Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
Szarpanie, chociaż nazwałbym to raczej wyczuwalną zmianą biegu niż szarpaniem występuje tylko w trybie Sport i z gazem w podłodze, zresztą jest to nawet opisane w instrukcji obsługi (jakby ja ktokolwiek czytał).
Co do wyższości DCT nad CVT, ani jedna ani druga nie jest doskonała. W Toyotach problemem nie jest wycie skrzyni, tylko silnika, a to głównie przez to, że te silniki są po prostu za słabe do skrzyń CVT. Dopóki turlasz się po mieście jest spoko, jak chcesz tym gwałtownie przyspieszyć, to zachowuje się jak zatkany odkurzacz.
Co do DCT, one też nie są doskonałe. Są dwa rodzaje - ze sprzęgłami suchymi (stosowane w benzyniakach z niskim momentem i mocą) i mokrymi (praktycznie wszystkie Diesele mają mokre). Ogólnie koncept jest spoko, ale:
a) serwis tego jest pieruńsko drogi (mokre wymagają wymiany oleju co 50-60kkm, teraz staniał, ale początkowo koszt wymiany tego oleju z olejem to było około 1000PLN, jeszcze 3 lata temu trzeba było wydać na to minimum 500-600PLN).
b) naprawa tych skrzyń jest pieruńsko droga. Regeneracja skrzyni DCT to kwota rzędu 10000PLN, sam komplet sprzęgieł to 6000PLN, a znaleźć dobry serwis, który to ogarnie to czasem wycieczka na drugi koniec Polski.
Zgadza się cała grupa VAGa korzysta z DSG (tak się to u nich nazywa), w Fordach/Volvo były PowerShifty pieszczotliwie nazywane PowerShitami. Do 150-200kkm było spoko, działało płynnie nawet w trybie Sport nie poczujesz zmiany biegu, jak się zacznie sprzęgło albo jeszcze gorzej mechatronika kończyć, to poczujesz na pewno lekkość w kieszeni.
Na szczęście w Niro są suche - trochę bardziej bezobsługowe.
Co do wyższości DCT nad CVT, ani jedna ani druga nie jest doskonała. W Toyotach problemem nie jest wycie skrzyni, tylko silnika, a to głównie przez to, że te silniki są po prostu za słabe do skrzyń CVT. Dopóki turlasz się po mieście jest spoko, jak chcesz tym gwałtownie przyspieszyć, to zachowuje się jak zatkany odkurzacz.
Co do DCT, one też nie są doskonałe. Są dwa rodzaje - ze sprzęgłami suchymi (stosowane w benzyniakach z niskim momentem i mocą) i mokrymi (praktycznie wszystkie Diesele mają mokre). Ogólnie koncept jest spoko, ale:
a) serwis tego jest pieruńsko drogi (mokre wymagają wymiany oleju co 50-60kkm, teraz staniał, ale początkowo koszt wymiany tego oleju z olejem to było około 1000PLN, jeszcze 3 lata temu trzeba było wydać na to minimum 500-600PLN).
b) naprawa tych skrzyń jest pieruńsko droga. Regeneracja skrzyni DCT to kwota rzędu 10000PLN, sam komplet sprzęgieł to 6000PLN, a znaleźć dobry serwis, który to ogarnie to czasem wycieczka na drugi koniec Polski.
Zgadza się cała grupa VAGa korzysta z DSG (tak się to u nich nazywa), w Fordach/Volvo były PowerShifty pieszczotliwie nazywane PowerShitami. Do 150-200kkm było spoko, działało płynnie nawet w trybie Sport nie poczujesz zmiany biegu, jak się zacznie sprzęgło albo jeszcze gorzej mechatronika kończyć, to poczujesz na pewno lekkość w kieszeni.
Na szczęście w Niro są suche - trochę bardziej bezobsługowe.
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
Ale VAGi mają chyba mokre skrzynie, a w niro są suche ;/
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
W VAGach w tańszych typu T-roc do 1.5 TSI są suche, większe auta i pojemności już mokre.
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
U mnie niestety totalna tragedia, skrzynia się posypała po 2 tys. km, sprzęgła chyba też się popaliły! Od awarii minęło już 17 dni i nie mam informacji z serwisu, kiedy będzie naprawione, czy będzie skrzynia wymieniona na nową. Właściwie to serwis twierdzi, że czeka na decyzję KIA. Porobili pomiary i czekają…Pewnie miałem pecha i trafiła mi się wadliwa skrzynia w nowym modelu Niro II Phev albo to choroba wieku dziecięcego…
Miejmy nadzieję, że to pierwsze i inni forumowicze nie będą mieli moich kłopotów.
Ciekawe ile będzie trwała naprawa i czy są w ogóle części w Europie?
Tracę cierpliwość
Miejmy nadzieję, że to pierwsze i inni forumowicze nie będą mieli moich kłopotów.
Ciekawe ile będzie trwała naprawa i czy są w ogóle części w Europie?
Tracę cierpliwość
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 lut 2022, 09:55
- model samochodu: Kia Niro HEV Business Line MY 2022' Deep Cerulean Blue
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
To bardzo przykra sprawa, taka poważna awaria w nowym samochodzie. Kia faktycznie informuje, że skrzynia biegów DCT w nowym Niro została jak oni to nazywają zoptymalizowana, zastosowano łożyska o mniejszych oporach toczenia, zmniejszona waga poprzez usunięcie biegu wstecznego (bieg wsteczny realizowany jest tylko przez silnik elektryczny). Czyżby coś poszło nie tak? osobiście uważam, że jest to jednak sprawa jednostkowa. Nie słyszało się wcześniej o tak poważnych awariach tych skrzyń DCT. Oby serwis Kia stanął na wysokości zadania i jak najszybciej wymienił tę skrzynię na nową, czego Ci życzę.
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
Cześć,
W moim Niro jest to samo, pytanie czy to jest normalne i czy może wcześniej też tak było ale tego nie zauważylem... Autem jeżdżę niecały rok, jest z 2018r, przebieg 154kkm. Czy ktoś na forum zauważa podobne zjawisko?
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
narazie żadnych problemów przejechane 74 tys rocznik 2017Rafaello pisze: ↑23 lip 2019, 08:25 Przeczytałem artykuł https://spidersweb.pl/autoblog/skrzynia ... undai/amp/ i komentarze pod w których użytkownicy szczególnie DSG narzekają na szarpanie automatu ... Tak sobie myślę że Niro łapie moment od 1000obr to może nie szarpie w nim skrzynia DCT . Macie w swoich Niro problemy z automatem?
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
Który producent zaleca wymianę i co ile. Wszystkie są dożywotnie dopieszczone do tego stopnia że producent nie podaje takich udzwignień
Re: Skrzynia dwusprzęgłowa w Niro
Dziwny sarkazm ale w dobie napraw poprzez aktualizację oprogramowania ...
Z IO dla Niro z 2018
W- to wymiana
F - to jazda w dużym natężeniu ruchu ( to akurat znaczy wszystko i nic )
Z IO dla Niro z 2018
W- to wymiana
F - to jazda w dużym natężeniu ruchu ( to akurat znaczy wszystko i nic )