Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

forum użytkowników Kia Stonic
mstrum
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: mstrum »

dziabi3 pisze: 16 sie 2020, 14:58
mstrum pisze: 29 lip 2020, 08:27
Iżu pisze: 29 lip 2020, 07:29

Tak, u mnie po aktualizacji ECU jest taki objaw - potwierdzam niestety :|
A taki kolega był zachwycony tym silnikiem i jakie to ten silnik ma świetne opinie u "mechaników", a tu jak nie kangury to chwilowy brak mocy i znów setki postów na forum co dalej KMP z tym problemem zrobi.
Możesz wskazać gdzie wypowiadałem się, że pytałem się jakiegoś mechanika na temat tego silnika ?
Jakbyś był odrobinę zorientowany to byś wiedział, że to kwestia softu, a nie silnika.
A czyje to słowa: właśnie dlatego wolałem kupić wolnossącą i niewysiloną jednostkę 1,4 100 KM?
mstrum
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: mstrum »

dziabi3 pisze: 16 sie 2020, 14:58
mstrum pisze: 29 lip 2020, 08:27
Iżu pisze: 29 lip 2020, 07:29

Tak, u mnie po aktualizacji ECU jest taki objaw - potwierdzam niestety :|
A taki kolega był zachwycony tym silnikiem i jakie to ten silnik ma świetne opinie u "mechaników", a tu jak nie kangury to chwilowy brak mocy i znów setki postów na forum co dalej KMP z tym problemem zrobi.
Możesz wskazać gdzie wypowiadałem się, że pytałem się jakiegoś mechanika na temat tego silnika ?
Jakbyś był odrobinę zorientowany to byś wiedział, że to kwestia softu, a nie silnika.
I jeszcze tu: Zanim kupiłem swojego Stonica 1,4 100 KM rozmawiałem z kilkunastoma mechanikami, w tym z także tymi z ASO KIA, wszyscy odradzali zakup trzycylindrowego silnika ze względu na jego niższą trwałość i większą awaryjność podzespołów
Awatar użytkownika
Iżu
Posty: 122
Rejestracja: 17 cze 2020, 16:16
model samochodu: KIA Stonic 1.4 DOHC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Iżu »

mstrum pisze: 16 sie 2020, 18:37 I jeszcze tu: Zanim kupiłem swojego Stonica 1,4 100 KM rozmawiałem z kilkunastoma mechanikami, w tym z także tymi z ASO KIA, wszyscy odradzali zakup trzycylindrowego silnika ze względu na jego niższą trwałość i większą awaryjność podzespołów
Akurat to są moje słowa, trochę Ci się pomieszały cytaty różnych osób :lol:
Co ma piernik do wiatraka ? "kangury" to kwestia softu, a większa trwałość i kultura pracy jednostki czterocylindrowej do odrębny temat.
Po aktualizacji problem szarpania na 1 i 2 biegu w samochodach z silnikiem 1,4 100 KM całkowicie zniknął, natomiast czasem pojawia się lekka mułowatość podczas ruszania, co według mnie niczemu nie przeszkadza. Pozdrawiam 8-)
mstrum
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: mstrum »

Iżu pisze: 17 sie 2020, 20:23
mstrum pisze: 16 sie 2020, 18:37 I jeszcze tu: Zanim kupiłem swojego Stonica 1,4 100 KM rozmawiałem z kilkunastoma mechanikami, w tym z także tymi z ASO KIA, wszyscy odradzali zakup trzycylindrowego silnika ze względu na jego niższą trwałość i większą awaryjność podzespołów
Akurat to są moje słowa, trochę Ci się pomieszały cytaty różnych osób :lol:
Co ma piernik do wiatraka ? "kangury" to kwestia softu, a większa trwałość i kultura pracy jednostki czterocylindrowej do odrębny temat.
Po aktualizacji problem szarpania na 1 i 2 biegu w samochodach z silnikiem 1,4 100 KM całkowicie zniknął, natomiast czasem pojawia się lekka mułowatość podczas ruszania, co według mnie niczemu nie przeszkadza. Pozdrawiam 8-)
Drogi kolego, miałem zamiar i zacytowałem Twoje słowa więc dlaczego twierdzisz, że pomieszały mi się cytaty różnych osób? Mam gwarancję na 150 000 km więc myślę, że 1,0 t-gdi eż jest trwały, ale może się mylę bo przecież ten silnik jest "wysilony". Tak na koniec poproszę kolegę o definicję silnika niewysilonego.
Awatar użytkownika
Iżu
Posty: 122
Rejestracja: 17 cze 2020, 16:16
model samochodu: KIA Stonic 1.4 DOHC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Iżu »

mstrum pisze: 17 sie 2020, 23:19Tak na koniec poproszę kolegę o definicję silnika niewysilonego.
Tu masz napisane od czego zależy wysilenie silnika i jakie skutki to za sobą niesie:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wysilenie_silnika

Jeszcze jeden artykuł, cytuję:

" (..) Downsizing to w prostym tłumaczeniu silnik o rozmiar mniejszy, czyli zastąpienie jednej konstrukcji inną, ale o mniejszej pojemności skokowej, nierzadko z mniejszą liczbą cylindrów. To wszystko? Nie do końca. Downsizing polega również na tym, że nowy, mniejszy motor musi zapewniać takie same, lepsze lub choćby zbliżone parametry mocy i momentu obrotowego, jak poprzedni, który został wyparty. Co jest celem downsizingu? Przede wszystkim obniżenie zużycia paliwa w samochodzie poprzez zwiększenie efektywności silnika.
By spełnić powyższe wymagania, silniki muszą być bardziej wysilone.)..) "

Źródło:

https://www.google.com/amp/s/autokult.p ... ng%3famp=1

Wystarczy? :mrgreen:
jotes1911
Posty: 207
Rejestracja: 02 lut 2020, 11:48

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: jotes1911 »

Podsumowując dyskusję, przekornie odpowiem odwrotnie. Silnik wysilony to taki z małą ilością cylindrów i małą pojemnością, a o zwiększonej mocy. Wyjący i warczący jak kosiarka pod oknem. Lubiący jak mu się daje w palnik.
Silnik niewysilony to silnik nie będący silnikiem wysilonym. Nie lubi dawania w palnik, ale może się odwdzięczyć 300 koła przebiegiem, o ile właściciel wcześniej nie zejdzie. :lol: :lol: :lol:
andrzej0214
Posty: 107
Rejestracja: 24 sie 2019, 07:09
model samochodu: stonic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: andrzej0214 »

W temacie kangurów trwa pyskówa, a ja zastanawiam się czy wgrywać "antykangura", czy nie.
Coś mało forumowiczów chwali się nowym softem "antykangur" :shock:
jacek1
Posty: 321
Rejestracja: 12 lut 2019, 18:38
model samochodu: Stonic 1.4 automat

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: jacek1 »

Na facebooku w Kia Stonic Klub Polska ludzie piszą że pomogło . Ale dwie osoby pisały że problem gdzieś po 2 tygodniach powrócił . Też mam 1.4 ale w automacie , u mnie problem kangurów nie występuje .
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
waldi1906
Posty: 60
Rejestracja: 03 mar 2019, 00:24

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: waldi1906 »

Będąc w serwisie poinformowali mnie że jest akcja wgrywania nowego softu w silnikach 1,4 [ skrzynia manualna ].U mnie kangur występował bardzo sporadycznie.Wgrali wpisali do książki serwisowej ,auto jest żwawsze nawet żona jest zadowolona i mówi że całkiem inna jazda,słowa zony [ lepiej się zbiera ,jest szybszy ].Soft wgrany 3 tygodnie temu.
kosmogonik
Posty: 12
Rejestracja: 28 cze 2020, 19:29
model samochodu: Kia Stonic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: kosmogonik »

Niektórzy z was pisali, że aktualizacja sterownika silnika tylko częściowo rozwiązała problem. Podobnie jest u mnie. Samochód nieco płynniej jeździ przy zmianie biegów z 1 na 2, ale dalej nie jest to komfortowe. Co jest nie tak z tym samochodem?! To raczej nie moja kiepska technika jazdy, bo jeździłem wieloma modelami i nigdy nie miałem takich historii.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”