A czyje to słowa: właśnie dlatego wolałem kupić wolnossącą i niewysiloną jednostkę 1,4 100 KM?dziabi3 pisze: ↑16 sie 2020, 14:58Możesz wskazać gdzie wypowiadałem się, że pytałem się jakiegoś mechanika na temat tego silnika ?
Jakbyś był odrobinę zorientowany to byś wiedział, że to kwestia softu, a nie silnika.
Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
I jeszcze tu: Zanim kupiłem swojego Stonica 1,4 100 KM rozmawiałem z kilkunastoma mechanikami, w tym z także tymi z ASO KIA, wszyscy odradzali zakup trzycylindrowego silnika ze względu na jego niższą trwałość i większą awaryjność podzespołówdziabi3 pisze: ↑16 sie 2020, 14:58Możesz wskazać gdzie wypowiadałem się, że pytałem się jakiegoś mechanika na temat tego silnika ?
Jakbyś był odrobinę zorientowany to byś wiedział, że to kwestia softu, a nie silnika.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Akurat to są moje słowa, trochę Ci się pomieszały cytaty różnych osób
Co ma piernik do wiatraka ? "kangury" to kwestia softu, a większa trwałość i kultura pracy jednostki czterocylindrowej do odrębny temat.
Po aktualizacji problem szarpania na 1 i 2 biegu w samochodach z silnikiem 1,4 100 KM całkowicie zniknął, natomiast czasem pojawia się lekka mułowatość podczas ruszania, co według mnie niczemu nie przeszkadza. Pozdrawiam
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Drogi kolego, miałem zamiar i zacytowałem Twoje słowa więc dlaczego twierdzisz, że pomieszały mi się cytaty różnych osób? Mam gwarancję na 150 000 km więc myślę, że 1,0 t-gdi eż jest trwały, ale może się mylę bo przecież ten silnik jest "wysilony". Tak na koniec poproszę kolegę o definicję silnika niewysilonego.Iżu pisze: ↑17 sie 2020, 20:23Akurat to są moje słowa, trochę Ci się pomieszały cytaty różnych osób
Co ma piernik do wiatraka ? "kangury" to kwestia softu, a większa trwałość i kultura pracy jednostki czterocylindrowej do odrębny temat.
Po aktualizacji problem szarpania na 1 i 2 biegu w samochodach z silnikiem 1,4 100 KM całkowicie zniknął, natomiast czasem pojawia się lekka mułowatość podczas ruszania, co według mnie niczemu nie przeszkadza. Pozdrawiam
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Tu masz napisane od czego zależy wysilenie silnika i jakie skutki to za sobą niesie:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wysilenie_silnika
Jeszcze jeden artykuł, cytuję:
" (..) Downsizing to w prostym tłumaczeniu silnik o rozmiar mniejszy, czyli zastąpienie jednej konstrukcji inną, ale o mniejszej pojemności skokowej, nierzadko z mniejszą liczbą cylindrów. To wszystko? Nie do końca. Downsizing polega również na tym, że nowy, mniejszy motor musi zapewniać takie same, lepsze lub choćby zbliżone parametry mocy i momentu obrotowego, jak poprzedni, który został wyparty. Co jest celem downsizingu? Przede wszystkim obniżenie zużycia paliwa w samochodzie poprzez zwiększenie efektywności silnika.
By spełnić powyższe wymagania, silniki muszą być bardziej wysilone.)..) "
Źródło:
https://www.google.com/amp/s/autokult.p ... ng%3famp=1
Wystarczy?
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Podsumowując dyskusję, przekornie odpowiem odwrotnie. Silnik wysilony to taki z małą ilością cylindrów i małą pojemnością, a o zwiększonej mocy. Wyjący i warczący jak kosiarka pod oknem. Lubiący jak mu się daje w palnik.
Silnik niewysilony to silnik nie będący silnikiem wysilonym. Nie lubi dawania w palnik, ale może się odwdzięczyć 300 koła przebiegiem, o ile właściciel wcześniej nie zejdzie.
Silnik niewysilony to silnik nie będący silnikiem wysilonym. Nie lubi dawania w palnik, ale może się odwdzięczyć 300 koła przebiegiem, o ile właściciel wcześniej nie zejdzie.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 24 sie 2019, 07:09
- model samochodu: stonic
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
W temacie kangurów trwa pyskówa, a ja zastanawiam się czy wgrywać "antykangura", czy nie.
Coś mało forumowiczów chwali się nowym softem "antykangur"
Coś mało forumowiczów chwali się nowym softem "antykangur"
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Na facebooku w Kia Stonic Klub Polska ludzie piszą że pomogło . Ale dwie osoby pisały że problem gdzieś po 2 tygodniach powrócił . Też mam 1.4 ale w automacie , u mnie problem kangurów nie występuje .
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Będąc w serwisie poinformowali mnie że jest akcja wgrywania nowego softu w silnikach 1,4 [ skrzynia manualna ].U mnie kangur występował bardzo sporadycznie.Wgrali wpisali do książki serwisowej ,auto jest żwawsze nawet żona jest zadowolona i mówi że całkiem inna jazda,słowa zony [ lepiej się zbiera ,jest szybszy ].Soft wgrany 3 tygodnie temu.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 cze 2020, 19:29
- model samochodu: Kia Stonic
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Niektórzy z was pisali, że aktualizacja sterownika silnika tylko częściowo rozwiązała problem. Podobnie jest u mnie. Samochód nieco płynniej jeździ przy zmianie biegów z 1 na 2, ale dalej nie jest to komfortowe. Co jest nie tak z tym samochodem?! To raczej nie moja kiepska technika jazdy, bo jeździłem wieloma modelami i nigdy nie miałem takich historii.