobrze sprawdzają się na trasie przy prędkościach autostradowych. Zwykła hybryda nie jest też znacznie cięższa od auta spalinowego.
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
Hybrydy z racji tego, że to połączenie wolnossaka z silnikiem elektrycznym nie nadają się na autostrady, bo znika cała ekonomia - mi CEED GT przy 140 pali koło 8 litrów, przy czym jeździłem Aurisem HEV-em - silnik elektryczny jest bezużyteczny na autostradzie, więc zamontowane tam wolnossące 1.8 paliło mi przy tej samej prędkości 9-10 litrów. Nie muszę chyba dodawać, że dynamika takiego hybrydowego Aurisa w stosunku do GT-eka jest żadna
Za to w mieście to była poezja. Przy spokojnej jeździe ten samochód palił 4-5 litrów i to mimo poznańskich korków.
Za to w mieście to była poezja. Przy spokojnej jeździe ten samochód palił 4-5 litrów i to mimo poznańskich korków.
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
Na forum i grupie niro można znaleźć informacje, że przy prędkości autostradowej 140 pali około 5-6 litrów, a sam układ hybrydowy jest też trochę lepszy niż w TOYOCIE. Poza tym, że toyote można bez problemu zagazować, a tutaj jednak jest to sporo droższe.Semtex pisze: ↑20 maja 2022, 13:27 Hybrydy z racji tego, że to połączenie wolnossaka z silnikiem elektrycznym nie nadają się na autostrady, bo znika cała ekonomia - mi CEED GT przy 140 pali koło 8 litrów, przy czym jeździłem Aurisem HEV-em - silnik elektryczny jest bezużyteczny na autostradzie, więc zamontowane tam wolnossące 1.8 paliło mi przy tej samej prędkości 9-10 litrów. Nie muszę chyba dodawać, że dynamika takiego hybrydowego Aurisa w stosunku do GT-eka jest żadna
Za to w mieście to była poezja. Przy spokojnej jeździe ten samochód palił 4-5 litrów i to mimo poznańskich korków.
Przewaga ceeda GT na drodze szybkiego ruchu jest bezsporna, ale w miescie pali pewnie z 10l. Dla mnie takie auto nie ma sensu, biorac pod uwage ze zamierzam robic tym autem moze z 10 tras w ciagu roku po 400km i z powrotem.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
Ostatnio ogladalem na YT test Pertyna nowego Sportage HEV, koles jechal sobie spokojnie ekspesowka 120km/h i spalanie mu uroslo do 8.5l.
Przy predkosciach autostradowych to pewnie bedzie dobra 10.
W miescie to ma sens, ale jak ktos robi troche tras to wszystko co zaoszczedzi w miescie spali wiecej na autostradzie - wiec w takim wypadku nie widze sensu doplacac do hybrydy.
Przy predkosciach autostradowych to pewnie bedzie dobra 10.
W miescie to ma sens, ale jak ktos robi troche tras to wszystko co zaoszczedzi w miescie spali wiecej na autostradzie - wiec w takim wypadku nie widze sensu doplacac do hybrydy.
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
Prośba - rozmawiajmy w oparciu o fakty, a nie nasze przekonania. Ja Ci napisałem ile Pali CEED GT, bo nim jeżdżę i ile palił Auris, bo nim jeździłem przez miesiąc kilka lat temu.kogi pisze: ↑20 maja 2022, 14:24Na forum i grupie niro można znaleźć informacje, że przy prędkości autostradowej 140 pali około 5-6 litrów, a sam układ hybrydowy jest też trochę lepszy niż w TOYOCIE. Poza tym, że toyote można bez problemu zagazować, a tutaj jednak jest to sporo droższe.Semtex pisze: ↑20 maja 2022, 13:27 Hybrydy z racji tego, że to połączenie wolnossaka z silnikiem elektrycznym nie nadają się na autostrady, bo znika cała ekonomia - mi CEED GT przy 140 pali koło 8 litrów, przy czym jeździłem Aurisem HEV-em - silnik elektryczny jest bezużyteczny na autostradzie, więc zamontowane tam wolnossące 1.8 paliło mi przy tej samej prędkości 9-10 litrów. Nie muszę chyba dodawać, że dynamika takiego hybrydowego Aurisa w stosunku do GT-eka jest żadna
Za to w mieście to była poezja. Przy spokojnej jeździe ten samochód palił 4-5 litrów i to mimo poznańskich korków.
Przewaga ceeda GT na drodze szybkiego ruchu jest bezsporna, ale w miescie pali pewnie z 10l. Dla mnie takie auto nie ma sensu, biorac pod uwage ze zamierzam robic tym autem moze z 10 tras w ciagu roku po 400km i z powrotem.
Nie trzeba długo szukać, żeby zweryfikować dane, które podałeś. Nawet niezbyt obiektywny Auto Świat, który ostatnimi czasy mocno wspiera zieloną rewolucję opisuje, że NIRO pali ZNACZNIE więcej na autostradzie (silnik w obecnej wersji jest ten sam).
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/97f9qcg
Na moje oko nie istnieje samochód, który pali 5-6 litrów przy 140, poza jakimiś wynalazkami, które stawiają bardzo mały opór opływającemu je powietrzu. Moja Honda Hornet, która ma 600 ccm i 102 KM, waży 200 kg, pali przy 140 km/h ~7 litrów/100.
PS
CEED GT w mieście pali 8-12 litrów, wszystko zależy od pory dnia i stopnia zakorkowania danej metropolii
Ale faktycznie średnio trzeba bliżej tych 10 litrów liczyć, przynajmniej w takim Poznaniu czy Wrocławiu.
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
Sportage to jest inna bajka. Mamy w domu ze zwykłym wolnossącym 1.6 GDI manual i spalanie na autostradzie przy prędkości 150 to czasem ponad 10L. Elektrykiem, żeby jeździć oszczędnie to też niestety trzeba mocno ograniczać prędkość.
1.5 DCT w xceed wydawało się rozsądną opcją jeśli chodzi o osiągi/spalanie/przyjemność z jazdy. Niestety po pół roku anulowane.
Wtedy cena paliwa oscylowała w granicach 5 zł. Dzisiaj to już prawie 8 zł więc trzeba szukać też oszczędności.
1.5 DCT w xceed wydawało się rozsądną opcją jeśli chodzi o osiągi/spalanie/przyjemność z jazdy. Niestety po pół roku anulowane.
Wtedy cena paliwa oscylowała w granicach 5 zł. Dzisiaj to już prawie 8 zł więc trzeba szukać też oszczędności.
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
Skąd wy bierzecie te swoje wyliczenia. Przecież to logiczne, ze do autostrad nikt nie wybiera PHEVa.PowerMario1978 pisze: ↑20 maja 2022, 14:31 Ostatnio ogladalem na YT test Pertyna nowego Sportage HEV, koles jechal sobie spokojnie ekspesowka 120km/h i spalanie mu uroslo do 8.5l.
Przy predkosciach autostradowych to pewnie bedzie dobra 10.
W miescie to ma sens, ale jak ktos robi troche tras to wszystko co zaoszczedzi w miescie spali wiecej na autostradzie - wiec w takim wypadku nie widze sensu doplacac do hybrydy.
Jeśli w roku 80% jazdy to miasto a 20% trasa to nie wiem jak Ty liczysz „nieopłacalność” PHEVA?
I na koniec ogólnie o „przeciwnikach PHEV i full elektryków”:
Z PHEV czy tez zwykłym automatem jest jak z iPhonem:
a)nie wiem, nie znam się
b) nigdy nie używałem
c) nie stać mnie
….. ale się wypowiem i bede ekspertem.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Czas oczekiwania na Xceeda.
Nie pisalem o PHEV, nie pisalem o 20% tras a napisalem ze do miasta to ma sens.Aviator pisze: ↑20 maja 2022, 15:39Skąd wy bierzecie te swoje wyliczenia. Przecież to logiczne, ze do autostrad nikt nie wybiera PHEVa.PowerMario1978 pisze: ↑20 maja 2022, 14:31 Ostatnio ogladalem na YT test Pertyna nowego Sportage HEV, koles jechal sobie spokojnie ekspesowka 120km/h i spalanie mu uroslo do 8.5l.
Przy predkosciach autostradowych to pewnie bedzie dobra 10.
W miescie to ma sens, ale jak ktos robi troche tras to wszystko co zaoszczedzi w miescie spali wiecej na autostradzie - wiec w takim wypadku nie widze sensu doplacac do hybrydy.
Jeśli w roku 80% jazdy to miasto a 20% trasa to nie wiem jak Ty liczysz „nieopłacalność” PHEVA?
I na koniec ogólnie o „przeciwnikach PHEV i full elektryków”:
Z PHEV czy tez zwykłym automatem jest jak z iPhonem:
a)nie wiem, nie znam się
b) nigdy nie używałem
c) nie stać mnie
….. ale się wypowiem i bede ekspertem.
Kolega przeczytal ze zrozumieniem ?
Jasne ze jak to jest 20 % szybkich tras i ktos ma mozliwosc ladowania w nocy to mu sie oplaci.