Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Całkowicie zgadzam się z tym co napisał kolega kosmogonik . Jest poprawa i to znaczna miedzy 1 a 2 , ale reszta problemów pozostała . Dalej np. pozostaje szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku i niskiej temp. zewnętrznej , które po kilku minutach , po nagrzaniu znika . Szkoda że ten fajny silnik z tymi normami E6 dalej pozostaje taki nie przewidywalny , przynajmniej jak widać nie tylko w moim egzemplarzu .
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Opisane objawy przywodzą na myśl problemy, które pojawiły się w Kia Rio. W Rio III problem z szarpaniem w przejściu z biegu I na II, został zażegnany wymianą przepustnicy i nowym softem. W Rio IV pozostał problem z szarpaniem na I biegu przy ruszaniu. Podobno pojawił się soft korygujący, ale są doniesienia, że nie poprawił sytuacji. Jest zaś kilka osób, które twierdzą, że pomogła wymiana sprzęgła na markowe. I wydaje mi się, że tu jest sedno problemu. Sprzęgła (przynajmniej w niektórych modelach Kia), są miernej jakości. Mam Kia Rio i problem z poszarpywaniem przy ruszaniu (nie jest to "kangur," bo ten akurat kojarzy mi się ze skokami a nie szarpaniem) i twierdzę, że zjawisko to ma związek z wadą mechaniczną sprzęgła: tarcza+docisk.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
W przypadku stonica mojej żony po aktualizacji :
- kangury znikły całkowicie
- szarpnięcie z 1 na 2 się nasiliło do tego stopnia że silnik prawie wyrywa z kabiny
- sprzęgło jęczy przy ruszaniu i czeka je wymiana
- kangury znikły całkowicie
- szarpnięcie z 1 na 2 się nasiliło do tego stopnia że silnik prawie wyrywa z kabiny
- sprzęgło jęczy przy ruszaniu i czeka je wymiana
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
U mnie po zmianie jest podobnie . Sprzęgło , tarcza , może i tak , ale dlaczego jak się nagrzeje szarpanie przy ruszaniu znika ?
A miało być tak ładnie .
A miało być tak ładnie .
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Przy ruszaniu Stonic mojej żony nie szarpie, rusza bardzo płynnie.
Ale za to sprężyny na tarczy siadły i piszczą przy ruszaniu.
Straszne szarpnięcie jest tylko z 1 na 2. Tak silne że aż można kiere pocałować.
A i jeszcze jedno, auto samo gaśnie podczas jazdy (koła się kręcą ) gdy jest aktywny tryb start stop. Po takiej akcji trzeba suto odpalić z stacyjki. Taki motyw trafił się już 3 razy.
Ale za to sprężyny na tarczy siadły i piszczą przy ruszaniu.
Straszne szarpnięcie jest tylko z 1 na 2. Tak silne że aż można kiere pocałować.
A i jeszcze jedno, auto samo gaśnie podczas jazdy (koła się kręcą ) gdy jest aktywny tryb start stop. Po takiej akcji trzeba suto odpalić z stacyjki. Taki motyw trafił się już 3 razy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 cze 2020, 19:29
- model samochodu: Kia Stonic
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Pisałem wcześniej na forum, że aktualizacja sterownika silnika tylko częściowo rozwiązała problem szarpnięć w mojej Kii 1.4 (2019 r.). Samochód nieco płynniej jeździł przy zmianie biegów z 1 na 2, ale dalej nie było to komfortowe. Umówiłem się ponownie do ASO (tym razem innego), by rozwiązali problem. Usunęli wgraną wcześniej aktualizację, przywrócili ustawienia fabryczne i ponownie wgrali sterowniki. Dopiero to pomogło. Może to być jednym z rozwiązań.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Dopytam, bo nie rozumiem co inne ASO zrobiło.
"Usunęli poprzednią aktualizację" - ok, załóżmy, że to jest możliwe
"przywrócili ustawienia fabryczne" - ok, zapewne przez ten krok usunęli "poprzednią aktualizację"
"wgrali nowe sterowniki" - czyli co zrobili, wgrali ponownie tą aktualizację, z którą przyjechałeś do ASO?
Wygląda mi na to, że ASO zrobiło dokładnie to samo, co poprzednie. Masz dokładnie to samo oprogramowanie, tylko wgrane kolejny raz?
"Usunęli poprzednią aktualizację" - ok, załóżmy, że to jest możliwe
"przywrócili ustawienia fabryczne" - ok, zapewne przez ten krok usunęli "poprzednią aktualizację"
"wgrali nowe sterowniki" - czyli co zrobili, wgrali ponownie tą aktualizację, z którą przyjechałeś do ASO?
Wygląda mi na to, że ASO zrobiło dokładnie to samo, co poprzednie. Masz dokładnie to samo oprogramowanie, tylko wgrane kolejny raz?
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Ważne że pomogło , tego się trzymajmy .jami pisze: ↑05 paź 2020, 14:31 Dopytam, bo nie rozumiem co inne ASO zrobiło.
"Usunęli poprzednią aktualizację" - ok, załóżmy, że to jest możliwe
"przywrócili ustawienia fabryczne" - ok, zapewne przez ten krok usunęli "poprzednią aktualizację"
"wgrali nowe sterowniki" - czyli co zrobili, wgrali ponownie tą aktualizację, z którą przyjechałeś do ASO?
Wygląda mi na to, że ASO zrobiło dokładnie to samo, co poprzednie. Masz dokładnie to samo oprogramowanie, tylko wgrane kolejny raz?
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 cze 2020, 19:29
- model samochodu: Kia Stonic
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Dokładnie tak. Przynajmniej w ten sposób mi to wyjaśniono. Usunięto aktualizację z którą przyjechałem (najnowszą) poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych, a następnie wgrano tą samą aktualizację ponownie. W zasadzie nie wiem co się stało, ale działa.jami pisze: ↑05 paź 2020, 14:31 Dopytam, bo nie rozumiem co inne ASO zrobiło.
"Usunęli poprzednią aktualizację" - ok, załóżmy, że to jest możliwe
"przywrócili ustawienia fabryczne" - ok, zapewne przez ten krok usunęli "poprzednią aktualizację"
"wgrali nowe sterowniki" - czyli co zrobili, wgrali ponownie tą aktualizację, z którą przyjechałeś do ASO?
Wygląda mi na to, że ASO zrobiło dokładnie to samo, co poprzednie. Masz dokładnie to samo oprogramowanie, tylko wgrane kolejny raz?