Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
W toku dalszego zbierania informacji wychodzi, że głównym winowajcą jest zbyt duży odstęp elektrod w fabrycznych świecach (0,9mm), a i one same nie są cudem jakościowym i sypią się przed końcem interwału. Finalnie będę wrzucać świeczki z oryginalnym HR=8. Czyli HKS M40XL. Odstęp skontroluję aby wszystkie miały 0,7mm (niby są zabezpieczone do transportu ale zdarzają się kwiatki czasem)
Wymiana w 2.0 jest banalna (wszystko jest na wierzchu), więc nic tylko zrobić to dla przyjemności samemu:
https://www.youtube.com/watch?v=DVg9XGXkcMg&t=318s
Trafiłem na parę wpisów gdzie zbyt zimna świeca (w optimach) jednak zarastała depozytami przy cywilnej jeździe, podobnego zdania jest zaprzyjaźniony tuner, aby bez stage 2 lub wyżej trzymać się oryginalnego HR.
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... ge.140017/
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... on.170188/
M40XL są osiągalne raczej pod zamówienie, dla mnie ściągnie je:
https://www.jdl-performance.com/sklep/s ... ium-6.html
Będą za ok 2 tygodnie.
Odczucia - za jakiś czas po wymianie opiszę.
Wymiana w 2.0 jest banalna (wszystko jest na wierzchu), więc nic tylko zrobić to dla przyjemności samemu:
https://www.youtube.com/watch?v=DVg9XGXkcMg&t=318s
Trafiłem na parę wpisów gdzie zbyt zimna świeca (w optimach) jednak zarastała depozytami przy cywilnej jeździe, podobnego zdania jest zaprzyjaźniony tuner, aby bez stage 2 lub wyżej trzymać się oryginalnego HR.
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... ge.140017/
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... on.170188/
M40XL są osiągalne raczej pod zamówienie, dla mnie ściągnie je:
https://www.jdl-performance.com/sklep/s ... ium-6.html
Będą za ok 2 tygodnie.
Odczucia - za jakiś czas po wymianie opiszę.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Dzięki za te informacje. Czekamy na rezultaty. Też myślałem o świecach HKS M45XL, ale dopóki nie będę mieć box-a to chyba się wstrzymam.michal84 pisze: ↑19 maja 2020, 11:17 W toku dalszego zbierania informacji wychodzi, że głównym winowajcą jest zbyt duży odstęp elektrod w fabrycznych świecach (0,9mm), a i one same nie są cudem jakościowym i sypią się przed końcem interwału. Finalnie będę wrzucać świeczki z oryginalnym HR=8. Czyli HKS M40XL. Odstęp skontroluję aby wszystkie miały 0,7mm (niby są zabezpieczone do transportu ale zdarzają się kwiatki czasem)
Wymiana w 2.0 jest banalna (wszystko jest na wierzchu), więc nic tylko zrobić to dla przyjemności samemu:
https://www.youtube.com/watch?v=DVg9XGXkcMg&t=318s
Trafiłem na parę wpisów gdzie zbyt zimna świeca (w optimach) jednak zarastała depozytami przy cywilnej jeździe, podobnego zdania jest zaprzyjaźniony tuner, aby bez stage 2 lub wyżej trzymać się oryginalnego HR.
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... ge.140017/
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... on.170188/
M40XL są osiągalne raczej pod zamówienie, dla mnie ściągnie je:
https://www.jdl-performance.com/sklep/s ... ium-6.html
Będą za ok 2 tygodnie.
Odczucia - za jakiś czas po wymianie opiszę.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
tomek_inc jeśli Ci wibruje można też zmniejszyć odstęp w świecy fabrycznej.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Dziś wjechały M40XL, przerwa 0,7mm (0,028"), niestety czas nie pozwolił na dłuższe potestowanie niż karniak wokół dzielnicy.
Jak trochę nakręcę km zdam relację czy podobnie jak u rtomas999 poszarpywanie nie występuje.
A poniżej wykręcone świece fabryczne (nalot niecałe 3 dychy)
Jak trochę nakręcę km zdam relację czy podobnie jak u rtomas999 poszarpywanie nie występuje.
A poniżej wykręcone świece fabryczne (nalot niecałe 3 dychy)
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Dziś zrobiłem 50km karniaka, różne warunki, toczenie się jak i prywatna droga nie podlegająca przepisom . Generalnie na świecach HKS każde rozpędzanie, i delikatne i mocne jest jakby bardziej płynne. Nie wiem czy to po prostu nowe świeczki (chodź stare źle nie wyglądały), czy po prostu te są lepsze. W każdym razie jest przyjemniej, zwłaszcza przy "średnim gazie". Natomiast szarpnięć ala wypadanie zapłonów, które dręczą nasz motor nie udało mi się wywołać. Zmiana wydaje się mocno optymistyczna, aby potwierdzić to wszystko na 100% - jeździć, obserwować . Za jakiś czas odezwę się, potrzeba przebiegu.
Aaa wyjęte miały odstęp elektrody ponad 1mm.
Aaa wyjęte miały odstęp elektrody ponad 1mm.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Hej,ja też zamówiłem te świece,w tym tygodniu założę i oczywiście podzielę się informacją czy drżenie ustało.Jesteś drugą osobą,która potwierdza,że zmiana świec pomogła.Mam nadzieję że u mnie również to pomoże.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Wkurzające jest jedynie, że rozwiązanie jest proste, a słyszymy od prawie 3 lat:
"tak tak, wiemy, ale nie ma aktualizacji, zapraszamy na kolejny serwis olejowy"
"tak tak, wiemy, ale nie ma aktualizacji, zapraszamy na kolejny serwis olejowy"
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Ja już trochę pojeździłem na nowych świecach HKS.
Mogę potwierdzić że problem ustąpił, nie ma już drgań/wibracji a sam silnik sprawia wrażenie bardziej płynnej pracy.
To co mogę zasugerować to tak jak pisał michał84 aby ustawić przerwę na świecy z zakresu 0,6-0,7 mm.
Fabrycznie mają ustawioną coś ok 0,73mm.
Ja u siebie ustawiłem 0,63mm i problem został wyeliminowany.
Mogę potwierdzić że problem ustąpił, nie ma już drgań/wibracji a sam silnik sprawia wrażenie bardziej płynnej pracy.
To co mogę zasugerować to tak jak pisał michał84 aby ustawić przerwę na świecy z zakresu 0,6-0,7 mm.
Fabrycznie mają ustawioną coś ok 0,73mm.
Ja u siebie ustawiłem 0,63mm i problem został wyeliminowany.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Miałeś taki odstęp od początku czy zmieniałeś później? Jeśli tak były jakieś różnice?rtomas999 pisze: ↑25 maja 2020, 11:40 Ja już trochę pojeździłem na nowych świecach HKS.
Mogę potwierdzić że problem ustąpił, nie ma już drgań/wibracji a sam silnik sprawia wrażenie bardziej płynnej pracy.
To co mogę zasugerować to tak jak pisał michał84 aby ustawić przerwę na świecy z zakresu 0,6-0,7 mm.
Fabrycznie mają ustawioną coś ok 0,73mm.
Ja u siebie ustawiłem 0,63mm i problem został wyeliminowany.
Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.
Zamontowałem z fabrycznym 0,73 lecz po jakimś czasie było czuć lekkie drgania, lecz w dużo mniejszym nasileniu.michal84 pisze: ↑25 maja 2020, 11:48Miałeś taki odstęp od początku czy zmieniałeś później? Jeśli tak były jakieś różnice?rtomas999 pisze: ↑25 maja 2020, 11:40 Ja już trochę pojeździłem na nowych świecach HKS.
Mogę potwierdzić że problem ustąpił, nie ma już drgań/wibracji a sam silnik sprawia wrażenie bardziej płynnej pracy.
To co mogę zasugerować to tak jak pisał michał84 aby ustawić przerwę na świecy z zakresu 0,6-0,7 mm.
Fabrycznie mają ustawioną coś ok 0,73mm.
Ja u siebie ustawiłem 0,63mm i problem został wyeliminowany.
Wykręciłem i zmniejszyłem na 0,63 mm i teraz jest idealnie.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS