może to kwestia ustawionej odległości w tempomacie?Pittt pisze: ↑17 wrz 2022, 13:21 U mnie systemy bezpieczeństwa przyświrowały tylko raz w Chorwacji, krzyczało żeby sprawdzić wszystko, wyłączyłem i włączyłem auto i mu przeszło... Coś jest z tempomatem adaptacyjnym bo czasami ma problem z przyspieszeniem do ustawionej prędkości jakby coś przed sobą widział albo buja się minutę do zaprogramowanej V...
Typowe usterki i niedoróbki Kia ProCeed
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
- model samochodu: ProCeed GT Line
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Nie, po prostu mu odbiło bo później było już ok.przemster pisze: ↑18 wrz 2022, 20:18może to kwestia ustawionej odległości w tempomacie?Pittt pisze: ↑17 wrz 2022, 13:21 U mnie systemy bezpieczeństwa przyświrowały tylko raz w Chorwacji, krzyczało żeby sprawdzić wszystko, wyłączyłem i włączyłem auto i mu przeszło... Coś jest z tempomatem adaptacyjnym bo czasami ma problem z przyspieszeniem do ustawionej prędkości jakby coś przed sobą widział albo buja się minutę do zaprogramowanej V...
Następna skucha to końcowy tłumik - po nagrzaniu coś brzęczy w środku - będę to musiał zgłosić to na 1 przeglądzie...
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
- model samochodu: ProCeed GT Line
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
jaki masz problem z tym prawym czujnikiem? U mnie też robi dziwne akcje: do 50-60 km/h widzi samochody, a później to już loteria. Czasem nie widzi tylko ciężarowego przy wyprzedzaniu, a czasem w ogóle niczego nie widzi.vladi pisze: ↑07 wrz 2022, 12:21 u mnie tylko raz system multimedialny (cały ekran) po prostu się nie włączył. Postało autko pod marketem 20 minut i już działało normalnie.
inna sprawa, że często jak jest ekran powitalny z potwierdzeniem, to potrafi się zablokować do ponownego uruchomienia samochodu (nie przechodzi dalej) - dzieje się tak około raz na tydzień.
poza tym to jeszcze prawe czujniki martnego pola działają jak chcą, zazwyczaj nie... przy przeglądzie zgłoszę wszystko hurtem.
I ostatnio zauważyłem ,że w trakcie jazdy wyłącza się asystent pasa ruchu.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 17:12
- model samochodu: Proceed 1.6 TGDI MY20
- Lokalizacja: Uć
Re: Typowe usterki i niedoróbki
1:1 mamy takie same objawy z prawym czujnikiem. Za moment jadę na przegląd olejowy więc zgłoszę, zobaczymy co poradzą na to.
Asystent u mnie działa różnie w zależności od nawierzchni (zczaiłem, że są drogi gdzie po prostu nie widzi pasów - takie "stare za gierka z jasnym asfaltem" i lekko wyblakłą farbą), ale to jestem w stanie zrozumieć. Na autostradach i ekspresówkach działa zawsze poprawnie więc uznałem, że to nie problem ogólny, tylko z przybrudzonym czujnikiem (w lusterkach) i olałem to.
inna sprawa, że u mnie też zacząłem zauważać, że tłumik rezonuje w jakby blacha się obijała w środku. Nie jest to upierdliwe, ale też na przeglądzie zgłaszam.
Asystent u mnie działa różnie w zależności od nawierzchni (zczaiłem, że są drogi gdzie po prostu nie widzi pasów - takie "stare za gierka z jasnym asfaltem" i lekko wyblakłą farbą), ale to jestem w stanie zrozumieć. Na autostradach i ekspresówkach działa zawsze poprawnie więc uznałem, że to nie problem ogólny, tylko z przybrudzonym czujnikiem (w lusterkach) i olałem to.
inna sprawa, że u mnie też zacząłem zauważać, że tłumik rezonuje w jakby blacha się obijała w środku. Nie jest to upierdliwe, ale też na przeglądzie zgłaszam.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
- model samochodu: ProCeed GT Line
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
vladi, jak po przeglądzie ?
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Kurcze, jak tak czytam, to prawą stroną u mnie też nie widzi ciężarówek a osobówki jak mu pasi...
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 17:12
- model samochodu: Proceed 1.6 TGDI MY20
- Lokalizacja: Uć
Re: Typowe usterki i niedoróbki
przegląd mam dopiero na 29.09, dam znać.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Mojego Proceeda odebrałem tydzień temu i czujnik martwego pola z prawej strony działa tak samo jak u was, raz widzi tam auto a raz nie. I nie ma znaczenia czy to jest Fiat 500 czy ciągnik siodłowy Volvo z naczepą. Też chętnie się dowiem co serwis na to. Bo to idzie w kierunku 'ten typ tak ma'.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Szarpnąłem się i zrobiłem coś, czego prawdziwy Polak nigdy nie robi czyli popatrzyłem do instrukcji:
Dodatkowo jest tam pełno ograniczeń i sytuacji gdy ten system nie będzie działał lub będzie działał niepoprawnie. Tak więc ten prawy czujnik martwego pola to chyba działa zgodnie z planem. Jak się komuś chce wyciągać instrukcję żeby poczytać o tym więcej to jest to w sekcji 6, strona 113.System wykrywania ryzyka kolizji w martwym polu (BCA) pomaga wykrywać i monitorować pojazdy nadjeżdżające w martwym polu po stronie kierowcy i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji ...
Ponadto, gdy istnieje ryzyko kolizji podczas zmiany pasa ruchu lub wyjeżdżania przodem z miejsca parkingowego, system wykrywania kolizji w martwym polu pomaga uniknąć kolizji.