Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

forum użytkowników modelu ProCeed
ProCee_d56
Posty: 528
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Marek3003 pisze: 11 kwie 2024, 12:34
ProCee_d56 pisze: 10 kwie 2024, 18:00 Brak umiejętności czytania testów i kojarzenie faktów, to nie wada, to cecha. :lol:
Testy nie są robione przez producenta samochodu, a twierdzenie, że KIA ukrywa usterkowość swoich aut, to tylko śmieszna teoria spiskowa. :shock:
Można przeczytać test Auto Świat na temat eksploatacji przez 100 tyś. kilometrów Proceed'a. Nie było żadnych usterek, wad i awarii, co pewnie niektórych mocno boli. Oj jak mocno. :D Były tylko jakieś nieistotne plamki rdzy na podwoziu. Ale te drobiazgi to nie wada, a nawet nie cecha.
Na pewno w KIA nie potrafią też tak dobrze ukrywać i oszukiwać jak ci z za Odry w sprawie spalin samochodowych. To nie wada dojczland, to ich cecha od stuleci. I dalej się pogłębia...
Moim zdaniem powinieneś wyluzować. Przestać pisać o braku umiejętności czytania czy o tym co kogo boli.
Użytkownik Kii pisze o diagnozie Aso Kii - nagar przy 24 tyś km by go usunąć chcą ściągać głowice.
Mogę wyrazić swoje zdanie, że to bardzo dziwne bo mowa o aucie kilku letnim praktycznie nowym.
Po co te docinki o Volkswagenie?
Pomóż Koledze rozwiązać problem, może nie trzeba ściągać głowicy? Może idzie kanały wyczyścić inaczej? Może innym się to przyda bo było już kilka postów o szarpaniu.
Jak wiesz mi zostało jeszcze 6 miesięcy do sprzedania auta. To moja decyzja zła lub dobra i podobnie podjąłem decyzję o kupnie nowej Kii i za to odpowiadam. Szkoda życia na takie dyrdymały czy ktoś umie czytać czy nie, czy kojarzy fakty czy nie.
I przepraszam ale ja Kii na razie więcej nie kupię ale szanuję zdanie innych. Mój przyjaciel ma EV 6 i jest mega zadowolony. Ma takie prawo i ja mam prawo do swojego zdania :D
Dla mnie jakieś jednostkowe sprawy z pojedynczymi użytkownikami nie mają żadnego znaczenia. To kompletnie nie rzutuje na daną markę lub model. A tak między innymi Ty starasz się to przedstawiać.
Nie znam rozwiązania problemu z nagarem w kolektorze. Metod jest kilka i są opisane w Internecie.
Natomiast szajsewagen i dojczeszmelcen nie lubię i moje to prawo. Mówić o tym też.
Nie lubię też nieobiektywnej krytyki ,, bo komuś coś". Nie znasz nawet historii tego pojazdu i sposobu jego użytkowania.
Możesz kupować jakie chcesz samochody i nic mi do tego. Każdy z nich ma prawo zepsuć się.
A co do silników GDI i T-GDI jest dużo materiałów jak je eksploatować i jak o nie dbać. Można poszukać i poczytać.
ProCee_d56
Posty: 528
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

baxter2222 pisze: 11 kwie 2024, 15:41 Teraz to proszę nie pisac że PROCEED jest zły...bo jutro odbieram.. :lol:
No i dobrze, że w końcu odbierasz. Tu piszą tylko jednostki a kupionych Proceedów jest tysiące. Zawsze i ze wszystkiego są jacyś niezadowoleni.
Więc nie patrz na te wpisy, tylko świętuj już dzisiaj... To najważniejsze.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne, ale pewnie lepsze by było szare... Są tacy, którzy chcą zmieniać nawet doskonałe rzeczy. :)
baxter2222
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2023, 18:01
model samochodu: kia proceed 2023

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: baxter2222 »

żartowałem..jestem świadomy ułomnosci ludzkich..moze jako nowy uzytkownik zapodam :D nowy temat i opisze jak sie jeżdzi tym autem..tyle że nie bede przemierzał 1000 mil dziennie :) ..ale tak..opierajac sie na tym co tutaj czytam to raczej miałbym co analizowac przed kupnem..wyborem..ale też..trudno sie dziwic tym kol.ktorzy maja problem z autem i sa wkurzeni..ja z ufnoscia usadowie sie za kierownica i bede dzielił sie swoimi subiektywnymi wrazeniami..pozdrawiam..Proto-typow.. :P
ProCee_d56
Posty: 528
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Z tym opisem ,,jak się jeździ tym autem", to ostrożnie.
Kiedy ja tak zrobiłem i pochwaliłem np. fotele, to niektórzy rzucili się na mnie jak piranie na żer. Lepiej żebyś miał ,,negatywne odczucia". To bardziej się podoba. :D . Poczytaj różne wpisy...
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne, ale pewnie lepsze by było szare... Są tacy, którzy chcą zmieniać nawet doskonałe rzeczy. :)
Appassionato
Posty: 119
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: Appassionato »

AnonimowyAlkoholik pisze: 11 kwie 2024, 14:57 Tunap to czyszczenie chemiczne, psikają środkiem w dolot i liczą że rozpuści nagar, jak jest go bardzo dużo, to może pomóc tylko na chwilę. Lepszym rozwiązaniem byłoby czyszczenie łupinami orzecha, które mechanicznie usuwa nagar, szkoda że w ASO mają tylko dwa skrajne rozwiązania, albo chemia, albo rozbieranie silnika...
Niekoniecznie czyszczenie chemiczne. Jest też druga metoda z granulatem, więc powinno być ok.
https://sklep.tunap.pl/sklep/motoryzacj ... z-zaworow/

Mi dzisiaj ASO Nowicki Kalisz na pierwszym przeglądzie powiedziało, że błędów nie ma więc wszystko jest ok z silnikiem. Nie wiem jak chcieli zdiagnozować szarpanie jak nawet testu drogowego nie zrobil (przebieg się nie zmienił po odbiorze auta z serwisu, w dniu dzisiejszym jest 12730km). Wieczorem zaczęło znowu dziwnie „pierdzieć" z wydechu, a silnik wtedy lekko trzęsie się pod maską.
Na zgłoszony problem z wrzucaniem wstecznego (manualna skrzynia), autentycznie powiedzieli, że to cecha i wsteczny oraz jedynka mogą ciężko wchodzić.
Marek3003
Posty: 609
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: Marek3003 »

ProCee_d56 pisze: 11 kwie 2024, 16:03 A co do silników GDI i T-GDI jest dużo materiałów jak je eksploatować i jak o nie dbać. Można poszukać i poczytać.
Czy możesz podesłać jakieś linki o tym jak dbać o silnik T-GDI? Są jakieś specjalne wymagania jak je eksploatować? Konkretnie odnoszące się tylko do T-GDI Hyundai/Kia. Oczywiście nie chodzi mi o olej czy slogany nie pałuj na zimnym, nie gaś po forsownej jeździe- chłodź turbo, przegoń rozgrzane auto raz w tygodniu jak jeździsz po mieście,
Z góry dziękuję,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
ProCee_d56
Posty: 528
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Marek3003 pisze: 11 kwie 2024, 21:25
ProCee_d56 pisze: 11 kwie 2024, 16:03 A co do silników GDI i T-GDI jest dużo materiałów jak je eksploatować i jak o nie dbać. Można poszukać i poczytać.
Czy możesz podesłać jakieś linki o tym jak dbać o silnik T-GDI? Są jakieś specjalne wymagania jak je eksploatować? Konkretnie odnoszące się tylko do T-GDI Hyundai/Kia. Oczywiście nie chodzi mi o olej czy slogany nie pałuj na zimnym, nie gaś po forsownej jeździe- chłodź turbo, przegoń rozgrzane auto raz w tygodniu jak jeździsz po mieście,
Z góry dziękuję,
Zbyt dużo ode mnie oczekujesz. Ja nie mam recepty na eksploatację silnika t-gdi eliminującą tworzenie się nagarów w tych silnikach.
Naprawdę jest dużo publikacji dających wskazówki jak serwisować takie silniki, czego przestrzegać a czego wystrzegać się. Są artykuły w języku polskim i angielskim.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne, ale pewnie lepsze by było szare... Są tacy, którzy chcą zmieniać nawet doskonałe rzeczy. :)
AnonimowyAlkoholik
Posty: 32
Rejestracja: 22 sty 2024, 13:27
model samochodu: XCeed

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: AnonimowyAlkoholik »

Appassionato pisze: 11 kwie 2024, 20:28
AnonimowyAlkoholik pisze: 11 kwie 2024, 14:57 Tunap to czyszczenie chemiczne, psikają środkiem w dolot i liczą że rozpuści nagar, jak jest go bardzo dużo, to może pomóc tylko na chwilę. Lepszym rozwiązaniem byłoby czyszczenie łupinami orzecha, które mechanicznie usuwa nagar, szkoda że w ASO mają tylko dwa skrajne rozwiązania, albo chemia, albo rozbieranie silnika...
Niekoniecznie czyszczenie chemiczne. Jest też druga metoda z granulatem, więc powinno być ok.
https://sklep.tunap.pl/sklep/motoryzacj ... z-zaworow/

Mi dzisiaj ASO Nowicki Kalisz na pierwszym przeglądzie powiedziało, że błędów nie ma więc wszystko jest ok z silnikiem. Nie wiem jak chcieli zdiagnozować szarpanie jak nawet testu drogowego nie zrobil (przebieg się nie zmienił po odbiorze auta z serwisu, w dniu dzisiejszym jest 12730km). Wieczorem zaczęło znowu dziwnie „pierdzieć" z wydechu, a silnik wtedy lekko trzęsie się pod maską.
Na zgłoszony problem z wrzucaniem wstecznego (manualna skrzynia), autentycznie powiedzieli, że to cecha i wsteczny oraz jedynka mogą ciężko wchodzić.
Ok, w takim razie czekamy na informację od autora postu, co ASO ma na myśli mówiąc "czyszczenie Tunap"
ProCee_d56
Posty: 528
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Przecież chemiczne czyszczenie zaworów i dolotu ma sens jedynie w silnikach nowych, o niewielkim przebiegu.
Środek do czyszczenia wtryskiwaczy też trzeba dodawać do paliwa od nowości samochodu co 2 -4 tyś. kilometrów.
Użycie chemicznych środków po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, może już niewiele pomóc.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne, ale pewnie lepsze by było szare... Są tacy, którzy chcą zmieniać nawet doskonałe rzeczy. :)
QRST
Posty: 111
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: QRST »

ProCee_d56 pisze: 12 kwie 2024, 13:50 Przecież chemiczne czyszczenie zaworów i dolotu ma sens jedynie w silnikach nowych, o niewielkim przebiegu.
Środek do czyszczenia wtryskiwaczy też trzeba dodawać do paliwa od nowości samochodu co 2 -4 tyś. kilometrów.
Użycie chemicznych środków po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, może już niewiele pomóc.
Na 2- 4 tys. km działa STP z marketu - de facto bardzo skuteczny, stosowałem w kilku autach a największą różnicę zaobserwowałem w dieslu.

Nawet gdyby te wartości potraktować jako marketing i zmniejszyć je o połowę, to i tak jest to dobry środek.
3 warianty o różnych mocach czyszczenia.
Załączniki
tnp3.jpg
tnp2.jpg
tnp2.jpg (107.49 KiB) Przejrzano 366 razy
tnp1.jpg
tnp1.jpg (111.54 KiB) Przejrzano 366 razy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”