Czas oczekiwania na odbiór w salonie

forum użytkowników modelu Ceed
waski
Posty: 35
Rejestracja: 21 maja 2021, 08:04
model samochodu: Kia Ceed III

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: waski »

Tyle miesięcy oczekiwania i jeden telefon - anulujemy zamówienie. Sprawdziłem na niemieckiej stronie KIA - do każdej wersji silnikowej jest 7DCT. Czyli chodzi o słupki zysku. Polscy menadżerowie, wpadli na pomysł wywindowania zysków. Anulujemy zamówienie i głupi lud, kupi po nowych cenach. Mogę się założyć, że już latem, najpóźniej jesienią, pojawią się nowe cenniki i będą u nas oferowane Ceedy z automatami.
Powtórzę za żołnierzami z Wyspy Węży - Kia, idi na ...uj.
Zanffu
Posty: 16
Rejestracja: 17 maja 2022, 15:58

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: Zanffu »

Wystarczy papatrzeć że Proceed w Niemczech jest dostępny tylko w automacie 1,5 i 1,6. Natomiast unas tylko wersja z manualem🙂. Brawo dla KIA i brawo za wciskanie bajeczek.
Awatar użytkownika
shider
Posty: 523
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: shider »

Nie będę bronił Kia Polska ani delerów ale czasy mamy jakie mamy. WSZYSCY producenci pozwalają sobie aktualnie na anulowanie zamowień. Natomiast sytuacja z naszą wątłą walutą jest nie do pozazdroszczenia. I raczej nie chodzi tu o chęci zysków a ograniczanie strat. Manuale schodza w fabryki w przewidywalnym czasie (relatywnie krótkim), automaty wręcz przeciwnie. Jak dla mnie tu w grę wchodzi kwestia kalkulacji ryzyka, bo jak bezpiecznie przyjąć zamówienie na coś co wyprodukuje się za rok lub więcej? jaki wówczas będzie kurs naszej waluty?

Opcje są trzy:
- nie przyjmować zamówień na ryzykowne auta (to już robią od jakiegoś czasu, widać, że zaczęli za późno)
- anulować zamówienia, które wyprodukują się nie wiadomo kiedy
- przestać gwarantować ceny na dłużej niż pół roku tak jak to robi VAG


Dodam, że Kia UK również już jakiś czas temu wycofała automaty z ceeda... a w DE... no cóż euro nie straci na wartości względem euro...

A zamówienia, które podpisujemy i zaliczki, które wpłacamy... one nas niestety przed niczym nie chronią...

Mój dealer mi wprost powiedział, że polski importer za późno reaguje na skomplikowaną sytuację.
rejent
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2022, 08:17

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: rejent »

PowerMario1978 pisze: 20 maja 2022, 07:31
kogi pisze: 19 maja 2022, 21:12 Dalej uważam, że płacić za manuala więcej niż za automat za ponad 100k wygląda trochę dziwnie.
Zgadza sie, wszyscy sa wkurzeni i nie chca placic wiecej, tylko jakie mamy opcje?
1. Dolozyc troche i brac tego manuala
2. Dolozyc wiecej i isc do konkurencji
3. Szukac czegos uzywanego (wczoraj popatrzylem ze 3-letnie focusy wyceniaja na 100tys :o )
4. Czekac na lepsze czasy... tylko kiedy one nadejda ? Na razie nie zapowiada sie na spadek cen a za 2 lata zamiast dzisiejszych 120tys za nowa Kie z duzym prawdopodobienstwem bedzie 140-150.
Premierze, jak życ ??
Nie obraz się, ale to jest najgorsze co można zrobić i na co zapewne geniusze z KIA liczą. Że klienci przełkną tą żabę i sprawa szybko się rozmyje. Jeśli większość ludzi machnie na to ręką to kolejny raz okaże się, że szaraków w Polce można dymać bez konsekwencji.
Co możemy zrobić?
Choćby zalać internet informacjami jak zachowała się Kia. Wbrew pozorom oni to widzą, bo dealer dzwoniąc do mnie powiedział, że fora już huczą i woli przykre wiadomości mi sam przekazać. Wykop tak samo ma już wiele tematów na ten temat. Auto świat podłapał temat i też dał artykuł. Gdyby się udało przebić na większą ilość serwisów opiniotwórczych to zaboli ich to jeszcze bardziej. Można też wystawić odpowiednią ocenę swojemu dealerowi na Google mapach, bo to w końcu on podpisał z nami trefną umowę.
Budowanie wizerunku i zaufania trwa latami, a stracić je można błyskawicznie. I każda duża marka boi się tego jak ognia.

Jakby się ktoś uparł to może podważyć ich bajki w tłumaczeniach i założyć pozew zbiorowy.
Nawet jeśli to wszystko nic nie da to przynajmniej powalczmy żeby za Kia jeszcze długo ciągnął się smród tej sprawy.
PowerMario1978
Posty: 104
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: PowerMario1978 »

rejent pisze: 20 maja 2022, 08:31
PowerMario1978 pisze: 20 maja 2022, 07:31
kogi pisze: 19 maja 2022, 21:12 Dalej uważam, że płacić za manuala więcej niż za automat za ponad 100k wygląda trochę dziwnie.
Zgadza sie, wszyscy sa wkurzeni i nie chca placic wiecej, tylko jakie mamy opcje?
1. Dolozyc troche i brac tego manuala
2. Dolozyc wiecej i isc do konkurencji
3. Szukac czegos uzywanego (wczoraj popatrzylem ze 3-letnie focusy wyceniaja na 100tys :o )
4. Czekac na lepsze czasy... tylko kiedy one nadejda ? Na razie nie zapowiada sie na spadek cen a za 2 lata zamiast dzisiejszych 120tys za nowa Kie z duzym prawdopodobienstwem bedzie 140-150.
Premierze, jak życ ??
Nie obraz się, ale to jest najgorsze co można zrobić i na co zapewne geniusze z KIA liczą. Że klienci przełkną tą żabę i sprawa szybko się rozmyje. Jeśli większość ludzi machnie na to ręką to kolejny raz okaże się, że szaraków w Polce można dymać bez konsekwencji.
Co możemy zrobić?
Choćby zalać internet informacjami jak zachowała się Kia. Wbrew pozorom oni to widzą, bo dealer dzwoniąc do mnie powiedział, że fora już huczą i woli przykre wiadomości mi sam przekazać. Wykop tak samo ma już wiele tematów na ten temat. Auto świat podłapał temat i też dał artykuł. Gdyby się udało przebić na większą ilość serwisów opiniotwórczych to zaboli ich to jeszcze bardziej. Można też wystawić odpowiednią ocenę swojemu dealerowi na Google mapach, bo to w końcu on podpisał z nami trefną umowę.
Budowanie wizerunku i zaufania trwa latami, a stracić je można błyskawicznie. I każda duża marka boi się tego jak ognia.

Jakby się ktoś uparł to może podważyć ich bajki w tłumaczeniach i założyć pozew zbiorowy.
Nawet jeśli to wszystko nic nie da to przynajmniej powalczmy żeby za Kia jeszcze długo ciągnął się smród tej sprawy.
Nie obrazam sie, bo nie ma o co :lol:
Zreszta decyzja co dalej jeszcze nie zostala podjeta - pewnie zmienie zamowienie na manual (just in case) ale nie koniecznie potem kupie.
Zgadzam się z Twoimi argumentami - smród warto i trzeba robic żeby taka sytuacj sie nie powtórzyła, natomist nie bardzo wierze żeby pomogła na tu i teraz.
A na koncu i tak liczy sie mój interes - czym i za ile będę jeździł i tym sie bede glownie kierowal przy podjeciu ostatecznej decyzji.
Maaarian
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2022, 06:35
model samochodu: Kia Ceed MY22 1.5tgdi 7dct

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: Maaarian »

Nie potrafiłbym zrobić sobie czegoś takiego i codziennie patrzeć na kierownicy na logo marki która wydymała mnie na kilkanaście tys. Niestety tak to trzeba nazwać, każdemu z nas obiecali cenę z umowy w dniu odbioru i to rzekomo wyróżniało ich od konkurencji. Zachowali się jak firma krzak i skutecznie wyleczyli mnie z chęci czerpania radości ze swoich produktów, bo takie mam oczekiwania od samochodu. Ja idę do Japończyków a w naszym interesie jest jak najlepsze nagłośnienie tego smrodu, który sobie narobili, żeby nikomu więcej nie przyszły do głowy takie pomysły.
Killus
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2022, 07:51
model samochodu: KIA PROSEED

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: Killus »

Czy można samemu sprawdzić czy jest nr VIN czy też KIA przysyła takie info?
wercc
Posty: 44
Rejestracja: 19 kwie 2022, 14:07
model samochodu: Ceed SW

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: wercc »

Maaarian pisze: 20 maja 2022, 09:12 Nie potrafiłbym zrobić sobie czegoś takiego i codziennie patrzeć na kierownicy na logo marki która wydymała mnie na kilkanaście tys. Niestety tak to trzeba nazwać, każdemu z nas obiecali cenę z umowy w dniu odbioru i to rzekomo wyróżniało ich od konkurencji. Zachowali się jak firma krzak i skutecznie wyleczyli mnie z chęci czerpania radości ze swoich produktów, bo takie mam oczekiwania od samochodu. Ja idę do Japończyków a w naszym interesie jest jak najlepsze nagłośnienie tego smrodu, który sobie narobili, żeby nikomu więcej nie przyszły do głowy takie pomysły.
Oczywiście, sytuacja nie jest przyjemna dla nikogo poszkodowanego. Musisz jednak zrozumieć jedno, taka jest teraz sytuacja na rynku i KIA nie jest tutaj absolutnie wyjątkiem. KIA bardzo długo gwarantowała stałe ceny i miała w miarę dobre czasy dostaw i dostępność, w przeciwieństwie do innych producentów (np. grupa VAG). Niestety, są winni tego, że się przeliczyli i przyjmowali zbyt wiele zamówień niż byli w stanie zrealizować. Również za późno wycofali niektóre konfiguracje z oferty, ale tutaj akurat jestem w stanie uwierzyć, że sytuacja się dynamicznie zmieniła i nikt tego nie przewidział.
Moja Skoda Octavia produkuje się od 10.2020 i nie mogą jej skończyć, podobno z uwagi właśnie na automat i wyposażenie (elektronika). I tutaj uwaga, cyklicznie co 2-3 miesiące przychodzi aktualizacja ceny do zamówienia, według aktualnego cennika. Nikt żadnej ceny mi nie gwarantuje, a ja czekam jak baran już drugi rok. To nie jest jednostkowa sytuacja bo mamy flotę w firmie i już dawno jeździmy zastępczymi KIA i Hyundaiami. I teraz powiesz, że to lepsza sytuacja bo nie anulowali zamówienia.. A czym to się różni od tego? Cena jest jak na nowe auto, możesz też w każdej chwili takie zamówienia w KIA złożyć. Oni przynajmniej są szczerzy i aktualnie nie przyjmują zamówień na coś czego nie ma.. SKODA po prostu przyjmuje i czekasz - rok, dwa, może trzy? Nie wiadomo :D TAKA JEST SYTUACJA RYNKOWA, przyjmij to na klatę i czekaj, albo na drugi raz bierz auto jakie jest dostępne od ręki.
Awatar użytkownika
shider
Posty: 523
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: shider »

@wercc zgadzam się z Tobą w pełni. Ja też 7 miesięcy czekałem i przez cały czas liczyłem się z tym, że albo termin będzie się wydłużać w nieskończonosć albo anulują mi zamówienie. Cały czas rozglądałem się po rynku co ewentualnie w miejsce wycofanych z cennika ceedów znajdę.

TAKA JEST SYTUACJA NA RYNKU, a zamówienie jest tak skonstruowane, że nic absolutnie nie gwarantuje. I działa dwustronnie - tak samo ja mogłem sie wycofać bez konsekwencji.
Mary
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2022, 09:39

Re: Czas oczekiwania na odbiór w salonie

Post autor: Mary »

faktem jest, że kia bardzo ucierpi wizerunkowo na tej sytuacji z masowym anulowaniem zamówień. i nie ma tu już żadnego znaczenia - czy to brak części, mocy przerobowych fabryki na Słowacji, decyzja biznesowa o wspieraniu sprzedaży bardziej dochodowych rynków a ograniczaniu innych, zbytni optymizm przy przyjmowaniu zamówień w ogólnie trudnej sytuacji gospodarczej czy wszystko razem. nawet jeżeli ktoś zdecyduje się na ponowne zamówienie, to będzie mniej lub bardziej niezadowolony- bo cena wyższa, czekanie znacznie dłuższe i jeszcze manual zamiast automatu. niesmak pozostanie. i opinia marki, która jest nieprzewidywalna.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”