Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Cześć wszystkim.
Pragnę się z Wami podzielić informacją, iż udało mi się wyeliminować drżenie silnika przy delikatnym przyśpieszaniu.
Niestety w aso nie widzieli problemu- brak błędów, brak usterek, nie ma problemu.
Problemem okazały się świece montowane w Stingerach- tak jak wskazywały wcześniej inne osoby.
Fabryka jak i serwisy montują świece NGK SILZKR8H9G- raz miałem wymieniane na gwarancji przy przebiegu 28000 km (padła jedna sztuka), niestety po wymianie problem drgań nie ustąpił.
Na własną rękę zakupiłem i zamontowałem inne świece, które okazały się strzałem w dziesiątkę.
Nowe świece to HKS Super Fire Racing 50003-M45XL- pasują bez problemu i u mnie problem drgań rozwiązują.
Jeździłem trochę kilometrów aby wywołać problem i się nie udało , dodatkowo w mojej subiektywnej ocenie silnik pracuje tak jak by płynniej.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, to są do kupienia na jednym z portali aukcyjnych w PL, niestety nie są tanie.
Pragnę się z Wami podzielić informacją, iż udało mi się wyeliminować drżenie silnika przy delikatnym przyśpieszaniu.
Niestety w aso nie widzieli problemu- brak błędów, brak usterek, nie ma problemu.
Problemem okazały się świece montowane w Stingerach- tak jak wskazywały wcześniej inne osoby.
Fabryka jak i serwisy montują świece NGK SILZKR8H9G- raz miałem wymieniane na gwarancji przy przebiegu 28000 km (padła jedna sztuka), niestety po wymianie problem drgań nie ustąpił.
Na własną rękę zakupiłem i zamontowałem inne świece, które okazały się strzałem w dziesiątkę.
Nowe świece to HKS Super Fire Racing 50003-M45XL- pasują bez problemu i u mnie problem drgań rozwiązują.
Jeździłem trochę kilometrów aby wywołać problem i się nie udało , dodatkowo w mojej subiektywnej ocenie silnik pracuje tak jak by płynniej.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, to są do kupienia na jednym z portali aukcyjnych w PL, niestety nie są tanie.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Wrzuć tu linka do aukcji i drugie pytanie,gdzie zmieniałeś kupione świecie?
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Gdzie zdiagnozowali ten problem,które ASO?marillion pisze: ↑13 kwie 2020, 20:27 Witam,
W moim przypadku nareszcie wyeliminowałem drżenie przy przyspieszaniu wymieniając świece w ASO (gwarancja). Wg doradcy serwisu przynajmniej jedna miała małe pęknięcie w ceramice (widoczne gołym okiem) i wszystkie miały ciemny nalot na elektrodach. Świece założono identyczne jak na pierwszy montaż. Znamienny był fakt, że efekt drżenia nie ustąpił od razu a po ok.300 km przebiegu. Teraz jest 2500 km po wymianie i żadnych szarpnięć czy drżeń. Dodatkowo ustąpiła druga paskudna przypadłość mojego Stingera - rzadko występujący efekt braku (odcięcie ?) mocy w okolicy 2800 obr/min przy mocniejszym przyspieszaniu. Od momentu wymiany świec nie pojawił się ani razu.
Pozdrawiam
Stinger 2.0 bez GPF
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Widzę, że mają inny odstęp niż fabryczne. Jak dobrałeś akurat ten model? Silnik masz stokowy czy podkręcony? Jak traktować interwał wymiany takich świec? Nie obawiasz się o gwarancję? Zmierzam do tego, że objawy rzeczywiście wskazują na świwce, pytanie, czy nie ma innych zamienników które spełniają gwarancję a nie są wadliwymi NGK...rtomas999 pisze: ↑03 maja 2020, 21:13 Cześć wszystkim.
Pragnę się z Wami podzielić informacją, iż udało mi się wyeliminować drżenie silnika przy delikatnym przyśpieszaniu.
Niestety w aso nie widzieli problemu- brak błędów, brak usterek, nie ma problemu.
Problemem okazały się świece montowane w Stingerach- tak jak wskazywały wcześniej inne osoby.
Fabryka jak i serwisy montują świece NGK SILZKR8H9G- raz miałem wymieniane na gwarancji przy przebiegu 28000 km (padła jedna sztuka), niestety po wymianie problem drgań nie ustąpił.
Na własną rękę zakupiłem i zamontowałem inne świece, które okazały się strzałem w dziesiątkę.
Nowe świece to HKS Super Fire Racing 50003-M45XL- pasują bez problemu i u mnie problem drgań rozwiązują.
Jeździłem trochę kilometrów aby wywołać problem i się nie udało , dodatkowo w mojej subiektywnej ocenie silnik pracuje tak jak by płynniej.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, to są do kupienia na jednym z portali aukcyjnych w PL, niestety nie są tanie.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Link do aktualnej oferty: https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 8903653959
a świece wymieniałem u zaprzyjaźnionego mechanika.
Możesz zrobić to sam ale trzeba mieć klucz dynamometryczny aby dokręcić z odpowiednią siłą.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Dzięki,a ile sztuk jest potrzebne?rtomas999 pisze: ↑06 maja 2020, 11:45Link do aktualnej oferty: https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 8903653959
a świece wymieniałem u zaprzyjaźnionego mechanika.
Możesz zrobić to sam ale trzeba mieć klucz dynamometryczny aby dokręcić z odpowiednią siłą.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
4sztmankiet pisze: ↑06 maja 2020, 12:26Dzięki,a ile sztuk jest potrzebne?rtomas999 pisze: ↑06 maja 2020, 11:45Link do aktualnej oferty: https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 8903653959
a świece wymieniałem u zaprzyjaźnionego mechanika.
Możesz zrobić to sam ale trzeba mieć klucz dynamometryczny aby dokręcić z odpowiednią siłą.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Po pierwsze dziękuję @rtomas999 za rozmowę, wskazał kierunek rozwiązania problemu, który irytuje wielu z nas i z którym serwisy nie chcą walczyć.
Zebrałem trochę informacji i uzupełnię informacje kolegi o:
- Sprawdźcie przed montażem, czy świece mają właściwy odstęp, bo w transporcie potrafią być czymś przyciśnięte i się dogiąć. Użytkownicy forum i30n wskazują, że najlepsze efekty i płynność pracy uzyskują w przedziale 0,6 - 0,7 mm odstępu
- fabryczna świeca ma u nas poziom ciepła 8. M45XL ma poziom ciepła 9 (jest chłodniejsza) i tym samym zalecana jest przy tuningu aby osiągać właściwą temperaturę oczyszczania. Można kupić tę samą świecę HSK o oznaczeniu M40XL. Jest to ta sama świeca, ale o tym samym co fabryczny poziomie ciepła (8). Ja idę w tym kierunku ze względu na brak chipa. Jest ciężej dostępna ( bo raczej te świece idą to tuningu i więcej sprzedaje się chłodniejszych), ale da się kupić tylko trzeba poczekać na ściągnięcie.
Dołączę do relacji po wymianie za jakiś czas jak już je dostanę i wymienię.
Zebrałem trochę informacji i uzupełnię informacje kolegi o:
- Sprawdźcie przed montażem, czy świece mają właściwy odstęp, bo w transporcie potrafią być czymś przyciśnięte i się dogiąć. Użytkownicy forum i30n wskazują, że najlepsze efekty i płynność pracy uzyskują w przedziale 0,6 - 0,7 mm odstępu
- fabryczna świeca ma u nas poziom ciepła 8. M45XL ma poziom ciepła 9 (jest chłodniejsza) i tym samym zalecana jest przy tuningu aby osiągać właściwą temperaturę oczyszczania. Można kupić tę samą świecę HSK o oznaczeniu M40XL. Jest to ta sama świeca, ale o tym samym co fabryczny poziomie ciepła (8). Ja idę w tym kierunku ze względu na brak chipa. Jest ciężej dostępna ( bo raczej te świece idą to tuningu i więcej sprzedaje się chłodniejszych), ale da się kupić tylko trzeba poczekać na ściągnięcie.
Dołączę do relacji po wymianie za jakiś czas jak już je dostanę i wymienię.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Hej,czyli na które świece się zdecydowałeś(jeśli możesz napisz gdzie kupiłeś-link) i na kiedy planujesz wymianę?Czy to będzie ASO?Jeśli nie czy zmiana świeć nie wpływa na gwarancję?michal84 pisze: ↑06 maja 2020, 15:35 Po pierwsze dziękuję @rtomas999 za rozmowę, wskazał kierunek rozwiązania problemu, który irytuje wielu z nas i z którym serwisy nie chcą walczyć.
Zebrałem trochę informacji i uzupełnię informacje kolegi o:
- Sprawdźcie przed montażem, czy świece mają właściwy odstęp, bo w transporcie potrafią być czymś przyciśnięte i się dogiąć. Użytkownicy forum i30n wskazują, że najlepsze efekty i płynność pracy uzyskują w przedziale 0,6 - 0,7 mm odstępu
- fabryczna świeca ma u nas poziom ciepła 8. M45XL ma poziom ciepła 9 (jest chłodniejsza) i tym samym zalecana jest przy tuningu aby osiągać właściwą temperaturę oczyszczania. Można kupić tę samą świecę HSK o oznaczeniu M40XL. Jest to ta sama świeca, ale o tym samym co fabryczny poziomie ciepła (8). Ja idę w tym kierunku ze względu na brak chipa. Jest ciężej dostępna ( bo raczej te świece idą to tuningu i więcej sprzedaje się chłodniejszych), ale da się kupić tylko trzeba poczekać na ściągnięcie.
Dołączę do relacji po wymianie za jakiś czas jak już je dostanę i wymienię.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Jeszcze się odrobinę waham czy m40xl czy m45xl. Kiedy wymienię? Kończę remont mieszkania jak skończę za ok tydzień to się zajmę kupnem i wymianą. Wymienię u swojego mechanika który wie co robi. ASO to tylko to co konieczne gwarancyjnie nic poza tym. Co do gwarancji świece są częścią eksploatacyjną, ale zapewne HKS nie są oficjalnym zamiennikiem...