Typowe usterki i niedoróbki Kia ProCeed

forum użytkowników modelu ProCeed
przemster
Posty: 43
Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
model samochodu: ProCeed GT Line
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: przemster »

przemster pisze: 28 wrz 2022, 20:25 Byłem dzisiaj w serwisie, na umówionym przeglądzie z pierdoletami. Oczywiście przy zgłaszaniu śmiechu było co niemiara, normalnie stand up zafundowałem na przyjęciu samochodu. I tylko dopytywanie, co jeszcze znalazłem.

Zgłaszałem:
- ponadnormatywne zużycie tapicerki
- uszkodzony podnośnik fotela
- prawy radar martwego pola który żyje własnym życie, a ostatnio to w ogóle przestał żyć - oczywiście chcieli sami wykonać jazdę próbną ale uparłem się, że to ja będę demonstrował kiedy występuje
- czasem nie działają czujniki zapiętych pasów na kanapie, mimo zapięcia to piszczy
- kiedy zapali się rezerwa to mogę zalać max 40 litrów
- trzeszczenie i zgrzytanie przy kręceniu kierownicą przy parkowaniu

Wnioski:
- przyznali, że faktycznie tapicerka wyciera się szybko
- podnośnik fotela do wymiany
- radar odmówił posługi, to też potwierdzili
- z pasami i czujnikami podobno ok, mam obserwować i nagrać film
- jak już będę na głębokiej rezerwie to mam nagrać film jak tankuję, ile litów weszło
- z trzeszczeniem kierownicy to w trakcie testów nic nie wystąpiło, mam nagrać film jak się pojawi.

Po sprawdzeniu już tak zabawnie nie było. Teraz mają napisać kwit do KIA, że są takie przypadki i uzyskać zgodę na wymianę. Z radarem jest jeszcze taka historia, że na obecną chwilę nie występuje w magazynach jako część do wymiany. Fizycznie go nie ma. Mam czekać na info co dalej i obserwować.


Także tego...
Ciąg dalszy...
Po miesiącu ciszy, napisałem email do Pana, który przyjmował na serwis. Zadzwonił i powiedziała, że właśnie się dowiedzieli od Centrali KIA, że te ich oględziny to jednak za mało i muszą być filmy z nieprawidłowościami. Ale mimo filmów to też będzie ciężko z uznaniem radaru do wymiany. Dodatkowo Centrala uznała przetarcia na fotelu jako normalne zużycie elementu. A za chwilę dowiedziałem się, że to ja nieprawidłowo użytkuję pojazd.
Ciekawe jak podejdą do baku, bo też przesłałem film z tankowania.
Boję się pomyśleć co będzie przy przebiegu 60 000 km lub 100 000 km.
tompear
Posty: 14
Rejestracja: 12 cze 2022, 12:06
model samochodu: PROCEED GT, XCEED 1.5 T-GDI

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: tompear »

Co do trzeszczenia i zgrzytania kierownicy to podczas mojej ostatniej podróży po ok 10 minutach od startu w kabinie pojawił się dziwny dźwięk, coś jak popiskiwanie albo tarcie gumy o gumę. Nawet moja żona to zauważyła 5 minut później a to już coś znaczy. Na początku myślałem, że to coś z elektroniką ekranu i chwilę mi zajęło aby połączyć to z ruchem kierownicy. Podczas jazdy na wprost i minimalnym ruchu kierownicy lewo / prawo dźwięk się pojawiał. Podczas jazdy po większym łuku (np zjazd z autostrady) i takich samych ruchach kierownicy dźwięku nie było. Zaparkowałem z kierownicą ustawioną na wprost, wyłączyłem silnik no i dźwięku już nie było.
Zdarzyło mi się to póki co tylko raz, jak pojawi się ponownie to będę nagrywał.

I jeszcze jeden babol, z prędkościami nieco wyższymi niż autostradowe z okolic spod podłokietnika (nie podłokietnik tylko spod tego schowka pod nim) - a przynajmniej mi się tak wydaje bo ciężko z tą prędkością precyzyjnie obsłuchiwać kabinę - słychać stukanie, które się ujawnia gdy samochód wpada w drgania / wibracje. Rodzaj opon nie ma znaczenia. Na początku myślałem, że dźwięk pochodzi z podwozia i że to kamyki z opon ale musiałbym mieć tych kamyków całą przyczepę na tych oponach. Generalnie na plus jest to, że to mi pokazuje, że zaczynam przesadzać z prędkością ale takiego systemu nie zamawiałem. I tak mam od samego początku.

Nagram obie rzeczy i będę zgłaszał w wolnej chwili, auto ma 2 miesiące.
Dzonzi
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2022, 15:44

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: Dzonzi »

W tym modelu jest sucha skrzynia automatyczna? Jak się sprawuje? Wytrzymuje 100 tys. km bez wymiany?
bazuka
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2020, 09:03
model samochodu: Proceed GT

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: bazuka »

tompear pisze: 14 lis 2022, 11:14 Co do trzeszczenia i zgrzytania kierownicy to podczas mojej ostatniej podróży po ok 10 minutach od startu w kabinie pojawił się dziwny dźwięk, coś jak popiskiwanie albo tarcie gumy o gumę.
Miałem ten sam przypadek. Dźwięk tarcia gumy o gumę przy skręcaniu kierownicą. Dźwięk był intensywniejszy przy mocnym skręcie kierownicy.
Przy przeglądzie gwarancyjnym zgłosiłem usterkę i wymieniono jakieś łożysko w kierownicy. Pomogło.
Marek3003
Posty: 579
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: Marek3003 »

Marek3003 pisze: 26 paź 2022, 17:55 Wracając do poprzedniego wątku dziś bardzo miłe zaskoczenie. Panowie w ASO od razu umówili termin - prawdopodobnie uszczelniacz na wale. Nawet pasek powiedzieli ,że wymienią. Bardzo jestem zadowolony. W E39 ale 20 letnim - też wymieniałem uszczelniacz i bardzo się cieszyłem bo myślałem najpierw, że trzeba będzie uszczelniać miskę ale ze względu na ustawienie silnika olej spod uszczelniacza zawalał właśnie całą miskę. Ciekawe czy Panowie z ASO czytają forum,
To tylko wyciek z pokrywy rozrządu. Trzeba wszystko rozebrać zamówić uszczelki, słowem prawie 2 dni roboty i bez samochodu. Przebieg 26 tys. Druga naprawa po wymianie wtryskiwaczy. Muszę chyba mniej jeździć.
marcinpawlikovski
Posty: 20
Rejestracja: 15 lis 2021, 19:09
model samochodu: Proceed GT 1.6 T-Gdi

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: marcinpawlikovski »

RobekK4 pisze: 02 paź 2022, 21:35 Czy istnieją Proceed'y z mniejszym niż 50 l zbiornikiem paliwa?
Pytam, bo u siebie też mam 50 l, a w specyfikacji mam zbiornik opisany jako "powiększony" - co sugeruje, że taki niepowiększony miałby pewnie ze 40-45 l.
I teraz mam taką teorię, że konstruktorzy znaleźli jeszcze jakiś fragment wolnej objętości i upchnęli w jakimś zakamarku te kilka dodatkowych litrów zbiornika, ale być może ze względu na ograniczoną przestrzeń, jest to jakaś osobna "bryła" połączona dość wąskim kanałem z właściwym zbiornikiem - stąd problemy z zalaniem "do pełna". Wiele wyjaśniłby widok kompletnego zbiornika poza pojazdem.
U siebie regularnie zalewam ponad 50 l. (max to prawie 53), ale ostatnie 9-10 litrów wymaga masy cierpliwości - trzeba lać bardzo cieniutkim strumieniem. Parę osób już pisało, że też tak ma.
Ja się poddałem przy 45.. leję normalnie Ok 39 - 40 litrów- i potem 5 litrów bardzo powoli.
rustin
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2022, 09:35

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: rustin »

Siądcie z tyłu, zlapcie za uchwyt drzwi i szarpcie, nie mają drzwi luzu? Nie ma możliwość jego regulacji przynajmniej ja nie wiem jak. Przez to są stuki i szumy
Marek3003
Posty: 579
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: Marek3003 »

Tak są stuki, nakleiłem jakąś uszczelkę z allegro przy okazji wyciszania. Nie widzę swojej aukcji. Uszczelek jest cała masa. Teraz ani drgną. Poszedłem po bandzie, nakleiłem zarówno na drzwi jak i na karoserię. Ale trzeba się przyzwyczaić do takich rzeczy bo człowiek by zwariował. Albo 15 letnie Bmw albo nowa Kia.....z gwarancją,
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-do- ... b4a760ec99
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: michal84 »

Kubitomakita pisze: 19 maja 2019, 11:21 Czy ktoś z posiadaczy samochodu zauważył jakieś usterki lub niedoróbki, typu brak domykania okien z kluczyka lub trzeszczące uszczelki jak w Stingerze?
W stingerze trzeszczą uszczelki? Miałem roczniki 2018 i 2021 i w obu nic nie trzeszczało.
Domykanie okien w proceed jest tylko po liftingu i tylko dla szyb przednich (dla aut z rynku PL)
waciach
Posty: 175
Rejestracja: 04 wrz 2019, 13:24
model samochodu: ProCeed 1.4 2019

Re: Typowe usterki i niedoróbki

Post autor: waciach »

Dzonzi pisze: 14 lis 2022, 14:06 W tym modelu jest sucha skrzynia automatyczna? Jak się sprawuje? Wytrzymuje 100 tys. km bez wymiany?
Tak sucha. U mnie sprawuje się kiepsko, do przebiegu 30K ok, od tego przebiegu zaczęła poszarpywać a teraz przy 40K to regularnie szarpie na pierwszym biegu, czasem przy zmianie z 1 na 2. 2 razy też sprzęgło przypaliła przy normalnym ruszaniu ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”