Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Witam, jestem zainteresowany kupnem Optima 1.6 benzyna 180 KM. W tej chwili jeżdzę Citroenem C5. Mam pytanie do użytkowników Optima - brakuje mi oparcia na prawą rękę - ten podłokietnik jest bardzo cofnięty do tyłu - czy ten podłokietnik jest przesuwany do przodu?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
OK, dzięki za odpowiedź. Nie jest to mało komfortowe przy dłuższej trasie?
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
To chyba zależy od wzrostu kierowcy - jestem wysoki więc dla mnie jest idealnie.
Optima GT (2018)
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Przesiadłem się z c5 na optime.
Fakt w C5 I FL wygodniej się trzymało rękę na podłokietniku i kierownicy (podłokietnik przymocowany do fotela)
Tutaj niestety chcąc oprzeć rękę kierownice murze trzymać bardzo nisko przy wzroście 186cm.
Z innych przewag Citroena to zamykanie szyb z pilota działało lepiej nie trzeba było trzymać wciśniętego przycisku przez cały czas domykania a szyby po prostu zamykały się automatyczne przy nieco dłuższym wciśnięciu przycisku na pilocie.
Nie Minus co bardziej charakter samochodu w optimie już dwa razy zawadziłem wydechem w miejscach gdzie citroen po prostu przelatywał nad nierównościami cóż niżej zawieszony i zupełnie inne zawieszenie...
Dodatkowo jednak trochę brakuje otwieranej szyby w klapie bagażnika -_-.
Fakt w C5 I FL wygodniej się trzymało rękę na podłokietniku i kierownicy (podłokietnik przymocowany do fotela)
Tutaj niestety chcąc oprzeć rękę kierownice murze trzymać bardzo nisko przy wzroście 186cm.
Z innych przewag Citroena to zamykanie szyb z pilota działało lepiej nie trzeba było trzymać wciśniętego przycisku przez cały czas domykania a szyby po prostu zamykały się automatyczne przy nieco dłuższym wciśnięciu przycisku na pilocie.
Nie Minus co bardziej charakter samochodu w optimie już dwa razy zawadziłem wydechem w miejscach gdzie citroen po prostu przelatywał nad nierównościami cóż niżej zawieszony i zupełnie inne zawieszenie...
Dodatkowo jednak trochę brakuje otwieranej szyby w klapie bagażnika -_-.
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Ja właśnie też przesiadkę planuję z C5 i mam mieszane uczucia - w C5 mam diesel 136 KM tutaj się zastanawiam czy diesel czy benzyna. Mam też ofertę na KO z 2017 roku z przebiegiem 30 tys w diesel za 80 tyś - nie wiecie może czy w wersji z 2017 było też seryjnie Apple Car?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Apple Car jest w Optimie of wersji JF czyli od 2016 roku.
Co do wysokości optima vs C5 to jakieś bujdy bracie Wolan86 powiadasz. Prześwit jest praktycznie taki sam w cytrynie (na standardowej wysokości) jak I w kiance. Poza tym jeżeli zawadziłeś wydechem to I zderzak tylny oberwał jak rozumiem, bo to najniższy element podwozia. Jedyny minus optimy to wyciszenie wnętrza I wybieranie nierówności - jednak hydroactiv to bardziej komfortowe zawieszenie.
Edit:
Sorry - nie doczytałem, że chodzi o C5 I po FL i odniosłem się do C5 III gdzie prześwit to 130mm (czyli podobnie).
Co do wysokości optima vs C5 to jakieś bujdy bracie Wolan86 powiadasz. Prześwit jest praktycznie taki sam w cytrynie (na standardowej wysokości) jak I w kiance. Poza tym jeżeli zawadziłeś wydechem to I zderzak tylny oberwał jak rozumiem, bo to najniższy element podwozia. Jedyny minus optimy to wyciszenie wnętrza I wybieranie nierówności - jednak hydroactiv to bardziej komfortowe zawieszenie.
Edit:
Sorry - nie doczytałem, że chodzi o C5 I po FL i odniosłem się do C5 III gdzie prześwit to 130mm (czyli podobnie).
Ostatnio zmieniony 01 lip 2019, 11:24 przez Piotrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Optima ma prześwit 135mm
Citroen C5 I FL w normalnym położeniu ma 155mm
2cm różnicy to duzo.
Mozna zawadzic samym wydechem w momencie kiedy zjezdzasz z przeszkody i i następuje ugięcie zawieszenia. A potem nie jedzie sie na pale tylko tylnia os juz przeprowadza wolniej aby nie uszkodzić zderzaka
Citroen C5 I FL w normalnym położeniu ma 155mm
2cm różnicy to duzo.
Mozna zawadzic samym wydechem w momencie kiedy zjezdzasz z przeszkody i i następuje ugięcie zawieszenia. A potem nie jedzie sie na pale tylko tylnia os juz przeprowadza wolniej aby nie uszkodzić zderzaka
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Nie wiem gdzie wy jeździcie, że 135mm jest dla was za mało
Ps. panowie o co chodzi z tym uślizgiem, o którym mówicie? Ostatnio 2x ruszałem spod świateł w trybie sport, but w podłodze i jak na 16tki to idzie pięknie.
Ps. panowie o co chodzi z tym uślizgiem, o którym mówicie? Ostatnio 2x ruszałem spod świateł w trybie sport, but w podłodze i jak na 16tki to idzie pięknie.
Jakbym miał brać 2017 rok za 80k w dieslu to wolałbym dołożyć 15/20 i wziąć 1.6tgdi 180km w benzynie i automacieejot pisze: ↑30 cze 2019, 20:51 Ja właśnie też przesiadkę planuję z C5 i mam mieszane uczucia - w C5 mam diesel 136 KM tutaj się zastanawiam czy diesel czy benzyna. Mam też ofertę na KO z 2017 roku z przebiegiem 30 tys w diesel za 80 tyś - nie wiecie może czy w wersji z 2017 było też seryjnie Apple Car?
Pozdrawiam
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Dodatkowo optima ma bardzo duży nawis tylny. Na pewno większy od C5. O tym też warto pamiętać przy pokonywaniu nierówności, zwłaszcza dołków.
Pytanie jeszcze o wersję wyposażenia tej używki.
Nowa zaczyna się od +/- 100tys, ale za 140 też można kupić.