wszystko o KIA CEED GT 2019
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 12 wrz 2019, 06:08
- model samochodu: CEED III GT
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Witam ponownie.
W związku z tym, iż najprawdopodobniej zima mnie zastanie podczas oczekiwania na auto mam pytanie odnośnie wyboru opon (zapewne samochód dostarczą na letnich). Czy ktoś z Was przerabiał temat "OPONY WIELOSEZONOWE w Ceed GT" - jeździł, jeździ lub ma wiedzę od kogoś doświadczonego. Temat można zawęzić do klasy premium (o wynalazkach nie rozmawiajmy). W różnych testach zawsze wysoko jest MICHELIN Cross Climate+ oraz GOODYEAR Vector 4Season G2 i z tych ewentualnie bym chciał wybrać, ale przekonam się też do innych sprawdzonych... Może ktoś prześmigał już lato na całorocznych - oj było ciepło i różnie samochód mógł się zachowywać na takich bardziej miękkich niż letnie laczach….
Dzięki z góry za pomoc.
W związku z tym, iż najprawdopodobniej zima mnie zastanie podczas oczekiwania na auto mam pytanie odnośnie wyboru opon (zapewne samochód dostarczą na letnich). Czy ktoś z Was przerabiał temat "OPONY WIELOSEZONOWE w Ceed GT" - jeździł, jeździ lub ma wiedzę od kogoś doświadczonego. Temat można zawęzić do klasy premium (o wynalazkach nie rozmawiajmy). W różnych testach zawsze wysoko jest MICHELIN Cross Climate+ oraz GOODYEAR Vector 4Season G2 i z tych ewentualnie bym chciał wybrać, ale przekonam się też do innych sprawdzonych... Może ktoś prześmigał już lato na całorocznych - oj było ciepło i różnie samochód mógł się zachowywać na takich bardziej miękkich niż letnie laczach….
Dzięki z góry za pomoc.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 00:10
- model samochodu: KIA CEED GT
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Tak słychać opony powyżej 130 km, a powyżej 220 to i nawet niepokojąco drga przednia maska.
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Jeżdżę na CrossClimatach+ od jakiegoś czasu i nie mam zastrzeżeń. Przy czym nie bywam np. w górach zimą, bo tu mogłyby się nie sprawdzić. Zapewne na tor się nie nadają , ale na przykład na lokalnej drodze pokrytej piachem okazały się lepsze niż Pilot Sport, które są mega twarde.
Przy czym zaznaczam, że nie uważam iż ciągle muszę wykorzystywać 240 KM i max. momentu obrotowego w moim samochodzie. No ale Optima GT ma trochę inny charakter niż Ceed GT więc moje odczucia mogą nie mieć zastosowania w Twoim przypadku.
Chyba ciężko będzie o obiektywną opinię...
Przy czym zaznaczam, że nie uważam iż ciągle muszę wykorzystywać 240 KM i max. momentu obrotowego w moim samochodzie. No ale Optima GT ma trochę inny charakter niż Ceed GT więc moje odczucia mogą nie mieć zastosowania w Twoim przypadku.
Chyba ciężko będzie o obiektywną opinię...
Optima GT (2018)
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Mi by było trochę szkoda zamienić fabryczne Micheliny na opony wielosezonowe. Te fabryczne są super. Samochód jedzie jak po szynach. Jak skończą się moje Continentale w Stingerze to na pewno zamienię je na pilot sporty. Conti słabo radzą sobie, gdy jest mokro. Już kilka razu miałem tak, że przy bardziej dynamicznym starcie lub przyśpieszaniu, samochód zaczynał zamiatać tyłem.
Jeśli chodzi o opony wielosezonowe to nie jestem ich zwolennikiem. W testach wypadają gorzej od chińskich letnich opon. Do tak mocnego auta są raczej za słabe. Może do małych aut miejskich typu VW Up byłyby wystarczające.
Sam zastanawiam się jakie zimówki kupić. Auto będzie głównie użytkowane w mieście, ale może się zdarzyć, że kilka razy zaliczy również góry.
Myślałem o Vredestein Wintrac PRO lub Michelin Alpin 5. Nie wiem tylko czy kupić same opony, czy zmontować sobie drugi komplet kół na oryginalnych felgach z czujnikami tmps. Nie mogę tylko nigdzie znaleźć cen tych felg.
Jeśli chodzi o opony wielosezonowe to nie jestem ich zwolennikiem. W testach wypadają gorzej od chińskich letnich opon. Do tak mocnego auta są raczej za słabe. Może do małych aut miejskich typu VW Up byłyby wystarczające.
Sam zastanawiam się jakie zimówki kupić. Auto będzie głównie użytkowane w mieście, ale może się zdarzyć, że kilka razy zaliczy również góry.
Myślałem o Vredestein Wintrac PRO lub Michelin Alpin 5. Nie wiem tylko czy kupić same opony, czy zmontować sobie drugi komplet kół na oryginalnych felgach z czujnikami tmps. Nie mogę tylko nigdzie znaleźć cen tych felg.
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
@ lukasmasdes, nie wiem czy o to Ci chodziło, ale coś takiego znalazłem:
https://drive.google.com/file/d/1HZOG0P ... hhCaXJ6jZU
https://drive.google.com/file/d/1HZOG0P ... hhCaXJ6jZU
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Dzięki, widziałem ten folder, ale niestety nie ma nim felg do wersji GT.
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to jest ...
Kolega dobrze pisze , jeśli ktoś ma małe miejskie auto to można zakładać wielosezon ale do auta sportowego ?
Zadaniem letniej opony jest jak najlepsze odprowadzanie wody podczas deszczu i zapewnienie jak najlepszej przyczepności , do tego (powinny) być ciche.
Zimowe odprowadzają błoto pośniegowe.
Do tego zimowa czy letnia jest z różnej mieszanki gumy i różnie reagują na temperaturę. Np. letnie poniżej 7 stopni celciusza mocno "twardą" i zaczynają tracić swoje właściwości. Na zimowych latem jeździ się jak na kapciu.
Nie zdecydowałbym się.
Poza tym takie fajne autko to aż się chce rozpieszczać dwoma kompletami kół
Kolega dobrze pisze , jeśli ktoś ma małe miejskie auto to można zakładać wielosezon ale do auta sportowego ?
Zadaniem letniej opony jest jak najlepsze odprowadzanie wody podczas deszczu i zapewnienie jak najlepszej przyczepności , do tego (powinny) być ciche.
Zimowe odprowadzają błoto pośniegowe.
Do tego zimowa czy letnia jest z różnej mieszanki gumy i różnie reagują na temperaturę. Np. letnie poniżej 7 stopni celciusza mocno "twardą" i zaczynają tracić swoje właściwości. Na zimowych latem jeździ się jak na kapciu.
Nie zdecydowałbym się.
Poza tym takie fajne autko to aż się chce rozpieszczać dwoma kompletami kół
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Przeczytałem to wszystko ale już nie pamiętam czy było.
Do Ceeda GT leje się Pb95 czy Pb98?
Do Ceeda GT leje się Pb95 czy Pb98?
Re: wszystko o KIA CEED GT 2019
Jeszcze jedno.
Czy ktoś wie skad różnica w elastyczności pomiędzu M6 a DCT7 ?
Katalog podaje:
0-100km/h
Manual - 7.5 sek.
Automat - 7.4 sek.
Ale:
80-120km/h
Manual - 6.9sek
Automat - 4.9sek
Skąd taka różnica ?
Czy ktoś wie skad różnica w elastyczności pomiędzu M6 a DCT7 ?
Katalog podaje:
0-100km/h
Manual - 7.5 sek.
Automat - 7.4 sek.
Ale:
80-120km/h
Manual - 6.9sek
Automat - 4.9sek
Skąd taka różnica ?