Ooo, to chyba trafiłem na jakiegoś urażonego mechanika...
Nie jestem prostakiem, tak oglądane czasem sobie coś w telewizji. W przeciwieństwie do Ciebie chociaż umiem czytać i rozumiem co czytam. Napisałem, że "jak się ogląda, to się wydaje, że wszystko można" a nie że tak jest. Po co takie osoby jak ty wchodzą na forum i piszą co im przyjdzie do głowy, obrażają innych i nie wnoszą nic do tematu? Co twój wpis dał wartościowego osobom, które szukają informacji na palący ich problem? Nie odpowiadaj, to pytanie retoryczne.
skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,
Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,
Zastanawiam się co twoj post wniósł.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 18:32
- model samochodu: Kia Optima SW GT Line 1.6 T-GDI 7DCT (2019 JF)
Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,
A ogólnie, Panowie, Wasza dyskusja? Idzie sobie dawać po łbie na priv, a nie zaśmiecacie tutaj forum.
Pzdr, Bam
Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,
Tak Panowie/Panie wracając do tematu skrzyni DCT w KIA to po własnych doświadczeniach mogę napisać że ta skrzynia żyje własnym życiem. KIA pisząc kolokwialnie dała "ciała" z tą skrzynią bo Kia'nki to fajne samochody i dość trwałe o ile ktoś nie jest fanem automatów. Oczywiście ktoś napisze że "moja chodzi dobrze", ale jeśli tak jest to pewnie ma automat A/T czyli tzw automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym nie dwusprzęgłowe DCT. Ogólnie skrzynie DCT dobrze robi tylko Honda w motocyklach i Nissan w topowym modelu GTR (w tych maszynach przebiegi są milionowe i jest bezstresowo) Reszta rynku czyli Porsche, Audi (ogólnie WAG-DSG) to totalne padaki, ZF z BMW trochę lepsze, ale też padaki i do tej niechlubnej listy padak DCT dołącza niestety KIA. Nie ma znaczenia czy Diesel czy benzyna i tak Was panowie dopadnie wymiana sprzęgieł (wcześniej czy później) rekordowo 150 tyś do końca gwarancji jak ktoś ma w życiu szczęście. Dla przykładu napiszę że taki gigant jak Toyota w Lexusach nigdy nie wsadzi DCT (tam 6 i 8 biegowe hydrokinetyki zmieniają szybciej biegi niż te z DCT) Koszty niestety ogromne bo z robocizną wychodzi ponad 10 tyś zł. Boksowanie z KIA Polska różnie się kończy, trzeba używać dobrej argumentacji (prawnik) a i tak decyzja należy do twórcy tych skrzyń czyli KIA. Jak dla mnie taka marka jak KIA powinna zrobić jedną wielką akcję serwisową i wymienić te sprzęgła na jakieś pancerne, ale niestety księgowi nie pozwolą...