Pogański kraj, pogańskie obyczaje
Typowe usterki i niedoróbki Kia ProCeed
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
- model samochodu: ProCeed GT Line
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Byłem dzisiaj w serwisie, na umówionym przeglądzie z pierdoletami. Oczywiście przy zgłaszaniu śmiechu było co niemiara, normalnie stand up zafundowałem na przyjęciu samochodu. I tylko dopytywanie, co jeszcze znalazłem.
Zgłaszałem:
- ponadnormatywne zużycie tapicerki
- uszkodzony podnośnik fotela
- prawy radar martwego pola który żyje własnym życie, a ostatnio to w ogóle przestał żyć - oczywiście chcieli sami wykonać jazdę próbną ale uparłem się, że to ja będę demonstrował kiedy występuje
- czasem nie działają czujniki zapiętych pasów na kanapie, mimo zapięcia to piszczy
- kiedy zapali się rezerwa to mogę zalać max 40 litrów
- trzeszczenie i zgrzytanie przy kręceniu kierownicą przy parkowaniu
Wnioski:
- przyznali, że faktycznie tapicerka wyciera się szybko
- podnośnik fotela do wymiany
- radar odmówił posługi, to też potwierdzili
- z pasami i czujnikami podobno ok, mam obserwować i nagrać film
- jak już będę na głębokiej rezerwie to mam nagrać film jak tankuję, ile litów weszło
- z trzeszczeniem kierownicy to w trakcie testów nic nie wystąpiło, mam nagrać film jak się pojawi.
Po sprawdzeniu już tak zabawnie nie było. Teraz mają napisać kwit do KIA, że są takie przypadki i uzyskać zgodę na wymianę. Z radarem jest jeszcze taka historia, że na obecną chwilę nie występuje w magazynach jako część do wymiany. Fizycznie go nie ma. Mam czekać na info co dalej i obserwować.
Także tego...
Zgłaszałem:
- ponadnormatywne zużycie tapicerki
- uszkodzony podnośnik fotela
- prawy radar martwego pola który żyje własnym życie, a ostatnio to w ogóle przestał żyć - oczywiście chcieli sami wykonać jazdę próbną ale uparłem się, że to ja będę demonstrował kiedy występuje
- czasem nie działają czujniki zapiętych pasów na kanapie, mimo zapięcia to piszczy
- kiedy zapali się rezerwa to mogę zalać max 40 litrów
- trzeszczenie i zgrzytanie przy kręceniu kierownicą przy parkowaniu
Wnioski:
- przyznali, że faktycznie tapicerka wyciera się szybko
- podnośnik fotela do wymiany
- radar odmówił posługi, to też potwierdzili
- z pasami i czujnikami podobno ok, mam obserwować i nagrać film
- jak już będę na głębokiej rezerwie to mam nagrać film jak tankuję, ile litów weszło
- z trzeszczeniem kierownicy to w trakcie testów nic nie wystąpiło, mam nagrać film jak się pojawi.
Po sprawdzeniu już tak zabawnie nie było. Teraz mają napisać kwit do KIA, że są takie przypadki i uzyskać zgodę na wymianę. Z radarem jest jeszcze taka historia, że na obecną chwilę nie występuje w magazynach jako część do wymiany. Fizycznie go nie ma. Mam czekać na info co dalej i obserwować.
Także tego...
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
- model samochodu: Proceed polift
Re: Typowe usterki i niedoróbki
"- kiedy zapali się rezerwa to mogę zalać max 40 litrów" < w 1.5 jest to samo, założyłem, że zbiornik ma po prostu 40 litrów, wygląda mi tak ze spalania, prognozowanego zasięgu itd itp, jest inaczej?przemster pisze: ↑28 wrz 2022, 20:25 Byłem dzisiaj w serwisie, na umówionym przeglądzie z pierdoletami. Oczywiście przy zgłaszaniu śmiechu było co niemiara, normalnie stand up zafundowałem na przyjęciu samochodu. I tylko dopytywanie, co jeszcze znalazłem.
Zgłaszałem:
- ponadnormatywne zużycie tapicerki
- uszkodzony podnośnik fotela
- prawy radar martwego pola który żyje własnym życie, a ostatnio to w ogóle przestał żyć - oczywiście chcieli sami wykonać jazdę próbną ale uparłem się, że to ja będę demonstrował kiedy występuje
- czasem nie działają czujniki zapiętych pasów na kanapie, mimo zapięcia to piszczy
- kiedy zapali się rezerwa to mogę zalać max 40 litrów
- trzeszczenie i zgrzytanie przy kręceniu kierownicą przy parkowaniu
Wnioski:
- przyznali, że faktycznie tapicerka wyciera się szybko
- podnośnik fotela do wymiany
- radar odmówił posługi, to też potwierdzili
- z pasami i czujnikami podobno ok, mam obserwować i nagrać film
- jak już będę na głębokiej rezerwie to mam nagrać film jak tankuję, ile litów weszło
- z trzeszczeniem kierownicy to w trakcie testów nic nie wystąpiło, mam nagrać film jak się pojawi.
Po sprawdzeniu już tak zabawnie nie było. Teraz mają napisać kwit do KIA, że są takie przypadki i uzyskać zgodę na wymianę. Z radarem jest jeszcze taka historia, że na obecną chwilę nie występuje w magazynach jako część do wymiany. Fizycznie go nie ma. Mam czekać na info co dalej i obserwować.
Także tego...
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
- model samochodu: ProCeed GT Line
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
W instrukcji jest, że chyba 50 litrów to pojemność baku. Wjechałem kiedyś na stację, jak komputer pokazywał, że nie mam w ogóle już zasięgu. Zalałem wtedy 39 litrów. W ASO jeszcze znaleźli w swoim biuletynie, że należy tankować do drugiego odbicia pistoletu. Ale to i tak nie wyjaśnia sprawy.
Ja ma 1.5 GT Line.
Ja ma 1.5 GT Line.
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Typowe usterki i niedoróbki
U mnie tez żyje własnym życiem. Zaraz będą dwa lata a ja tak na prawdę nie wiem jaki jest ten zbiornik. Ten zasięg to bzdura totalna. W ogóle u mnie nie przelicza bieżącej jazdy. Tankuje i najczęściej mam zasięg od 460 do 530 maksymalnie. Jak do tankuje np. 10-15 litrów to czasem w ogóle nie zauważa a wskazówka nie dochodzi do full. 11 letni Vw ma to rozwiązane normalnie. Tankowanie zasięg np. 600, jazda spokojnym stylem zasięg zwiększa się do np 750. A tu jak nawet katuje się - 5bieg 60km/h, 6bieg 68km/h i jazda do 80km/h czyli do około 2tys obrotów to praktycznie nic nie przelicza jaki jest bieżący zasięg. Ostatnio zapaliła mi się rezerwa przy zasięgu 37 km,
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2022, 09:22 przez Marek3003, łącznie zmieniany 1 raz.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
Re: Typowe usterki i niedoróbki
U mnie po częściowym tankowaniu (im mniej tym gorzej) pokazywany zasięg również nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, chociaż wskaźnik poziomu paliwa reaguje poprawnie. Świadomy tego "defektu" prawie zawsze tankuje do pełna (z reguły ponad 25 litrów) i problem nie występuje. Aaa, u mnie jeszcze nigdy przewidywany zasięg nie spadł poniżej 600 km
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Zobaczę jak będzie w Procku ale w XCEED zrobiłem teraz trasę na Chorwację i jak tankowałem w Żorach to mi pokazał 710 km zasięgu, dojechałem prawie pod Zagrzeb bo zrobiłem 686 km gdzie jak zjechałem na stację to się ledwo rezerwa zapaliła i pokazywał jeszcze 45 km zasięgu. Cała trasa z prędkościami autostradowymi dozwolonymi w danym kraju. Nie pamiętam jakie mi wtedy wyszło spalanie ale z ostatnich 10 000 km mam 6.2 l/100 z czego ponad połowa tego odcinka to autostrady (byłem jeszcze we Francji). Wg mnie spalanie jak na taki silnik jest rewelacyjne.
Inna sprawa jest taka, że doświadczenia z poprzednimi samochodami (Sportage III i Golf 6) w kwestii tankowania są zupełnie inne. Tam jak się świeciła rezerwa to spokojnie lałem tyle ile deklarował bak, do Golfa udało mi się wlać nawet nieco więcej ale wtedy pokazywał już zasięg 0 km więc latałem na oparach. Procka do pełna jeszcze nie próbowałem ale do XCEEDa jak się zapali rezerwa to jestem w stanie 36-38 litrów wcisnąć.
Inna sprawa jest taka, że doświadczenia z poprzednimi samochodami (Sportage III i Golf 6) w kwestii tankowania są zupełnie inne. Tam jak się świeciła rezerwa to spokojnie lałem tyle ile deklarował bak, do Golfa udało mi się wlać nawet nieco więcej ale wtedy pokazywał już zasięg 0 km więc latałem na oparach. Procka do pełna jeszcze nie próbowałem ale do XCEEDa jak się zapali rezerwa to jestem w stanie 36-38 litrów wcisnąć.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Moje dwie najdłuższe trasy między tankowaniami to 664 km i 653 km (również trasa do/z Chorwacji ). W pierwszym przypadku do baku weszło 41,33 l, a w drugim 38,41 l. Jeśli nie ma takiej potrzeby, staram się nie schodzić do rezerwy, dlatego dobrze pamiętam, że przed zatankowaniem tych 41 l kilka ostatnich kilometrów jechałem już z kontrolką niskiego stanu paliwa.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Ja schodzę praktycznie do 0 bo przy zerze spokojnie jest jeszcze 8 litrów w baku. Skoro ma pojemność 50 a wlewam max 40
-
- Posty: 209
- Rejestracja: 04 kwie 2022, 09:57
- model samochodu: ProCeed GT-Line 2022, White Deluxe
Re: Typowe usterki i niedoróbki
U mnie też przy pierwszym odbiciu jest rzadko kiedy 40 litrów, a rezerwa pokazuje na np 35 km. Kiedyś dolewałem i zmieściłem 42 litry. Piszą w instrukcji 50 litrów, więc albo słabo z odpowietrzeniem, albo 50 litrów to cały układ paliwowy . No chyba, że to "wersja na eksport" z ukrytym drugim dnem