Napisałem wyżej, że się już przyzwyczaiłem, ale skoro temat wrócił to zacząłem sprawdzać no i u mnie wygląda to tak:slider2002 pisze: ↑09 kwie 2024, 21:34 A sprawdzaliście ładowanie i pobór prądu na postoju ajak auto idzie spać? Obliczaliscie jakie to prądy?
Stonic MY21 - po wyłączeniu silnika 1.6A, po uśpieniu 0,03A
Ceed MY22 - po wyłączeniu silnika 2.0A, po uśpieniu 0,08A.
Czyli chyba tragedii nie ma.
Sprawdziłem też, że każde otworzenie drzwi w Ceedzie sprawia, że auto się "budzi" i pobór na postoju wzrasta do 2.0A. W Stoniku tego nie ma, jak już zaśnie to śpi.
Ze Stonikiem nie mam żadnych problemów z poziomem naładowania akumulatora - zawsze powyżej 12.3V - ale to wersja podstawowa bez navi (a więc bez apki) i bez Imo.
W Ceedzie jest Navi fabryczne i akcesoryjne Imo.
Ostatnio doładowałem aku na maxa w sobotę. Od tego czasu ceed w garażu. Dziś sprawdzam napięcie na aku - 11.8V. W rozmowie telefonicznej z ASO usłyszałem, że to jest standardowe napięcie aku w tym samochodzie, które oni odczytują podczas przeglądów i nie jest to powód do niepokoju. O żółtą ikonę w apce już nawet nie pytałem......
Wychodzi na chłopski rozum, że to Navi i akcesoryjne Imo mogą być źródłem problemu. Dlatego jest on niezależny od modelu.
Może jak koledzy ze Sportage'a podadzą jaki tam mają pobór na postoju i wyposażenie, to do czegoś tu dojdziemy...., bo póki co to nie zostaje nic jak się przyzwyczaić
W sumie, to auto odpala bez problemów , a start @ stop to niezbyt potrzebny dodatek