Witam wszystkich.
Miesiąc temu sprowadzone dla mnie Kie ceed 2 2014r 1.4 benzyna. Dokumenty ogarnięte, wszystko gotowe do jazdy i tu zaczyna się problem
Po pierwsze lekkie szarpanie przy zmianie biegów.
2 czasem lekko przytyka przy ruszaniu, auto jest chwilę zamulone
3 spalanie na poziomie 9,2l/100
Podpowie ktoś co może być przyczyną?
Co sprawdzić? jazdę testową odbyłam na innych ceedach w Polsce i wiem, że jazda była płynna.
Szarpanie przy zmianie biegów
- bielaPL
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
- model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM
Re: Szarpanie przy zmianie biegów
Trzeba wstawić na diagnostykę. Może układ zapłonowy. Zapchany katalizator. Sprzęgło. Może kumulacja kilku rzeczy.
- dzyszla
- Posty: 72
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Szarpanie przy zmianie biegów
Automat czy manual? W jakich warunkach jeżdżone? Czy te testowe jazdy też odbywałaś na autach z 2014?
Dżyszla
Re: Szarpanie przy zmianie biegów
Manuał jazda głównie po mieście. Jazdy na autach z 2013
- dzyszla
- Posty: 72
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Szarpanie przy zmianie biegów
To szarpanie czy zamulanie, to kwestia wyczucia sprzęgła oraz zakresu obrotów (to może być indywidualne wobec egzemplarza). Jeśli by to miało jednak wyglądać tak, że np. po puszczeniu sprzęgła obroty nie są liniowo powiązane z prędkością, to by wtedy oznaczało sprzęgło.
Spalanie w miejskiej jeździe, jeśli do tego to krótkie trasy, to może też okazać się normalne. Ale może też być efektem po prostu zasyfienia układu wydechowego, a może sonda szwankuje? Rozumiem, że przegląd robiony z wymianą wszystkich filtrów i oleju?
Spalanie w miejskiej jeździe, jeśli do tego to krótkie trasy, to może też okazać się normalne. Ale może też być efektem po prostu zasyfienia układu wydechowego, a może sonda szwankuje? Rozumiem, że przegląd robiony z wymianą wszystkich filtrów i oleju?
Dżyszla