Dziennik z podróży – pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

forum użytkowników modelu ProCeed
Remik70
Posty: 688
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: samochód
Lokalizacja: Polska i zagranica

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: Remik70 »

baxter2222 pisze: 23 cze 2024, 19:50 po co przekonywać KOGOŚ NA SIŁĘ..to oczywiste, że skoro ja wymieniam opony dwa razy w roku zgodnie z moim przekonaniem, że robię właściwie..to żaden wpis tutaj nie przekona mnie abym tego nie robił. Po co ta polemiczna przepychanka..
Ja się od tego uwolniłem, a też byłem twardy ortodoks zwłaszcza, że mieszkam tu gdzie są jeszcze prawdziwe zimy, Suwalszczyzna, Podlasie biegun zimna. Lód, śniegu po pachy nawet tej zimy było. Opony wielosezonowe po prostu maja tą wadę, że trzeba je kupić z górnej półki, czyli drogo :( . Wtedy nie ma powrotu do targania i zmieniania opon czy nawet kół kompletnych, a wżyciu nie wrócę do sezonowych jak przez 25 lat jeździłem zmieniając, no ale nie był wtedy takich fajnych wielosezonówek. Oczywiście upały, Chorwacja zaliczona na wielosezonowych i to nie raz. Żadnych problemów z hałasem, wydumaną utratą kontroli czy wydłużonym hamowaniem. Do 140-150 km/h jeździ się jak na porządnych letnich oponach, a więcej nie można ;) .
Dziś pozostaje tylko refleksja nad straconym czasem u oponiarzy i pieniedzmi, ale jak wyżej, nie było takich dobrych wielosezonówek w Polsce jak teraz można kupić za 2400-2800 zł bo tyle trzeba wydać :( czyli cenę dwóch kompletów sezonówek klasy średniej :)
Ostatnie 3-4 zimy ze sporymi przebiegami na Podlasiu w dwóch autach wielosezonowe PIRELLI i nigdy, przenigdy tej głupawki ze zmienianiem zima lato. Też nie wierzyłem, że to się da.
ProCee_d56

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: ProCee_d56 »

Zdecydowanie stawiam na fachowców, konstruktorów i inżynierów z KIA, niż na tzw. fachowców podwórkowych.
I każdy myślący zdroworozsądkowo powinien się z tym zgodzić.
A co do piano black, to mnie takie wykończenie wnętrza samochodu odpowiada, czyli nie przeszkadza. Co napisałem jasno i wyraźnie.
Zamieść wreszcie zdjęcia, jak się porysowało u Ciebie to piano black w Proceed.
PS. W jednym ze swoich wpisów na forum podałem czym usunąć drobne ryski widoczne jedynie pod słońce. Ryski, które bez mocnego doświetlenia są niewidoczne.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2024, 09:12 przez ProCee_d56, łącznie zmieniany 1 raz.
ProCee_d56

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: ProCee_d56 »

Lunar GT pisze: 23 cze 2024, 12:36
ProCee_d56 pisze: 23 cze 2024, 12:05 Ale czy to takie ważne... Kto chce to znajdzie wszelkie informacje z tym związane.
Ważne, bo chyba widzisz na forum że ludzie nie szukają informacji a już zupełnie ich nie weryfikują tylko łykają wszystko w ciemno jak pelikany.
Niestety widzę i niestety, łykają wszystko w ciemno jak pelikany.
Tylko czekać aż jakiś ,,guru śmiałek" przejedzie w zimie Alpy na oponach letnich, a iluś tam, będzie wpierać, wmawiać pozostałym, że tak można. Chociaż wypowiedzi producentów opon i osób testujących je (różne publikacje), bezwzględnie zaprzeczają temu. I nic tam wiedza techniczna. Nic.
Marek3003
Posty: 698
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020 kiedyś obecnie Q5, X5, Tiguan, Phaeton
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: Marek3003 »

quote=ProCee_d56 post_id=84455 time=1686645584 user_id=12226]
dorius, ciekawy jestem jakie będzie zachowanie Proceed'a na oponach całorocznych (wielosezonowych), .
W MB również mam całoroczne opony, ale kiedy wspomniałem w salonie sprzedaży KIA, że będę chciał do Proceed'a założyć opony całoroczne, to doradca powiedział, że nie będzie dobrze.
Być może nie wie lub nie ma doświadczenia, że teraz opony całoroczne niewiele ustępują oponom sezonowym, tak letnim jak i zimowym.
Przecież opony całoroczne (wielosezonowe), to tak naprawdę opony zimowe z dostosowaniem do warunków letnich.
[/quote]

Takie coś znalazłem w innym temacie. Zgadzam się z Kolegą ProCee_d56, że opony całoroczne niewiele ustępują oponom sezonowym ….
To było w temacie czy Proceed ma za twarde zawieszenie? 😂
viewtopic.php?t=9953
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
ProCee_d56

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: ProCee_d56 »

I czego tu kolego Marek3003 nie rozumiesz? Przecież w materiałach, do których linki przesłałem też jest powiedziane, że opony całoroczne premium nie ustępują wiele oponom sezonowym.
Więc czego to dowodzi, że wolę mieć opony sezonowe o wyższych parametrach niż całoroczne i mieć świadomość, iż jednak są bezpieczniejsze?
Nie ma w tym nic dziwnego. Podtrzymuję swoje zdanie, że opony sezonowe zawsze mają i mieć będą lepsze, bezpieczniejsze parametry.
I dalej twierdzę, że opony całoroczne to zimowe gumy z przystosowaniem do lata. Z okrojonymi osiągami zimowymi i z okrojonymi osiągami letnimi. I nic więcej.
Ty oczywiście wybierz jakie chcesz, nie moja to sprawa, bo w temacie było już powiedziane chyba wszystko.
RobekK4
Posty: 62
Rejestracja: 18 kwie 2022, 12:01
model samochodu: KIA Proceed GT

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: RobekK4 »

ProCeed nawet w wersji GT nie jest samochodem wyczynowym, więc mówienie, że dobre opony całoroczne nie pozwolą na wykorzystanie pełni możliwości tego modelu (w przeciwieństwie do opon sezonowych) jest cokolwiek pocieszne.
Oczywiste jest, że opony sezonowe będą lepiej pracowały, szczególnie w ekstremalnych warunkach.
I możliwe są sytuacje, że opona deszczowa czy zimowa zapewni jeszcze kontrolę nad autem, gdy całoroczna już polegnie, ale to nie ze względu na jakieś super-moce ProCeed'a, który wymaga innych opon na suchy asfalt, innych na mokry, jeszcze innych na kałuże, śnieg, błoto itd. Takie sytuacje dotyczą w zasadzie dowolnego auta przeznaczonego "na rynek cywilny".
baxter2222
Posty: 76
Rejestracja: 23 paź 2023, 18:01
model samochodu: kia proceed 2023

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: baxter2222 »

Dziwi mnie w tym aucie od pierwszego dnia to, że pokrywa silnika nie ma siłowników. A jest ciężka. Nigdy nie zrozumiem dlaczego ich brak. Może któryś z Panów coś na ten temat to będzie ciekawsze niż już oklepane opony. Da się te siłowniki w PROCEEDZIE ZAMONTOWAC ?
Marek3003
Posty: 698
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020 kiedyś obecnie Q5, X5, Tiguan, Phaeton
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: Marek3003 »

Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
ProCee_d56

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: ProCee_d56 »

baxter2222 pisze: 26 cze 2024, 16:59 Dziwi mnie w tym aucie od pierwszego dnia to, że pokrywa silnika nie ma siłowników. A jest ciężka. Nigdy nie zrozumiem dlaczego ich brak. Może któryś z Panów coś na ten temat to będzie ciekawsze niż już oklepane opony. Da się te siłowniki w PROCEEDZIE ZAMONTOWAC ?
Masz samochód na gwarancji? Jeżeli tak, to pokaż w ASO te siłowniki do Proceed'a ze zdjęcia Allegro, z pytaniem o brak zastrzeżeń przez KIA po ich zamontowaniu.
Albo prześlij do KIA Polska ten link i u nich uzyskaj odpowiedź dotyczącą braku zastrzeżeń do gwarancji na pokrywę silnika i błotniki, czyli elementy mocowania siłowników.
Wtedy będzie konkretna informacja na temat możliwości dokonania zmian w sposobie podnoszenia pokrywy silnika.
Marek3003
Posty: 698
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020 kiedyś obecnie Q5, X5, Tiguan, Phaeton
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: dziennik z podróży..czyli pierwsze wrażenia i liczby z jazdy Proceedem

Post autor: Marek3003 »

Taka ciekawostka Tiguan 122 KM 1.4 tsi
Można porównać do zdjęcia w tym temacie na stronie 5. Prędkość ta sama skrzynie manualne 6 bieg.
Załączniki
IMG_2024-06-26-223547.jpeg
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”