Problem z akumulatorem Sportek V?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
draxterix
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

Ja jeszcze żeglowania na wyłączonym silniku nigdy nie miałem. Zastanawiam się czy w mhev jest to w ogóle możliwe a jeśli tak jak to wywołać. Tego niestety nie wiem. Może ktoś z tą wersją by się wypowiedzial?
slider2002
Posty: 28
Rejestracja: 25 lut 2024, 19:56
model samochodu: Sportage V

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: slider2002 »

Jest to możliwe bo u mnie się zdarza.
draxterix
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

slider2002 pisze: 22 kwie 2024, 06:59 Jest to możliwe bo u mnie się zdarza.
Dzięki za info.
Ja mam aktywną funkcję żeglowania dopiero od 3 dni :/ Wcześniej było święto jak się w ogóle pojawiła. Teraz załącza się dość często jednak silnik chodzi. Tak się zastanawiam - może muszą być spełnione określone warunki by wyłączyło silnik spalinowy? Nie wiem może np. wyłączone ogrzewanie? Teraz jest zimno i grzeje w środku...
slider2002
Posty: 28
Rejestracja: 25 lut 2024, 19:56
model samochodu: Sportage V

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: slider2002 »

Możliwe że chodzi o ogrzewanie. U mnie czasami gasi silnik a czasami nie
draxterix
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

Wyłączyłem ogrzewanie i wyłącza silnik przy żeglowaniu :))
Załączniki
IMG_1372.jpeg
MARCO46
Posty: 295
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: MARCO46 »

Ja bym tego tak jednoznacznie nie łączył tj. brak ogrzewania = żeglowanie na wyłączonym silniku.
W ksV z 22r. którą miałem rok nie zdarzyło się to nigdy.
W ksV z 23 r. miałem taki numer pierwszy raz po zrobieniu trasy Poznań - Zakopane ; pierwszy raz i się wystraszyłem na tyle , że wysłałem zapytanie do aso czy to normalne - odp., że tak. To był ich cały wywód w temacie.
Żeby było ciekawiej wyjeżdżając po kilku dniach z miasta na zjeździe wszedł w tryb żeglowania po 2-3 km i wyłączył silnik. Auto cały czas nabierało prędkości i nie hamowało silnikiem bo nie pracował.
Nie mam bladego pojęcia od czego zależy czy żegluje na włączonym czy wyłączonym silniku. Łącznie zadziało się to może z 5 razy przez niemal rok czasu (wyłączony).
Ja od jakiegoś czasu jeżdżę na normal i sport by uchronić się przed GPF-em. W poprzednim po 7 tys. miałem wypalanie. W tym mam ca 11500 km (niby po aktualizacji) i nic się nie dzieje. Ale z racji, że w trybie sport skrzynia nie radzi sobie z szybkim zbijaniem biegów to normą jest 5000 na obrotomierzu przy np. szybkim dojeździe do ronda.
Nie ma co patrzeć na spalanie tylko trzeba jeździć normalnie; a jak ktoś che to to weryfikować z kalkulatorem. Tankowałem w nd. Wyświetlacz 7,0, a kalkulator 7,6 - co i tak na krótkie jazdy i wielkość auta jest wynikiem wg mnie fajnym.
draxterix
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

MARCO46 pisze: 23 kwie 2024, 06:46 Ja bym tego tak jednoznacznie nie łączył tj. brak ogrzewania = żeglowanie na wyłączonym silniku.
W ksV z 22r. którą miałem rok nie zdarzyło się to nigdy.
W ksV z 23 r. miałem taki numer pierwszy raz po zrobieniu trasy Poznań - Zakopane ; pierwszy raz i się wystraszyłem na tyle , że wysłałem zapytanie do aso czy to normalne - odp., że tak. To był ich cały wywód w temacie.
Żeby było ciekawiej wyjeżdżając po kilku dniach z miasta na zjeździe wszedł w tryb żeglowania po 2-3 km i wyłączył silnik. Auto cały czas nabierało prędkości i nie hamowało silnikiem bo nie pracował.
Nie mam bladego pojęcia od czego zależy czy żegluje na włączonym czy wyłączonym silniku. Łącznie zadziało się to może z 5 razy przez niemal rok czasu (wyłączony).
Ja od jakiegoś czasu jeżdżę na normal i sport by uchronić się przed GPF-em. W poprzednim po 7 tys. miałem wypalanie. W tym mam ca 11500 km (niby po aktualizacji) i nic się nie dzieje. Ale z racji, że w trybie sport skrzynia nie radzi sobie z szybkim zbijaniem biegów to normą jest 5000 na obrotomierzu przy np. szybkim dojeździe do ronda.
Nie ma co patrzeć na spalanie tylko trzeba jeździć normalnie; a jak ktoś che to to weryfikować z kalkulatorem. Tankowałem w nd. Wyświetlacz 7,0, a kalkulator 7,6 - co i tak na krótkie jazdy i wielkość auta jest wynikiem wg mnie fajnym.
Napiszę kila faktów które są w moim samochodzie.

1. Po zakupie samochodu żeglowanie widziałem może ze 3 razy a przez ostatnie 2 miesiące wcale.
2. Po wymianie akumulatora żeglowanie załącza się każdorazowo gdy puszczam gaz. Nie ważne, droga miejska, autostrada, rondo. Za każdym razem przy puszczeniu gazu. Jedyny warunek jest taki że silnik musi być ciepły (czyli po 15-20 minut jazdy).
3. Na 100 procent jestem pewny że ogrzewanie powoduje podtrzymanie pracę silnika przy żeglowaniu. Nie wiem przy jakiej temp bo po prostu włączałem/wyłączałem cały panel nawiewu i patrzyłem czy ma to wpływ na pracę silnika przy żeglowaniu i fakt jest taki że przy wyłączonym panelu klimatyzacji żeglowanie z wyłączonym silnikiem pojawiało się cały czas.
4. To co jest pewnego rodzaju utrapieniem jest konieczność nauczenia się nowego zachowania samochodu. Czasami mam wrażenie że uczę się jeździć na nowo :/
- hamowanie silnikiem - tylko przy bardzo lekko trzymanym hamulcu, wcześniej hamulec mogłem normalnie puścić. Teraz bez hamulca mam żeglowanie.
- żeglowanie jest dużo dłuższe niż hamowanie silnikiem. Nie mam wyczucia odległości kiedy zacząć żeglować przed światłami.
- zaczyna mnie wqrwiać Start/Stop :P (wcześniej dwa/trzy razy na trasę było spoko) teraz mam 20/30. Aktywuje się już nawet przy prędkości 20km przy hamowaniu (to akurat jest fajne).
5. Żeglowanie nie pojawiło się natychmiast po wymianie aku lecz tak jak mówił serwis po 5 godzinach jazdy.
6. W mojej opinii (może tylko mi się to wydaje) wgrali jakąś poprawkę? bo szczerze nawet na jeździe próbnej nie widziałem tak częstego żeglowania jak ja mam teraz !?!
draxterix
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

Kolejna ciekawostka.

By wyłączyło silnik podczas żeglowania jedna z opcji nawiewu musi być wyłączona :) Jeżeli tak nie jest żeglowanie się pojawi ale silnika nie wyłączy.
Bawiłem się na dłuższej trasie i kombinowałem z panelem nawiewu.
jaskier
Posty: 320
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: jaskier »

robiłem w majówkę jednorazowo trasę 200 km z prędkościami autostradowymi
sprawdziłem w car connect stan naładowania akumulatora przed trasą - 48%
po trasie - 65%
wrócił start stop ale żeglowanie wciąz nie działa.

Nie wydaje się wam że jadąc 130/140 km na godzinę akumulator powinien naładować się na maksa?
draxterix
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

jaskier pisze: 06 maja 2024, 10:46 robiłem w majówkę jednorazowo trasę 200 km z prędkościami autostradowymi
sprawdziłem w car connect stan naładowania akumulatora przed trasą - 48%
po trasie - 65%
wrócił start stop ale żeglowanie wciąz nie działa.

Nie wydaje się wam że jadąc 130/140 km na godzinę akumulator powinien naładować się na maksa?
Tak się powinno dziać jeśli oczywiście akumulator jest sprawny.

Ja miałem podobne objawy by nie powiedzieć takie same. Serwis się zapierał że aku jest sprawny. Każdorazowo wymyślali inną przyczynę - to wina wideorejestratora, proszę wyłączyć funkcję "follow me home", proszę doładować akumulator prostownikiem, za długo siedział Pan w samochodzie, nie zamknięty samochód z centralnego, ten typ tak ma itd. Nawet nie wiesz ile to ja różnych diagnoz słyszałem. Nawet kazali wyciągnąć akumulator i doładować go prostownikiem :lol: Krokiem milowy była wizyta w firmie która sprzedaje akumulatory. Oni zrobili testy i wydruk, dopiero tak "uzbrojony" pojechałem na serwis ale nawet wtedy nic to nie dało. Dopiero "proszę o informację na piśmie że akumulator jest sprawny" zmieniło tok działania i akumulator wymienili z informacją "nic to Panu nie da"... Jednak dało - Teraz wszystko działa jak powinno, żeglowanie mam na co dzień i mogę sobie pozwolić na "zabawę" i analizy :)

Trzeba być upierdliwym...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”