Olej do 3.3 GT

forum użytkowników Kia Stinger
Krisss28_12
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 2022, 17:37
model samochodu: Kia Sorento HEV

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: Krisss28_12 »

API - American Petroleum Institute... ILSAC kolego do Azja ;)
Z Noack'iem z tego co kojarzę, to nie do końca jest jak mówisz - nie zawsze super niski Noack jest najlepszym wyjściem... no i są też różne metody badania, a AMS słynie z koloryzowania swoich danych... ;) Z resztą jak cały handel w USA :twisted:

EDIT: Oba mają tę samą normę badania, więc powinno grać, jeśli chłopaki nie koloryzują :D Mimo wszystko uwaga na brak oficjalnej ACEA ;)
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: michal84 »

Racja co ilsac /API
Natomiast co do certyfikacji ACEA:

https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... acea.1783/
Krisss28_12
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 2022, 17:37
model samochodu: Kia Sorento HEV

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: Krisss28_12 »

Dokładnie certyfikacja ACEA opiera się na deklaracji producenta, ale aby producent mógł zgodnie z prawdą certyfikować swoje oleje normą ACEA, powinien być u nich zarejestrowany - AMS nie jest i podałem właśnie listę z tego wątku firm oficjalnie u nich przyjętych... o to cały ambaras ;)
A jeśli nie jest AMS w rejestrach ACEA, to na opakowaniu jest tylko deklaracja producenta, że spełnia - ale to może być w sporze argumentem do odmowy gwarancji... ;)

W poście numer 10 kolega Jersey o tym wspomina...
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 2021.2498/
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: michal84 »

Powinien być zarejestrowany, ale nie jest to wymagane..
Krisss28_12
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 2022, 17:37
model samochodu: Kia Sorento HEV

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: Krisss28_12 »

Źle to rozumiesz... Nie ma wymogu certyfikacji czy API, czy ACEA czy ILSAC... np. oleje na Japonię nie potrzebują ACEA... ale... jeśli producent wymaga oleju z certyfikacją ACEA A5, to wymaga oficjalnej certyfikacji = firma musi być wpisana w ACEA jako oficjalnie certyfikująca swoje produkty, a nie jak to robi AMS - oni tylko oświadczają jako producent, że ten olej spełnia wymogi ACEA A5/B5, ale jak KIA PL pójdzie w zaparte, to masz po gwarancji... o to chodzi ;)
Genocider
Posty: 117
Rejestracja: 15 cze 2021, 12:20
model samochodu: Stinger MY22

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: Genocider »

Panowie!
Jak to w końcu z tym olejem :? :oops:

Przeczytałem cały wątek i jestem głupi - zalewać olej z normą C2 czy A5/B5?

Już mam prawie najechane 500 km i wypadałby coś zamówić 8-)

EDIT:

doczytałem w instrukcji, że MY22 3.3 powinno być SAE 5W-30 A5/B5 ... wcześniej ludzie lali C2?
Oni non stop coś zmieniają? parametry c2 są lepsze czy A5? Nigdy takich olejów nie zmawiałem :oops: :oops:
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: michal84 »

Do 3.3 masz lać A5
Do 2.0 masz lać C2

Ludzie rozmawiają o różnych silnikach dlatego mogłeś trafić na różne informacje. Czasem ktoś napisze tylko stinger albo wplata inny wątek w rozmowę.
Genocider
Posty: 117
Rejestracja: 15 cze 2021, 12:20
model samochodu: Stinger MY22

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: Genocider »

Faktycznie tak mogło być.

5W30 zostawić czy iść raczej w 5w50?
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: michal84 »

Nawet jak jesteś wariatem drogowym to nadal 5w30.
Genocider
Posty: 117
Rejestracja: 15 cze 2021, 12:20
model samochodu: Stinger MY22

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: Genocider »

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”