Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

forum użytkowników Kia Stonic
Drzemor
Posty: 20
Rejestracja: 03 paź 2022, 10:44
model samochodu: Kia Stonic 1,4 L 2018

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Drzemor »

Pozwolę sobie napisać nowy pościk bo tak jak obiecałem udokumentowałem rozwiązanie problemu u siebie.
Dzisiaj wymieniłem całe sprzęgło, tarcza, docisk, łożysko.
Nie wiedząc wcześniej co siedzi w środku kupiłem katalogowo po nr vin sprzęgło do tego samochodu, marki LUK. Jakież było moje zdziwienie, jak okazało się że fabrycznie zamontowane było również LUK ... spodziewałem się Sachsa :lol:
Na filmiku poniżej widać tarczkę sprzęgła, której przy potrząśnięciu sprężyny luzem latają czego nie powinno mieć miejsca. Na nowej identycznej części nie ma takiego defektu.
https://youtu.be/J9_Zn-AhbZE

Poniżej zdjęcie koła zamachowego, starej tarczki i docisku po 70k km.
https://ibb.co/k2ncV4H
https://ibb.co/7Y90kXP
https://ibb.co/VvG86W1

Niestety ze zdjęcia samego docisku ciężko wywnioskować wadę która zapewne jest zabudowana.
Łożysko oporowe również było już wy....ne. O ile przy jeździe nie było go słychać, tak już czuć było w ręku drgania i lekki opór i słychać rzężenie przy kręceniu w dłoni..

W końcu samochód płynie przy ruszaniu. Zostało mieć nadzieję że te sprzęgło jest już pozbawione wad, i problem nie wróci.
grojek83
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2019, 20:03
model samochodu: KIA STONIC

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: grojek83 »

Również wymieniałem całe sprzęgło przy przebiegu ok 20 tys
Było dobrze przez kolejne 20 tys po czym wszystko wróciło
Drzemor
Posty: 20
Rejestracja: 03 paź 2022, 10:44
model samochodu: Kia Stonic 1,4 L 2018

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Drzemor »

Wymieniałeś na luka? Czy inne?
Szumi
Posty: 7
Rejestracja: 24 lut 2023, 08:38
model samochodu: Stolic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Szumi »

Drzemor pisze: 01 kwie 2023, 14:58 Pozwolę sobie napisać nowy pościk bo tak jak obiecałem udokumentowałem rozwiązanie problemu u siebie.
Dzisiaj wymieniłem całe sprzęgło, tarcza, docisk, łożysko.
Nie wiedząc wcześniej co siedzi w środku kupiłem katalogowo po nr vin sprzęgło do tego samochodu, marki LUK. Jakież było moje zdziwienie, jak okazało się że fabrycznie zamontowane było również LUK ... spodziewałem się Sachsa :lol:
Na filmiku poniżej widać tarczkę sprzęgła, której przy potrząśnięciu sprężyny luzem latają czego nie powinno mieć miejsca. Na nowej identycznej części nie ma takiego defektu.
https://youtu.be/J9_Zn-AhbZE

Poniżej zdjęcie koła zamachowego, starej tarczki i docisku po 70k km.
https://ibb.co/k2ncV4H
https://ibb.co/7Y90kXP
https://ibb.co/VvG86W1

Niestety ze zdjęcia samego docisku ciężko wywnioskować wadę która zapewne jest zabudowana.
Łożysko oporowe również było już wy....ne. O ile przy jeździe nie było go słychać, tak już czuć było w ręku drgania i lekki opór i słychać rzężenie przy kręceniu w dłoni..

W końcu samochód płynie przy ruszaniu. Zostało mieć nadzieję że te sprzęgło jest już pozbawione wad, i problem nie wróci.
A jak wygląda sprawa z powolną jazdą w korku? Jest płynnie? Mnie już szlak trafia jak mam operować na półsprzęgle i zmieniać 1-2 biegi. Zachowuje się mocno losowo i co chwila szarpie. Auto jest z 2019 roku a jeździ gorzej aniżeli mój 20 letni stary Ford. Też zastanawiam się nad wymianą całego sprzęgła. Mam najechane 60 tyś.
andrzej62
Posty: 38
Rejestracja: 05 gru 2018, 13:24
model samochodu: stonic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: andrzej62 »

Mam 1.4 z 2019 i jest tak jak piszesz Szumi , w dodatku na zimnym szarpie i wydaje dziwne jęki przy ruszaniu . Tak było praktycznie od początku . Mam najechane 70 kkm. Wymiana softu poprawiła niewiele , ktoś powiedział że wymiana sprzęgła na inny typ pomaga , ale negatywne cechy tego napędu i tak pozostaną na zawsze albo szybko powrócą . To był doświadczony mechanik znający te typy pojazdów , czy miał racje - nie wiem.
Może ktoś wymienił sprzęgło i po przejechaniu sporej ilości km. dalej cieszy się i potwierdza że jest dobrze . proszę o info . jakiego producenta polecacie . Czy warto ?
Szumi
Posty: 7
Rejestracja: 24 lut 2023, 08:38
model samochodu: Stolic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Szumi »

A czy w silnikach 1.0 takie problemy również są? Ja już mocno zastanawiam się nad zmianą bądź na 1.0 Stonic lub całkowicie zmienić markę.
adamo64
Posty: 155
Rejestracja: 13 cze 2021, 08:29
model samochodu: Kia Stonic 1.2 84KM

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: adamo64 »

W silniku 1.2 nie ma tego problemu
Pajda
Posty: 9
Rejestracja: 10 lut 2021, 20:50
model samochodu: Kia Stonic 1.0 100KM

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Pajda »

Szumi pisze: 11 kwie 2023, 09:44 A czy w silnikach 1.0 takie problemy również są? Ja już mocno zastanawiam się nad zmianą bądź na 1.0 Stonic lub całkowicie zmienić markę.
W 1.0 problemów nikt nie ma.
Sid
Posty: 367
Rejestracja: 01 sty 2021, 15:25
model samochodu: Ceed
Lokalizacja: Polska

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Sid »

adamo64 pisze: 11 kwie 2023, 14:36 W silniku 1.2 nie ma tego problemu
O tak. W Ceedzie czasem hopkę zrobię, a i20 syna nigdy mi się nie zdarzyło :lol:.
:D Ceed 1.4 t-gdi. :D
Szumi
Posty: 7
Rejestracja: 24 lut 2023, 08:38
model samochodu: Stolic

Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu

Post autor: Szumi »

A co z 1.0? Tez nie ma kangurów i szarpania między 1-2?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”