Kia Sportage 5: model 2025 zakup

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
RaaDeeK
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2024, 15:49
model samochodu: KIA SPORTAGE

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: RaaDeeK »

Panowie, prośba o odpowiedzi na moje pytania, a nie rzucanie pojedynczymi zdaniami.
Chce kupić nową kie sportage - nic innego nie wchodzi w grę.
Jakbym chciał oszczędny samochód na trasy to bym kupił mondeo 240KM + LPG, albo passata TDI z 2003 roku, a te 2 samochody mi się nie podobają wizualnie.
Argumenty za AWD kolegi Krych86 nie przemawiają do mnie - ważniejsze są dla mnie minusy: za duża masa samochodu, dodatkowe koszty eksploatacji, większe spalanie, dodatkowy mechanizm który może się popsuć.
youngd
Posty: 36
Rejestracja: 20 sty 2024, 19:12
model samochodu: Sportage V 1.6 180 km LTH AE2

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: youngd »

Na wstępie powiem, że nie podoba mi się to jak odpowiadasz użytkownikom którzy udzielają się w Twoim wątku. Bądź trochę milszy to ludzie chętniej będą Ci odpowiadać ;)

Poniżej moje zdanie/opinia na punkty które wymieniłeś w pierwszym poście (chociaż pewnie coś nie będzie Tobie pasować i mnie "ochrzanisz" :lol: ):

1. Też się zastanawiałem którą wersję wybrać ale najwięcej zależy jak i gdzie będziesz użytkować auto. Wiadomo - w mieście HEV się sprawdzi i jeśli głównie tam będziesz użytkować auto to myślę, że warto rozważyć. Ja głównie użytkuję auto w cyklu mieszanym (droga do pracy 30 km z mniejszego miasta do dużego i trochę jazdy po tym dużym mieście - Łódź) mam mHEV 180 km i u mnie się sprawdza. Wiem, że już mHEV nie sprzedają ale ja użytkuję go jak normalny silnik spalinowy (nie jeżdżę na ECO, nie żegluję, start/stop wyłączony) dlatego właśnie w takim tonie się wypowiadam. Silnik żwawy i dla mnie wystarczająca moc. Jeździłem też HEV przed zakupem i trochę lepiej się zbierał. Tak więc sugestie żebyś poszedł do salonu i pojeździł autami były dobrymi podpowiedziami. Na koniec to Ty musisz być zdecydowany i zadowolony z wyboru a nie mieć pretensje, że ktoś Ci źle doradził. Zostawię tu jeszcze filmiki z innego wątku podesłane przez użytkownika inquis które porównują wszystkie wersje. Dla mnie nie są idealne i głównie chwalą oleje ale może Ci pomogą:
https://www.youtube.com/watch?v=o4EGY-b31ME
https://www.youtube.com/watch?v=PRUxaVHICSo&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=QK95yK1FGw8

2. Ja mam FWD i do zwykłej jazdy na pewno wystarczające. Fakt - na mokrej nawierzchni kiedy jest pod górkę koła potrafią nieprzyjemnie zaboksować (jeszcze kontrola trakcji działa i auto nieprzyjemnie szarpie) ale ogólnie jest ok przy zwykłym użytkowaniu. Nie wiem jak w ziemie bo swojego Sportage mam od niedawna. Wcześniej miałem Audi z Quattro i na dobrych oponach na śniegu auto jechało jak po sznurku nawt ciężko było wpaść w poślizg. Tu zobaczymy. Jeśli chodzi o masę to 4x4 jakoś znacząco jej nie zwiększa a kupując nowe auto nie przejmowałbym się serwisem...
Ale skoro argumenty Krych86 Cię tu nie przekonały to nie będę się tu rozpisywał.

3. Ja chciałem koniecznie Business Line ze względu na matrycowe reflektory które robią dobrą robotę (z tego co kojarzę są tylko od wersji BL w górę - Aniversary nie ma). Mam też skóry wentylowane ale nie była to konieczność dla mnie - po prostu taki stał na placu to mówię ok. Ale Twój tekst "Nigdy nie miałem skory w samochodzie. Kojarzy mi się to z Januszem w Passacie"... Nie wiem jak skomentować. Może z 10% Passatów jest w skórach i nie wiem jak można skóry kojarzyć z wsią/obciachem, ale nie o tym. Poprzednio też miałem skóry w Audi. Za bardzo nie ma minusów szczerze. Łatwo się czyści, (dla mnie) lepiej wygląda. Ok zaraz ktoś napisze "w lato gorąca, w zimę zimna". Ok ale temperatura po 3 sekundach od czasu kiedy wsiądziesz do auta już jest normalna (w sensie skór). Zresztą przez jeansy nie zdążysz poczuć tego "przeraźliwego chłodu". Co do wentylowanych foteli. Też myślałem, że to raczej zbędny "bajer". Ale jak kiedyś w moim starym (o ironio :P) Passacie miałem pierwsze podgrzewane fotele i powiedziałem że już zawsze chcę grzane w każdym aucie tak teraz mam z wentylowanymi fotelami. Tyłek się nie poci i daje to rade nawet teraz jak ciągle ogrzewanie chodzi bo partnerce ciągle zimno i jest ogólnie ciepło w aucie (wiem jest 2 strefowa klima ale i tak jest ciepło ;) ). Ja polecam i tak jak powiedziałem - już zawsze chcę wentylowane siedzenia.

4. Nie mam nagłośnienia Harman Kardon. Skoro nie jesteś audiofilem tak jak napisałeś to standard Ci wystarczy (ponownie odwołam się do wpisu Lunar GT - najlepiej idź do salonu i odpal sobie nagłośnienie takie i takie. Na 100% stoją na placu auta z tymi i tymi głośnikami). Ja u siebie podbiłem trochę basy i pomajstrowałem ogólnie z equalizerem i gra dobrze wg mnie :)

5. Ja miałem ten pakiet w ramach promocji wyprzedaży rocznika. Jeszcze nie korzystałem ale kiedy podpisywałem auto to sprzedawca zapomniał, że mi się należy ten pakiet i kiedy pytał czy chcemy wykupić pokiwał głową żeby nie brać. Z resztą też już Ci tu napisali że możesz serwisować w ASO taniej więc nie będę powtarzał. Ale jeśli chcesz mieć tak, że na przegląd/wymianę płynów jedziesz bez portfela i nie musisz płacić za każdym razem - bierz. To już jest tylko i wyłącznie indywidualna decyzja.

6. Ja nie brałem żadnych dodatkowych zabezpieczeń. Masz AC, masz GAPa. Złodziej jak będzie chciał to ukradnie i z dodatkowymi zabezpieczeniami. Podobno są w stanie przejść wszystko tylko nie jakieś fizyczne zabezpieczenia np. blokada skrzyni czy kierownicy bo musieliby ciąć. Złodzieje są, byli i będą. Jak ukradną to trudno - trzeba żyć dalej. Kasę się odzyska. Tak jak poprzedni punkt jest to bardzo indywidulna kwestia. Jeśli sprawi to, że będziesz spokojniejszy i lepiej spał - bierz. To "tylko" 2000 (biorąc pod uwagę całą kwotę auta to niewielki ułamek).

Mam nadzieję, że wystarczająco opisałem swoje zdanie chociaż nie mogę się doczekać żeby zobaczyć co napisałem nie tak :lol: pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 25 mar 2024, 14:32 przez youngd, łącznie zmieniany 3 razy.
inquis
Posty: 1260
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: inquis »

1. Wersja silnikowa:
Reasumując - chcę wybrać wersję 1,6 TGDI 160KM - czy będę żałował? – skąd mam wiedzieć, poczytaj forum, jeśli nie stoisz w korkach, to wybór jest ok, ale co np z GPF?
2. Napęd FWD czy AWD – sam sobie odpowiedziałeś.
3. Wersja Business Line
Z żoną wybraliśmy wersje BL ale zastanawiam się nad pakietem premium = skórzana tapicerka + wentylowane fotele. Czy warto? Nigdy nie miałem skory w samochodzie. Ale zawsze chcialem mieć wentylowane fotele (najlepiej materiałowe ale to niemożliwe). Czy skora w KIA sportage jest dobrej jakości? Nie popęka mi to za rok lub dwa? Czy nie zniszczy się od Fotelika dziecęcego (a wlasciwie od bazy do fotelika). Jak z trzymaniem w zakrętach itp? Nie ślizga się człowiek w takiej skorze? – przejedź się, najlepiej z wpiętym fotelikiem, to się przekonasz; skóra jest przyzwoitej jakości.
4. Nagłośnienie Harman Kardon – sprawdź w salonie, to się przekonasz.
5. Co to są ta pakiety serwisowe za ~5500 i czy warto to brać? – policz sobie koszty pojedynczego przeglądu i zsumuj, to sobie odpowiesz. Materiały można mieć swoje.
RaaDeeK
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2024, 15:49
model samochodu: KIA SPORTAGE

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: RaaDeeK »

youngd - idealna odpowiedź - liczyłem tylko na takie, a nie podrzucanie pojedynczych zdań typu - "idz do salonu i sam sobie wybierz = nie proś na tym forum o porady", tak pójde jeszcze raz do salonu, tak, posłucham zestawu HK (raczej nie wybiorę), tak, sprawdzę sobie wersję HEV, ale raczej nie przetestuję napędu AWD oraz nie sprawdzę czy Hev przyda mi się przez następne 5 lat.
Bardzo dziękuję za konkretne porady.
Wnioski na szybko:
1. Raz jeżdżę eco, raz nie. Żona nigdy nie jeździ eko tylko zapier... dlatego skłaniam się do T-GDI 160kM. (jeszcze przemyślę, może ktoś coś ciekawego napisze) (filmiki o hybrydach ogladalem dzis rano - fajne podsumowanie)
2. Raczej FWD, AWD ma za mało plusów. Zimy teraz są takie że śniegu mamy przez 2 tygodnie, z czego 4 dni jest ślisko na drogach.
3. Sorry za Janusza w Passacie ze skórami :P Temat do sprawdzenia w salonie - muszę obejrzeć te fotele i zobaczyć jak się na tym siedzi. Generalnie dzięki za wyjaśnienie = warto to wziąć, ale razem z żoną jesteśmy wrogami tego bajeru. Temat do przemyślenia.

4. - nie biorę nagłośnienia HK
5. - nie biorę serwisów
6. nie biorę zabezpieczeń
youngd
Posty: 36
Rejestracja: 20 sty 2024, 19:12
model samochodu: Sportage V 1.6 180 km LTH AE2

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: youngd »

Super, cieszę się, że pomogłem.
tak, sprawdzę sobie wersję HEV, ale raczej nie przetestuję napędu AWD oraz nie sprawdzę czy Hev przyda mi się przez następne 5 lat.
No właśnie to jest problem i i dylemat będzie zawsze. Nikt nie wie jak dany samochód będzie się zachowywał za 5 lat. Zwłaszcza, że ten Sportage jest od 2 lat na rynku. Powiem więcej - może za 5 lat nasza kochana Unia wprowadzi zakaz wjazdu tylko spalinowych modeli i wszystko stanie na głowie. Albo Ty się wyprowadzisz gdzie indziej lub jakoś inaczej zmieni się Twoja sytuacja i powiesz, że trzeba było brać HEVa albo spalinówkę.

Musicie przemyśleć z żoną i wybrać najlepszą dla was opcje w danym momencie bo nikt nie zna przyszłości (chyba, ze ktoś coś wie to niech da jakieś typy :P )

Wszystkiego dobrego i życze wybrania takiej opcji z której będziesz najbardziej zadowolony. Pozdrawiam :)
mav
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2022, 08:18

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: mav »

Na wstępie zaznaczę że mam Sportage HEV GtLine z AWD (rocznik 2022). Czy warto dopłacić do HEV? Ja bym dopłacił, ale nie dlatego że jest mega oszczędniej bo w moim wypadku albo nie umiem jeździć albo dodatkowa masa (4x4, bateria HEV'a) całkowicie niweluje aspekt ekonomiczny HEV'a. Jeżdzę raczej normalnie i niestety sporo krótkich tras ~10km-20km (miasto) silnik nie nabierze temperatury i np. w obecnych warunkach (6-8 stopni na +) spala mi w okolicach 8-9l/100km, zimą bliżej 10l/100km. Oczywiście zdarza mi się mieć spalanie w okolicach 6l/100km jak mam akurat zieloną falę albo trasę podmiejską, także napewno da się zrobić tym autem trasę ekonomicznie. Na ekspresówce przy 120km/h z trasy ~400km robi mi około 7-8l/100km przy 140km/h robi się już 9-10l/100km (zależy czy pod górę czy z wiatrem, itp.). Czy w korkach HEV mocno jakoś pomaga? zależy od rozmiaru korka, baterii starczy na max ~2km jazdy w korku, potem spalinówka musi baterię doładować, także zależy od rozmiaru korka. Dla mniejszego spalanie raczej się nie opłaca dopłacać. A jeszcze zima: ogrzewanie jest z silnika, nie ma elektrycznej nagrzewnicy powietrza (PHEV też nie ma) więc jak ma być zimą ciepło w aucie to silnik i tak musi popracować, mimo że mógłby stać/jechać tylko z baterii. Mnie raczej do HEV przekonała ogólna kultura układu napędowego, ta cisza jak wjeżdżam/wyjeżdżam z/do garażu. Chociaż jak trzeba przyśpieszyć to doznania dźwiękowe są porównywalny z cvt toyoty (moc jest, ale wysoko na obrotomierzu).

Co do AWD, to mam, czasem patrzę sobie na ekranie jak działa (bo tak na codzień to raczej nie czuję że jest mi potrzebne, chociaż może dlatego nie czuję bo mam:) Ale zgadzam się że dobre opony robią nieporównywalnie lepszą robotę niż najlepsze AWD.

Co do foteli, wentylacja - polecam (dopłaciłem, dopłąciłbym jeszcze raz). Skóra - a raczek ekoskóra, to jest zagadka, to w jakim stanie będą fotele po latach zależy głównie od kierowcy (jego wagi, ubioru), moje fotele po 2 latach są OK, wyglądają jak nowe. Ale miałem eko-skórzane markowe krzesła (w domu) które po 10 latach zaczęły się sypać i to tak samo te które były używane na co dzień jak i te które nie były używana prawie wcale (piszę o domu bo jednego auta nigdy nie miałem tak długo;). Materiały tapicerskie się poprawiają, eko-skóry są coraz lepsze, więc raczej jestem dobrej myśli.

Harman Kardon - nie mam, gdzieś jest o tym temat tutaj, ktoś też na youtube sprawdzał te głośniki, wnioski są takie że nie warto, chociaż widziałem głosy że update softu poprawił jakość grania, ale jak kupowałem auto to mogłem sobie porównać jak gra normalny zestaw i premium i dla mnie różnica nie była warta dopłaty (zresztą ja lubię ciszę;).

Pakiety serwisowe - nie brałem. Po prostu płacisz wcześniej za 5 pierwszych corocznych przeglądów, które musisz robić żeby zachować gwarancję auta, i to robić je w punkt! nie spóźnij się nawet o dzień czy kilometr (kiedyś w KIA była tolerancja +/- miesiąc czy +/- 1000km, teraz przegląd ma być przed wyznaczonym terminem czy przebiegiem albo gwarancja do kosza), kalkulując przed zakupem wyszło mi że oszczędność jest znikoma, i jak narazie moje kalkulacje się sprawdzają, ceny przeglądów idą w górę z roku na rok, ale zamrożenie gotówki (opłacenie pakietu przeglądów) też ma swój koszt.

Omega Car Guard/QX-IMMO - czyli dodatkowy immobilizer - mam QX-IMMO. Kia ma zbliżeniowy dostęp do samochodu, co znacznie ułatwia jego kradzież , jeżeli nie zabezpieczysz odpowiednio kluczyka (etui z klatką faradaya, wkładka do baterii odcinająca zasilanie) to stosunkowo prosto przechwycić sygnał kluczyka i odjechać autem. A nawet jak chronisz kluczyk to złodziej może siłowo dostać się do auta wpiąć w magistralę CAN i uruchomić pojazd. Car Guard/QX-IMMO ma za zadanie zablokować odpalenie auta, polega to na wpięciu gdzieś w magistralę CAN samochodu (w miejscu którego nie da się szybko zlokalizować) urządzenia, które bez sygnału z dodatkowego pilota nie pozwoli na odpalenie auta. Oczywiście jest to dodatkowe zabezpieczenie na kilka z możliwych prób kradzieży i nie daje 100% gwarancji, że Twoje auto nie zostanie skradzione. I nie, nie tylko drogie BMW kradną, popularne auta też kradną (zazwyczaj na część) a KIA Sportach to obecnie jedno z najczęściej kupowanych aut, więc także jedno z częściej kradzionych. Które dodatkowe zabezpieczenie jest lepsze ciężko mi powiedzieć, z tego co rozumiem to ich sposób działania jest tożsamy i kluczowe jest dobre ukrycie zabezpieczenia w aucie żaby złodziej nie był w stanie go szybko zlokalizować (niestety czasami anwet ASO instaluje te zabezpieczenia tuż za kolumną kierownicy, więc wystarczy się schylić, wypiąć i odjechać).
PS. zabezpieczenia fizyczne (np. blokady kierownicy) w czasach bateryjnych szlifierek kątowych też nie są nie do pokonania, to tylko kwestia przygotowania złodzieja i około 1min hałasu ;)
draxterix
Posty: 98
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: draxterix »

Ja zanim bym zadał pytanie na forum zadał bym je sobie sam. Co mi jest potrzebne, co chce by było, a co nie ma dla mnie znaczenia. Jaki mam budżet. Co jest "must have". Każda osoba tutaj kupując swój samochód zwracał uwagę na coś innego. Co innego był dla niej ważne. Dla jednych wentylowane fotele, dla innych światła matrycowe. Jeśli chodzi o mnie będzie krótko.

1. To co jest teraz z silnikami jest lipa. 160km dla mnie za mało. Jeśli miał bym wybierać brał bym bardziej mhev-a z rocznika 2024 niż phał się w phew. Te fury są jeszcze dostępne. Dlaczego? Kasa - nie dość ze płacisz więcej przy zakupie to jeszcze za kilka lat czeka cię kosztowna wymiana baterii (degradacja ogniw). Jesli nie masz wyboru to z 2 złego wybrał bym 160 koni.

2. Napęd na 2 koła. Ja tak wybrałem - owszem chciałem mieć napęd na 4 koła bo zima itd. Rozmowa z żoną - gdzie ty będziesz tym autem po bezdrożach jeździł. Mieszkam w mieście. Jeżdżąc astrą z napędem na 2 koła zawsze dawałem radę więc rozsądek wziął górę. Rozsądek i księgowy (mniejsze spalanie)

3. BL - też taką wersję posiadam. Jednak zamiast panoramy, HK, czy wentylowanych foteli wolałem wziąć pakiet bezpieczeństwa. Dzięki niemu na autostradzie możesz jechać jak autonomicznym samochodem. Grzane tak, wentylowanie nie.

4. HK? Nie. Mam podobne wrażenia jak kolega który to opisywał wcześniej - ja różnicy przy odsłuchu nie słyszałem. Jedyne na co zwróciłem uwagę to że gra głośniej a to dla mnie nic na plus. Zobacz sam - posłuchaj swoich pisenek w salonei w aucie z i bez. Uszy jak gusty są różne.

5. Było opisywane - to pominę

6. TAK. JA brałem. To nie jest tak jak napisałeś - Znajomemu skodę za połowę wartości KIA ukradli. Nie znasz dnia ni godziny. wychodzę z założenia że wszystko co utrudni kradzież jest dobre. JA wiem ze ubezpieczenie zwróci kasę, ale nerwy i problem braku samochodu jest jednak problematyczny
tomek_jan
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2024, 20:47

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: tomek_jan »

Witam Panowie,
widze ze chodzi o model 2025. Mam zamiar kupic Kia Sportage BL HEV AWD 230km.
Juz sie zdecydowalem az znalazlem w necie, ze podobno ma wyjsc nowa wersja ww. modelu. Nie wiem czy to sciema czy prawda.
Teraz nie wiem czy czekac czy kupowac...

Przesylam filmik
youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=zvyYX-cZ_ok
https://www.youtube.com/watch?v=dejYmh_NbeA
patrykk
Posty: 192
Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: patrykk »

W tym roku tucson będzie po wakacjach po lifcie wiec najwcześniej w przyszłym roku na jesień wyjdzie jakiś lift sportage. Nie spodziewałbym się rewolucji. Ledowa listwa z tylu pewnie jak w tucson. Może dadzą zderzaki z USA, ewentualnie jakieś ledy 3d. Za dobrze sie sprzedaje. Jedynie przednie lampy mnie zastanawiają czy może nie pójdą w stronę nowego sorento w miejsce bumerangow. Dodałbym jeszcze dekoracyjne ledy na drzwiach do oświetlenia ambient :-)
Ostatnio zmieniony 31 mar 2024, 21:25 przez patrykk, łącznie zmieniany 1 raz.
tomek_jan
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2024, 20:47

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: tomek_jan »

dzieki za odpowiedz. Widziales filmiki-to zupelnie inny samochod! Wg mnie duzo ladniejszy tyle ze nie wiem czy sciema. Na stronie Kia nic nie znalazlem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”