Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Super robota Piotrek. Dzięki za tak obszerny materiał.
Kia Optima GT-Line SW
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OP_IMA jf 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
@Piotrek
Świetna robota z opisem jak dobrać sie do dolotu mnie sie na pewno przyda bo przed wirusem zamierzam go wyczyścić.
Jedynie interesuje mnie procedura pierwszego odpalania po złożeniu tego dziadostwa do kupy. Dawałeś kilka razy na zapłon tak aby pompa napchał ropę do wtrysku, czy kręciłeś od razu rozrusznikiem aż zaczęło auto żyć?
Świetna robota z opisem jak dobrać sie do dolotu mnie sie na pewno przyda bo przed wirusem zamierzam go wyczyścić.
Jedynie interesuje mnie procedura pierwszego odpalania po złożeniu tego dziadostwa do kupy. Dawałeś kilka razy na zapłon tak aby pompa napchał ropę do wtrysku, czy kręciłeś od razu rozrusznikiem aż zaczęło auto żyć?
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Uruchomiłem auto bez odpalania, poczekałem chwilę, w tym czasie próbowałem podłączyć się przez OBD, ale coś nie chciało złapać połączenia. No to wcisnąłem zapłon i kręciło dłużej (zwykle odpala mi w < 1s, na strzała), ale po chwili odpalił. Jak słyszałem, że dłużej kręci to przeleciało mi przed oczami całe życie akumulatora
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Super opis. Ja byłem tak przejęty tym co robię że nie byłem w stanie tego dokumentować Na pewno się nie jeden teraz odważy. Tak z ciekawości odkręciłem czujnik maf żeby zobaczyć jak wygląda przyrost sadzy. To szału nie ma, wydaje mi się że dużo tej sadzy powstaje. Po tysiącu km przebiegu od czyszczenia już jest warstwa ponad 1mm sadzy
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Artic82, to właśnie Twój post o czyszczeniu dolotu mnie zmobilizował do zrobienia tego samego
A ten czujnik na kolektorze to chyba MAP? Zaś MAF to taki zaraz za filtrem powietrza. Nie jestem mechanikiem, może gadam bzdury A czy jest na sali ktoś, kto wymieniał oba czujniki? Tak sobie pomyślałem, że może one po paru latach podają niepoprawne wartości zasysanego powietrza i przez to ECU myśli, że sadzy generujemy więcej niż faktycznie?
A ten czujnik na kolektorze to chyba MAP? Zaś MAF to taki zaraz za filtrem powietrza. Nie jestem mechanikiem, może gadam bzdury A czy jest na sali ktoś, kto wymieniał oba czujniki? Tak sobie pomyślałem, że może one po paru latach podają niepoprawne wartości zasysanego powietrza i przez to ECU myśli, że sadzy generujemy więcej niż faktycznie?
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Pewnie każde auto jest inne, jak i zużycie podzespołów też. Warunki jazdy, paliwo, interwały olejowe, przebieg a każde z naszych aut zachowuje się podobnie i ma ten sam problem. Zaczynam w głowie mieć myśli typu "ten typ tak ma" i uja zrobisz. Gdzieś czytałem, że jakiś tam producent zalecał wymianę wszystkich czujników odpowiadających za tworzenie mieszanki po iluś latach użytkowania. Ma to jakiś sens bo wystarczy sobie wyobrazić, że czujnik zamiast 0,5V napięcia pokazuje 0,4V lub jakieś inne wartości a to już ma wpływ na zachowanie innych czujników, które z powodu zużycia nie są już tak precyzyjne jak nowe. Tylko czy to nie zostało policzone przez "inżynierów" z Korei?
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OP_IMA jf 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Witam jestem po czyszczeniu swojego kocmołucha i tak z refleksji w moim przypadku masa miała konsystencje margaryny (być może skutek uboczny pakowania miesiąc temu chemi do czyszczenia dolotów)
Taki mały pro tip auto zostawcie na 5 biegu tak aby można było zakręcić silnikiem poprzez przepychanie aby zamknąć czyszczony kanał zaworem unikniecie syfu w tłoku. co co dolotu to najpierw brandzlowałem sie wariantem egr clinera w rozpylaczu i plus szczotka ale to chybiony pomysł.
Do walki poszła myjka ciśnieniowa i w 5 minut dziada wyczyściła bez paćkania sie w gównie. (Nie potrzebnie kupiłem dwa clinery w rozpylaczu).
Co do pierwszego uruchomienia po złożeniu gratów, ja odpiąłem kostki od wtrysków i zakręciłem silnikiem tak około 10s aby przepchnąć paliwo co by wtryski na sucho nie męczyć (swoje już najechały po co je dobijać). Potem spoiłem kostki i auto odpaliło w 3s, następne odpalania to juz no0rmalnie na strzał.
i z głowicy większość wyciągnąłem pałeczką po chińszczyźnie, a niedobitki potraktowałem EGR clinerem plusz szmata owinięta na patyku i takim wyciorem do przodu i do tyłu w górę i w dół, oraz powietrze z kompresora na wydmuchanie płynu. Jak bym miał drugi raz to czyścić to 2 puchy były by w sam raz. Taki mały pro tip auto zostawcie na 5 biegu tak aby można było zakręcić silnikiem poprzez przepychanie aby zamknąć czyszczony kanał zaworem unikniecie syfu w tłoku. co co dolotu to najpierw brandzlowałem sie wariantem egr clinera w rozpylaczu i plus szczotka ale to chybiony pomysł.
Do walki poszła myjka ciśnieniowa i w 5 minut dziada wyczyściła bez paćkania sie w gównie. (Nie potrzebnie kupiłem dwa clinery w rozpylaczu).
Co do pierwszego uruchomienia po złożeniu gratów, ja odpiąłem kostki od wtrysków i zakręciłem silnikiem tak około 10s aby przepchnąć paliwo co by wtryski na sucho nie męczyć (swoje już najechały po co je dobijać). Potem spoiłem kostki i auto odpaliło w 3s, następne odpalania to juz no0rmalnie na strzał.
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Czy można poprostu zdemontować te klapy i zostawić sam pręt?
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OP_IMA jf 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Moim zdaniem to nie do końca wystarczy. Trzeba jeszcze wyprogramować, bo inaczej silnik będzie miał problem na niższych obrotach (zbyt dużo powietrza w stosunku do obliczeń ECU), a dodatkowo na desce rozdzielczej pojawi się ikonka od niewłaściwej mieszanki.
A tak wygląda mój dolot po 5 tys. km.
https://youtu.be/BpbOGCxTgWQ
przy zaślepionym EGR
A tak wygląda mój dolot po 5 tys. km.
https://youtu.be/BpbOGCxTgWQ
przy zaślepionym EGR
Re: Czyszczenie dolotu 1.7 crdi
Witam,
Jestem po czyszczeniu kolektora ssącego, EGR i chłodniczki spalin. Kolektor był mocno zabity, klapy wirowe były dość mocno zmęczone. Zostały wymienione na nowe. Auto po złożeniu odpaliło bez problemu. DPF u mnie wypalał się wcześniej latem co 200km. Teraz będę monitorował jak to wygląda po czyszczeniu kolektora.
Przed: https://youtube.com/shorts/_UtLVvRNB3k? ... 45aCp1AmVe
Po: https://youtube.com/shorts/GYySb0Gv70U? ... 0exgwj4Z3N
Jestem po czyszczeniu kolektora ssącego, EGR i chłodniczki spalin. Kolektor był mocno zabity, klapy wirowe były dość mocno zmęczone. Zostały wymienione na nowe. Auto po złożeniu odpaliło bez problemu. DPF u mnie wypalał się wcześniej latem co 200km. Teraz będę monitorował jak to wygląda po czyszczeniu kolektora.
Przed: https://youtube.com/shorts/_UtLVvRNB3k? ... 45aCp1AmVe
Po: https://youtube.com/shorts/GYySb0Gv70U? ... 0exgwj4Z3N