U mnie w salonie leją olej lotos masakra. Pytałem czemu jest wlewany 5W-30 twierdza ze w naszym klimacie lepszy jest taki. Pojechałem do dwóch znajomych mechaników twierdza to samo ze 0W-30 moze byc ale 5W lepszym bedzie wyborem w PL, sam mam wlanego motula 0W-30.
0w jest bardziej płynny w niskich temperaturach, więc jest zdecydowanie lepszym wyborem. Łańcuch mamy naciągany hydraulicznie więc tutaj też w mrozie przewaga 0w. Przy rozruchu na mrozie (co jest momentem mocno zużywającym silnik) szybciej dociera gdzie trzeba.
Ogólnie 0w w stosunku do 5w to same zalety. Dokładnie takie same powody i zalecenia w innych markach są wałkowane, choćby vagi (gdzie ludzie znający się na olejach kierują na 0w30/40 zamiast 5w).
I najważniejsze: projektant samochodu podaje 0w30,
Konfigurator motula- też.
A że mechanicy/ASO są niechętni wynika z tego, że mają w beczkach głównie 5w30, a towar musi rotować... Mi ASO zaproponowało 5w30 z normą A5 (bo taki jest do innych kijanek), a on ma TBN powyżej 10 i nie może być używany w naszym silniku!!!! Tyle, jeśli chodzi o kompetencje ASO.
Każdy będzie używał czego chce, ja osobiście zamierzam trzymać się instrukcji samochodu. Motul Eco-Clean 0w30 C2 jest więc u mnie pierwszym wyborem. Oczywiście markowe oleje o tych samych normach też się sprawdzą (jak Millers, valvoline)
Pacjent Optima GT 2.0T odbieram na dniach i chciałbym zalać dobrym olejem.
Filtr cząstek stałych jest a instrukcja mówi olej A5
Serwis oczywiście idzie po linii instrukcji i nic innego nie da się z nich wyciągnąć.
Infolinia serwisowa KIA idzie w zaparte i A5. Dlaczego? Bo tak. Dlaczego stinger 2.0T ma C2? Bo to inny silnik. I taka z nimi rozmowa. Rację jakąś tam mają bo do Stingera wchodzi 5,7 litra, do Optimy 4,8 litra więc czymś się różnią te silniki.
No i pozostaję z pytaniem co ja mam wlać do tego samochodu i dlaczego?
Pomijając ewentualne różnice techniczne silników, tórych nie znam, to jeśli wlejesz olej z inną normą niż mówi instrukcja to masz po gwarancji. Serwis oczywiście wleje na Twoje życzenie wszystko co przyniesiesz ale w razie usterki zapewne nie naprawią na gwarancji.
Oczywista oczywistość
Chciałem się po prostu dowiedzieć dlaczego A5 i jak to zniesie filtr cząstek stałych?
I czy może nie jest to błąd pomiędzy rokiem modelowym MY18 bez filtra i MY19 z filtrem. Wleję co każą ale chciałem wiedzieć dlaczego? i jakie to będzie miało skutki eksploatacyjne w dłuższym okresie. Planuję jeździć tym autem około 10 lat. Poprzednim jeździłem 14 i dawało radę ale trzeba z głową serwisować a nie zdawać się na "bo tak" bo się wyląduje z jakim orlenem i wymianą co 30 tyś ....
Czy ktoś się orientuje co by powiedział serwis na 5W50 Valvoline ? Nie wiem dlaczego upierają się na ten ORLEN Paltinum 5W30 (sponsorzy; ? ) - a przecież piszą, że Stinger to samochód sportowy - o ile mi wiadomo do silników dla dużego obciążenia zalecają górną granicę 50 lub 60 - a nie jakieś EKO