Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

forum użytkowników Kia Stonic
Nuniek
Posty: 27
Rejestracja: 31 paź 2018, 10:23
model samochodu: Stonic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Nuniek »

Wczoraj zadzwoniłem Kia Rybnik, dziś o 7;40 odstawiłem samochód, 8;05 gotowy. Wcześniej 2x był sprawdAny pod tym kątem i nie stwoersono "kangura" ręce opadaly. Wpis do książki serwisowej o wgraniu nowego softu. Po dwóch latach kangur odszedł w zapomnienie wkoncu żona może cieszyć się normalna jazda w cyklu miejskim i normalnym ruszaniu.
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

Czy komuś po aktualizacji oprogramowania pojawiła się zamulenie przy zamianie biegu z 1 na 2 ?

Zrobiłem stoncą żony po aktualizacji już 1000km i fakt kangury znikły ale uwydatnił się chwilowy brak mocy po zmianie na 2 bieg.

Zauważył to ktoś ?
Awatar użytkownika
Iżu
Posty: 122
Rejestracja: 17 cze 2020, 16:16
model samochodu: KIA Stonic 1.4 DOHC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Iżu »

dziabi3 pisze: 29 lip 2020, 01:12 Czy komuś po aktualizacji oprogramowania pojawiła się zamulenie przy zamianie biegu z 1 na 2 ?

Zrobiłem stoncą żony po aktualizacji już 1000km i fakt kangury znikły ale uwydatnił się chwilowy brak mocy po zmianie na 2 bieg.

Zauważył to ktoś ?
Tak, u mnie po aktualizacji ECU jest taki objaw - potwierdzam niestety :|
mstrum
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: mstrum »

Iżu pisze: 29 lip 2020, 07:29
dziabi3 pisze: 29 lip 2020, 01:12 Czy komuś po aktualizacji oprogramowania pojawiła się zamulenie przy zamianie biegu z 1 na 2 ?

Zrobiłem stoncą żony po aktualizacji już 1000km i fakt kangury znikły ale uwydatnił się chwilowy brak mocy po zmianie na 2 bieg.

Zauważył to ktoś ?
Tak, u mnie po aktualizacji ECU jest taki objaw - potwierdzam niestety :|
A taki kolega był zachwycony tym silnikiem i jakie to ten silnik ma świetne opinie u "mechaników", a tu jak nie kangury to chwilowy brak mocy i znów setki postów na forum co dalej KMP z tym problemem zrobi.
Awatar użytkownika
Iżu
Posty: 122
Rejestracja: 17 cze 2020, 16:16
model samochodu: KIA Stonic 1.4 DOHC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Iżu »

mstrum pisze: 29 lip 2020, 08:27 Tak, u mnie po aktualizacji ECU jest taki objaw - potwierdzam niestety :|
A taki kolega był zachwycony tym silnikiem i jakie to ten silnik ma świetne opinie u "mechaników", a tu jak nie kangury to chwilowy brak mocy i znów setki postów na forum co dalej KMP z tym problemem zrobi.
[/quote]

Problem w tym kolego że odczucia są kwestią indywidualną, dla jednego kierowcy po aktualizacji "kangurów" jest lepiej dla innych gorzej, ja uważam że mimo wszystko jest lepiej, choć wydaje mi się że czasem jest lekkie mulenie, co nie oznacza że nie jestem zadowolony z samochodu z czterocylindrowym, niezawodnym silnikiem 8-)

Jak widać nie tylko KIA ma problem z "kangurami":

https://spidersweb.pl/autoblog/silniki- ... MPsFJi-5Q8

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 lip 2020, 21:26 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.
mstrum
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: mstrum »

Iżu pisze: 29 lip 2020, 20:13
mstrum pisze: 29 lip 2020, 08:27 Tak, u mnie po aktualizacji ECU jest taki objaw - potwierdzam niestety :|
A taki kolega był zachwycony tym silnikiem i jakie to ten silnik ma świetne opinie u "mechaników", a tu jak nie kangury to chwilowy brak mocy i znów setki postów na forum co dalej KMP z tym problemem zrobi.
Problem w tym kolego że odczucia są kwestią indywidualną, dla jednego kierowcy po aktualizacji "kangurów" jest lepiej dla innych gorzej, ja uważam że mimo wszystko jest lepiej, choć wydaje mi się że czasem jest lekkie mulenie, co nie oznacza że nie jestem zadowolony z samochodu z czterocylindrowym, niezawodnym silnikiem 8-) Pozdrawiam
[/quote]
Sądząc po ilości postów to ta niezawodność raczej pod znakiem zapytania, a tak na marginesie zastanawia mnie dlaczego silnik wyszedł z oferty? Przecież ma homologację a emisja CO2 mniejsza niż w 1,2
Awatar użytkownika
Iżu
Posty: 122
Rejestracja: 17 cze 2020, 16:16
model samochodu: KIA Stonic 1.4 DOHC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Iżu »

mstrum pisze: 29 lip 2020, 20:51
Sądząc po ilości postów to ta niezawodność raczej pod znakiem zapytania, a tak na marginesie zastanawia mnie dlaczego silnik wyszedł z oferty? Przecież ma homologację a emisja CO2 mniejsza niż w 1,2
Silnik 1,4 100 KM został wycofany właśnie z tego powodu iż już nie spełnia wyśrubowanych norm emisji CO2, motor 1,2 ma być także wycofany od przyszłego roku, zostaną nam już tylko 3-cylindrowe litrówki dla KIA Stonic, taką informację otrzymałem od dealera.
jotes1911
Posty: 207
Rejestracja: 02 lut 2020, 11:48

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: jotes1911 »

No i gitara. Wszelkie dyskusje na temat wyższości jednego silnika nad drugim w temacie o przebiegach z tgdi staną się bezprzedmiotowe.
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

mstrum pisze: 29 lip 2020, 08:27
Iżu pisze: 29 lip 2020, 07:29
dziabi3 pisze: 29 lip 2020, 01:12 Czy komuś po aktualizacji oprogramowania pojawiła się zamulenie przy zamianie biegu z 1 na 2 ?

Zrobiłem stoncą żony po aktualizacji już 1000km i fakt kangury znikły ale uwydatnił się chwilowy brak mocy po zmianie na 2 bieg.

Zauważył to ktoś ?
Tak, u mnie po aktualizacji ECU jest taki objaw - potwierdzam niestety :|
A taki kolega był zachwycony tym silnikiem i jakie to ten silnik ma świetne opinie u "mechaników", a tu jak nie kangury to chwilowy brak mocy i znów setki postów na forum co dalej KMP z tym problemem zrobi.
Możesz wskazać gdzie wypowiadałem się, że pytałem się jakiegoś mechanika na temat tego silnika ?
Jakbyś był odrobinę zorientowany to byś wiedział, że to kwestia softu, a nie silnika.
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: dziabi3 »

mstrum pisze: 29 lip 2020, 20:51 choć wydaje mi się że czasem jest lekkie mulenie,
Tak występuje takie mulenie, a raczej jest taki efekt jakby przepustnica miała tylko 3 pozycje otwarcia.

Jałowe obroty, 50% mocy i 100% mocy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”